fredag 18 november 2011

Drömde om Alpackor & Hästar...

Jag drömde om Alpackor & hästar inatt igen...men inte om dom vackra Arabiska Fullblodshästarna utan om den charmiga, trullsiga & yrvädren till häst, Islandshästen, men tillbaka till alpackorna först. Jag har ju som ni säkert inte kan ha missat blivit helförälskad i djursorten Alpackor som är ett fantastiskt vackert djur som är dyra i inköp, men oerhört billiga att hålla i drift när det gäller foder, så länge man har lite mark att ha dom på. Jag vill ju kunna använda ullen själv till garn & sticka egna produkter. Ja, det kanske ni inte visste, men finns en liten tant i mig med. Hahahaha...

Inatt så drömde jag att jag hade en hel liten flock på en liten gård vid en sjö på landet i en massa olika fina färger. Små Crior (föl) hade börjat födas & jag njöt av deras bus stråk & dom vuxna djurens sällskap i hagen. Var på en liten gård vid en sjö, ett hus med vita knutar. Jag vet inte vart någonstans i landet gården låg, men det är en annan dröm det. Hihihihi...

Det var dock sedan lite konstigt i drömmen för i drömmen förvandlades det från vår till vinter sedan...Ingen sommar där emellan!

& där mitt i snön på min gård på andra sidan av gården från vart Alpackorna gick, går en hel flock med Islandshästar i en massa olika färger. Jag hade tydligen besök på gården av folk som var på ridsemester hos mig & jag höll i ridkurser & hade ridturer i skog & mark med dessa hästar under alla årstider på året. Hade ett litet gästhus som kunde inhysa 8 personer samtidigt i våningssängar. Islandshästar ju inte riktigt den sortens hästar jag drömt om att jag vill ha, men har ridit Islandshästar en hel del med förrutom Arabiska Fullblod & Halvblods hästar.

Islandshästar är ju helt annorlunda att rida jämnfört med andra hästar, men dom är väldigt lättridna & fogliga att syssla med, sedan är det ju en stor fördel att ha Islandshästar då dom är billigare i drift än dom flesta hästar. Dom äter mindre, behöver inget dirrekt stall, så länge dom har lite vindskydd kan dom gå ute året om. Dom är väldigt härdiga & kan gå fram i skog & mark utan problem eller större risk för att skada sina ben då dom är starka & tåliga.

Ja...man får se vad som händer i framtiden med allt som jag drömmer om i livet??!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar