tisdag 1 november 2011

Halloween, men soft istället i Karlskoga!!

HALLOWEEN...denna helg, men blir inget firande för mig då den person jag brukar fira Halloween med bestämde sig för att baka ur i år & i stället köpa ett par vinterstövlar för 1000 kr. Ja så det blir inget Halloweenfirande för mig i helgen. Schysst av den personen & hon vet mycket väl vem hon är.

FREDAG...

Jag har en date med Andreas N. som kommer från Sthlm till Örebro. Detta för att han vill ta en vad som först skulle vara en fikadejt, men som ska bli en lunchdejt istället med mig. Mellan 11.00 & 14.00.

Vi började dejten med att jag träffade upp honom på Örebro Resecentrum & tillsammans gick vi på Myrorna där jag hittade en bra bok om Ekologiskt lantbruk. Vi gick vidare uppåt emot stan till då vi ska äta där, men först gick vi in på bla inredningsbutiken Entré.

Vi gick till Saigon för att äta Thailändsk mat, vi kom precis innan lunchruschen kom in så skönt det. Jag åt kyckling med thaibasilika & Andreas åt Tre små rätter. Det var väldigt trevligt & det kändes som om vi har väldigt lika humor på många sätt. Får se om det blir något mer eller om det bara blir en vänskap?!

Vi gick även på stan en sväng efter att vi ätit bla. inne på Vågen Gallerian i olika affärer där Andreas bla köpte en fin stickad, blå tröja. Var även på Åhlens, H&M & lite annat innan vi gick emot resecentrum.

Var en trevligt date & jag följde honom sedan till perongen, han fick en liten puss på kinden & jag hoppas att vi träffas snart igen.

Ska sedan till att ta & träffa upp min kompis & ex. Krister som jag ska åka till i helgen då polaren ställde in Halloweenfirandet. Vi träffade på min kompis Thereze som hade varit på möte & skulle dra sig hemåt, men vi stod ett tag & pratade innan jag & Krister gick till Ali Baba för att köpa lite saker till kvällens mat. Gick sedan hem till mig för att hämta hundarna & lite saker jag skulle ha. Gick sedan in till stan för att sedan ta bussen till Karlskoga.

Ska vara över helgen I Karlskoga med Krister i hans nya lägenhet där. Det vart att göra Taco's & vi åt Jello till efterrätt. Gott gott! Självklart var hundarna med hit med, men katterna fick stanna hemma. Ska komma att bli en ganska soft & mysig helg & bara umgås med en kompis. Tagit det soft bara & senare på kvällen kollat på serien "Camelot" som är en underbar serie.

LÖRDAG...

Jag drömde en ganska konstig dröm...där jag skulle börja i en skola igen. Var en skola där dom tog in väldigt få elever varje år & var ett internat där man bor på skolområdet. Jag hade bla med mig min stora vita bokhylla, en hel del böcker, men inte alla utan dom som var om ekologi, etnologi & zoologi m.m. Ja olika djur & växtläroböcker. En hel del Naturvetenskap för var det jag skulle läsa mest om tydligen fast jag vet att i skolan så kunde jag mer än lärarna i Naturvetenskap. Var väldigt konstigt & lite lustig dröm?? Hur ska man tolka det att jag ska plugga naturvetenskap??

Krister lätt mig sova längre då jag inte sovit så bra & mått så himla bra. Han skulle ändå tvätta tidigt på morgonen, lätt mig sova & gick ut med Lucky & Tingeling. Var oerhört snällt & gulligt av han, då han vet att jag sover dåligt på nätterna.

Men när han & hundarna kom upp så vaknade jag & låg & gosade med hundarna en stund i sängen innan jag gick upp. Vi åt frukost tillsammans & sedan efter att vi fixat det sista av tvätten ska vi gå in till stan för att ta en lite runda där inne & kanske även shopa lite grann. Var på en antikaffär innan vi gick in till stan. Där köpte jag en guldspegel & 2 st. böcker, en om får & en om kristaller.

Vi var runt i hela Karlskoga Centrum för att gå i en massa affärer. Inredningsbutiker mest, men även Arken Zoo, Netto & Ö&B. Där jag köpte lite filmer & lite annat, men var sedan på en Asiatisk butik där jag köpte inlagd röd ingefära & sjögräs för soppa.

När vi var in på Arken Zoo så kollade jag främst efter en vinteroverall till Tingeling, men hittade ingen. Jag hittade dock visitkort på Wermlandsalpackor. http://www.wermlandsalpacka.se/ En uppfödare i Kil utanför Karlstad. Ska kolla upp den sidan när jag kommer hem till Örebro, vilket jag senare gjorde med några dagar senare.

Vi gick även & diskuterade om hur häftigt det hade varit att få planera & rita upp en hel stad eller by från grunden. Ja, jag har alltid drömt att få konstruera & designa en hel stad med olika bostäder, butiker/förretag & kommunikation m.m.

Ut med hundarna när vi kom tillbaka. Mackor på kvällen. Softa & pratade mest hela kvällen.

SÖNDAG...

Drömde en mysig dröm om Alpackor igen. Kan inte låta bli att tänka på dessa fantastiska djur. Vill ju så gärna ha dessa djur & väntar nu tålmodigt på att jag även ska fådom böcker jag beställt från Adlibris. Längtar efter tills den dag jag ska kunna skaffa dess vackra & unika djur.

Ätit frukost. Tagit det soft hela dagen, sedan ätit fiskbullar i hummersås med ris & grönsaker till.

Kollat på filmen "Erin Brokovich" som jag tycker är jätte bra.Man får sig ett regällt skratt när man ser den då den har en skön attityd. Ätit geleråttor & annat godis & bara softat.

Varit ute med hundarna i det tråkiga vädret, men både jag & djuren sprider nog en skön & mysig atmosfär runt oss. Blir sedan att göra mat tillsammans, blir baconinlindad kycklinglår med pennepasta, ugngrillerad paprika & tomater, sedan även lite färska & råa grönsaker & bearnaise sås.

Sedan dricka lite glögg & kolla på TV...men höll på att somna flera gånger innan det program som jag ville se skulle börja.

Vi kollade på de underbara tävlingsprogrammet RuPaul's Drag Race. Fick lite ryggmassage under tiden. Innan det vart dags att sova & jag somnade i stort sett så snabbt jag lagt huvudet på kudden.

MÅNDAG...

Måndag idag & jag ska åke hem till Örebro igen efter att ha varit i Karlskoga över helgen. Ätit frukost & plockat ihop lite saker, men lyckades glömma några saker men får domom någon dag av Krister ändå då han ofta är i Örebro. Krister följde med mig på bussen till Örebro då jag hade lite för mycket saker för att jag skulle orka att bära saker, då min högerhand fortfarande inte är 100 procent bra. Tacksam för att han gjorde det! Han var kvar en stund här sedan åkte han hemåt & jag kunde kolla lite mail & annat på datorn som jag inte gjort på 3 1/2 st. dagar.

TISDAG...

Drömde igen...om en skola. Här ville ingen först hjälpa mig att hitta mitt skåp som jag skulle ha inte ens lärarna som var riktigt otrevliga. Vissa skåp var riktigt konstiga då dom var gjorda av glas, andra av plåt som vanligt, träskåp & gallerskåp m.m. Helkonstigt!! Men det visade sig till slut att jag hade ett rostpatinerat skåp utanför dansstudion där jag även skulle ha danslektioner i moderna dans & balett.

Sedan fick jag inte reda på vad jag skulle kunna äta eller hur många öl jag kunde dricka i skolan utan att få skällfrån lärarna. Till slut fick jag reda på av en rocktjej att jag får dricka så många jag vill.
- Så många jag vill så länge jag inte är full på lektionen?!
- Exakt!! säger hon. Vaknade sedan.

Helkonstig drömmar jag har. Hur ska man tolka dessa??!

Ja resten av dagen blir att försöka att fixa med buggen i bloggen & ta sedan ta det soft.

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset om serien Camelot!

    Och jag håller med, drömmarna är konstiga. Men intressant att få läsa om!

    SvaraRadera
  2. Varsågod Mik!

    Tack...Ja det är en jätte bra serie, kan jag säga.

    Ja, väldigt svårt tolkade men vill ändå att folk ska veta hur jag & mina drömmar, ja innersta tankar funkar.

    SvaraRadera