söndag 6 november 2011

Hänt lite senast tiden...

Höst ute & njuter av det......men något som är helt galet är att dom redan i Oktober börjat med "Julskyltning", ja ni hörde rätt! Helt sjukt att det är så himla tidigt varje år & inte som man när man var barn då Julskyltningen började 1 december.

Jag njuter av sköna cykelturer & promenader med hundarna i det milda höstvädret. Tar mig några cykelturer på några mil flera gånger i veckan & går några kilometer varje dag med hundarna. Det känns som om jag har en ganska bra period i mitt mående nu & har äntligen börjat att gå upp lite i vikt igen.

Även köpt en hel del böcker på sekondhandställen. Alla dessa trevliga, roliga & en del udda böcker för bara 130 kr. 10 st. av böckerna har jag bara betalt 1 kr/st för.

Även suttit en hel på nätet & kollat på olika sidor som Facebook, Alternativ.nu, Qruiser, Gayromeo, Tagged, E-mailen, Adlibris & andra sidor. Även beställt en del böcker som ni kanske sett i tidigare inlägg. Dom kommer i början av nästa vecka, kanske redan på måndag.

Sedan är ju jag en sån kille som älskar att kolla på film, så blivit att kolla en del bra filmer. Äldre filmer, men även ganska nya filmer. "Henry of Navarre", "Bröllopsfotografen", "Ghost", "Min STORA feta grekiska semester", "Eat Pray Love", Båda "Sex and the city" filmerna & "For Love Or Money" m.fl.

Mysigt att ta & kolla på filmer när det är småkyligt ute & höstmörkret kryper sig på en.

Sarah Jessica Parker en underbar kvinna. Man kan inte låta bli att tycka om hennes "udda" skönhet med sin lite stora näsa, tindrade ögon, svallande hår & fylliga läppar.

Hon klär i verkligen allt & man kan inte mer än tycka att hon är en fantastisk stilikon.

Hennes stil är väldigt unik & otroligt vacker, sedan att hon gjort mer än bara serie "Sex and the City" som flera komedifilmer både förre & efter den serien. Hon har bla. gjort en fantastisk mysig & gullig dansfilm som heter "Girl Just Want to have fun". Sedan skapat flera olika parfymer & ett eget klädmärke, "Bitten". Parfymerna har gått bra men kläderna verkar inte sålt lika bra.

Ja man kan bara inte gilla henne. Hon är Fantastiskt glamorös, men verkar ändå så himla jordnära & mysig som människa. Har sett en intervju med henne & hon verkade hur mysig som helst.

Fredagen...Förmiddagen var jag hemma & softade men eftermiddagen & kvällen så umgicks jag med mina vänner Esben & hans pojkvän Mikael. Vi drack först lite kaffe, men sedan vart det lite apertife, men var lite mer sedan. Vart att tillsammans sitta & softa i deras soffa, dricka lite "Xante" (Päronkonjak) & "Gammel Dansk" & lyssnade på barndomsmusik som typ Leila K, Roxette, Lili & Susi m.fl. & sjöng med & hade det supertrevligt!

Lördag... Tagit det soft hela dagen, var inte bakis, men hade typ sovit 5 timmar bara under natten & ska på maskeradfest på kvällen, så tog det mest lugnt hela dagen & kollade bla. på en massa vackra Arabiska Fullblodshästar. Helt fantastiskt vackra hästar. Den vackraste hästsorten tycker jag & en riktig ridbar häst på många olika vis från Western, Traditionell dressyr, Hoppning, Fälttävlan, men det som den nog är mest känd för att användas till är Långdistansritt & Galopp då det är väldigt snabba hästar med sin krökta kropp, korta rygg & starka & välmusklade ben.

Hingsten nedan till vänster är TILL SALU & i mina ögon är han helt fantastisk, bilden är klickbar så ni kan se han i större format. Hade jag haft pengar hade jag köpt honom på en gång.

Det kom att bli en riktigt fantastisk Allhelgona Maskeradfest med en massa roliga människor, gamla som nya människor. Jag klädde ut mig till en drunknad sportkille "Zombie" i tajta svart linne, små minimala svarta shorts, högre svarta strumpor & svarta sneakers. Fick vara VIP då jag hjälpt till med att dekorera hela lokalen vi var i.

Kul att träffa folk igen. Bla. Mimmi som var utklädd till Catwoman, Maria i polisuniform, Joakim som Vampyr, Agneta som Svarta änkan, Pia som sjuksköterska, Lasse som clown m.fl.

Träffade även det supertrevliga paret Mimmi & Anders. Supergulliga & trevliga som blivit en ny vänskap.

Söndag...Väldigt trött, men inte bakis vilket är oerhört skönt. Fick besök av Henrik som jag chatat med ett tag, han hade varit i Lindesberg bla för att träffa lite vänner & ville träffa mig när han ändå hade vägarna förrbi. Han bor söderut annars. Så han & hans supersöta Cavalier King Charles Spaniel som heter "Hugo" ungefär lika gammal som "Tingeling" som är ca 11 månader nu. "Lucky" var kaxiga som vanligt, men "Tingeling" var väldigt blyg i början.

Vi drack lite kaffe & sedan tog vi en promenad i det supermilda höstvädret i Varbergaskogen, bara pratade & lätt hundarna gå lösa, eller ja Henrik släppte "Hugo" efter ett tag & först som sagt var "Tingeling" lite blyg för honom, men sedan sprang dom tillsammans & småbusade lite. Vinkade av honom sen & även sett en superfin Faraohund när vi var ute med hundarna idag.

Resten av dagen blir det väldigt lugnt & soft med att kolla TV, softa lite på datorn, skriva detta blogginlägg & ja bara ha det lugnt & skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar