tisdag 22 november 2011

Dröm...

Jag drömde om en skimmel häst i natt igen...

Jag befinner mig på en äng & jag ser inget mer än gräs, en skog, men inget levande som syns till. Är alldeles tyst, inte ens fågelsång höres. En dimma kommer sakta insvepandes från sjön & omringar mig, får mig att att se mer än några meter framför mig. Där rätt som det är ser jag en vita häst bland dimmorna & min nyfikenhet frå mig att följa efter den i sin vandring genom ett skogs & ängslandskap ner till en sjö. Där ligger en liten trä brygga, men vad gör hästen? Jo, hästen går ut på bryggan & står där & tittar ner i vattnet på sin egen vackra spegelbild, tittar sedan upp emot mitt håll & genomborrar mitt inre med sina kolsvarta ögon som stirrar långt in i min vilsna själ & jag vaknar då upp.

Vad kan en sån dröm betyda...& varför återkommer hästen/hästarna hela tiden i mina drömmar för??? Är han eller hon kanske ett av mina andedjur eller inre kraft inom mig??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar