lördag 18 februari 2012

Fredag...En lugn dag hemma. Mycket med bloggen! Annars en dag med TV & Filmer...

Soft morgon...& ut med hundarna i solen & snön. Inte lika kallt idag som det varit på tidigare dagar under veckan. Ska bli skönt att bara ta det lugnt idag, men ska även hålla på med bloggen i några timmar idag.

Min frukost vart att bestå av väldigt nyttigt som...frukt; 1 st. banan, 2 st. clementin, 1 st. grönt äpple & 4st. müslibars.

Suttit med bloggen hela förmiddagen med att lägga in bilder, texten som jag skrivit under tiden, men även text som jag skriver till nu efteråt för att få ut det ultimata i blogginlägget. Men kommer inte bli klar på flera timmar än & fixar & gör lite andra saker under tiden som att tex. kolla på Qruiser...TV & annat.

Fått reda på av Socialhandläggaren Lena B. att hon & jag ska gå & fixa ett nytt ID-kort den 5/3 klockan 15.30. Vilket känns jätte skönt då jag inte haft ett ID-kort på ca ett år.

"The Real Housewives of Beverly Hills". Amerikansk realityserie från 2011. Säsong 2. Avsnitt 20 av 21. Lisa planerar & arrangerar det bröllop som denna dag ska ske mellan hennes dotter Pandora & hennes fästman Taylor avslöjar den osminkade sanningen om sitt äktenskap.

Bröllopet är verkligen fantastiskt vackert med sin vita & rosa ton som går genom hela bröllopet. Vackra rosa & vita rosor & orkidéer satta i fantastiska dekoration & i den fina bröllopsårtan.

Kyle bjuder även in alla tjejerna för att umgås lite & äntligen få rättsida på Taylors Armstrong's skiljsmässa från sin man, som senare visade sig ta livet av sig. Han hade under många år misshandlat Taylor, men nu är Taylor fri att ta hand om sig själv & sin lilla dotter. Hon har nu även skrivit en bok "Taylor Armstrong hiding from reality" om sitt liv med kärlek, en misshandlade man, förlorandet av honom, verkligheten bakom allt & att hitta styrkan i sig själv igens.

Ut med hundarna & klar sedan vid klockan 15.00 med bloggen min efter att ha suttit halva dagen med att lägga in & skriva detta inlägg: http://j-naken-sanning.blogspot.com/2012/02/fredagtill-torsdag-besok-stada-tvatta.html Sitter på facebook lite & kollar min mail där & vad som hänt hos mina vänner & familj lite.

Pratat med mamma en sväng i mobilen med. Hon ringde mig & vi diskuterade lite olika saker, bla. min far. Mina föräldrar är skilda. Min mor är bra på att höra av sig, men min far är väldigt dålig att höra av sig, men är tydligen inte bara till mig utan även till mina syskon.

Redigerar bilder...för detta blogginlägg & andra bilder. Sitter & kollar på nätet på bla. gayromeo även sussit & chatat med folk på MSN...Canada Damien & Stylist Jacob m.fl.

Druckit lite tomatjuice, ätit lite rester av pennepasta & korvgrytan på hjortkorv & falukorv med asiatisk toutch. Till efterrätt lite mörk choklad & 2 st. clementiner.

Sitter inne på Alternativ.nu för att läsa lite om intressanta saker & kolla på fina bilder som folk lagt in. Kollade bla om Kaniner, olicka sorters höns, får, hästar & alpackor m.m.

& bla. om hur man bakar med en surdeg till Surdegsbröd. Jag vill bli bättre på att baka bröd av olika sorter.

Kollade även på medlemmen Kattugglan's fjäderpennor, men ni som inte har Alternativ.nu konton kan kolla på henne på facebookVileria's fjäderpennor här: http://www.facebook.com/pages/Vileria/357044464309667

Nu blir det att kolla film "Get smart". Amerikansk äction & äventyrsfilm från 2008. När den hemliga spionbyrån Controls huvudkontor attackeras och agenternas identiteter avslöjas, tvingas chefen att befordra analytikern Maxwell Smart. Smart har alltid drömt om att arbeta ute på fältet tillsammans med sin idol, superstjärnan Agent 23. Smart får istället jobba med den härliga-men-livsfarliga Agent 99. Utan erfarenhet och med mycket lite tid ska Smart besegra Kaos och rädda världen. I rollerna: Steve Carell, Anne Hathaway, Bill Murray, James Caan, Alan Arkin.

Chatat med folk på MSN...med Stylist Jacob, Jesper D, Rått Tim, Antik Andreas & Blondin Peter m.fl. Med Rått Tim, så camade vi lite. Han ville bla. visa sina söta råttor som han nu har hemma. Jätte söta & jag saknar faktiskt lite att ha tamråttor, men som jag bor nu är det inte rätt emot råttorna att behöva bo med 2 st. vilda katter & 2st. vilda hundar som skrämmer dom.

"Georgia Rule". Amerikansk drama film från 2007. När Lily inte längre klarar av sin rebelliska dotter tar hon med henne till en plats hon svurit på att aldrig återvända till - sin mammas hem. Under en sommar fylld av överraskningar lever dessa tre mycket olika kvinnor under ett tak. Saker från det förrflutna uppdagas & en massa annat händer med som inte någon kan styra över. Som att ett utsatt barn gör allt för att få vara i centrum i tonåren, t.o.m. erbjuda sex till män pga saker som hänt. I rollerna: Jane Fonda, Lindsay Lohan, Felicity Huffman, Dermot Mulroney, Garrett Hedlund (snyggingen i filmen) & Cary Elwes m.fl. Regi: Garry Marshall.

Det var en väldigt speciell & faktiskt en väldigt, väldigt bra film! Kan säga att den är mycket sevärd, även om man kanske inte gillar Lindsay Lohan.

Jag har alltid gillat Lindsay Lohan. Visst har hon gjort en hel del dåligt i livet, men en hel del bra med. Hennes musik tex. tycker jag är jätte bra & hon har gjort en hel del bra filmer. Inte alla, men många! Denna ovan är en av dom. Så gillar verkligen henne jätte mycket & hon är ju oerhört vacker med! Love...Love...Love...

Nej, ut med hundarna & sedan ta & sova gott i sängen min. ZzZZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar