lördag 17 mars 2012

Fredag...Tråkigt väder. Sovit dåligt! Ätit bra idag & älgkött! Kompanjonskap?! m.m.

Grått ute...som flera dagar tidigare & det är riktigt tråk väder ute. Jag vill ha sol & värme nu! Jag har inte sovit något bättre i natt heller jämnfört med tidigare nätter denna vecka. Sovit något fruktansvärt dåligt hela denna vecka. Ut med hundarna & ta en liten morgonpromenad & sedan sätta sig framför dator...

Ska idag dock för ovanligheten äta lite frukost. Det blir en stor kopp med svart kaffe & 7 st. mackor med lite olika pålägg. Mozarellaost med curry, dillkaviar & gouda ost. Satt mig med dagens blogginlägg & på qruiser samtidigt. Efter att det gått några timmar så ska jag komma att äta igen snart, vilket är fantastiskt då jag ätit väldigt dåligt på sista tiden med.

Blir att äta en lunch på en tomat, kyckling, ört & pepparrostsoppa & till det smörade sesamknäckebröd. Meddelat på facebook att jag skrivit i bloggen som jag gör varje gång jag har bloggat. Chatat med Clint på facebook en sväng med, chatat om hästar, mående, hundar & annat.

Funderar på livet en hel del & gick en sväng med hundarna på dagspromenaden deras. Grått väder ute så inge kul att fota ute heller.

Kollar min Yahoo mail. & på tagged. Lägger även in bilder där som jag gjort på lite andra ställen i veckan med. Ja nya bilder på mig. Förberedde det jag behöver för att göra min kvällsmat. Blir älgstek i ugnen i min gjutjärnspanna som jag fått av min älskade farmor. Sitter på tagged, emailen & ska logga in på lite andra sidor med under dagen.

Har fått ett erbjudande...om att bli kompanjon med en man som föder upp Svenska Lantrasdjur som Fjällkor, Rödkulla, Fäbodsgetter, Hedemorahöns & Värmländska Skogsfår. Han bor & är verksam uppe i Rättvik & Älvdalen. Måste fundera lite på om ja vill gå in i ett sånt kampanjonskap & så uppe i Dalarna. Har ju funderat mer & mer på om jag ska bege mig söderut.

Ätit en Älgstek som jag gjort i ugnen med potatis, gul lök, champinjoner, vitlök, svartpeppar, salt, rosépeppar, rosmarin & vatten. Vart supergott, köttet riktigt saftigt & kommer nog att äta upp resten idag med fast senare.

Suttit på internet på Alternativ.nu. Kollat på bla Alpackor, olika sorters hönsägg & Linderödssvin, men det vart mest att sitta & kolla på just höns av olika slag. Finns så många fina hönssorter & jag vet flera stycken hönssorter jag skulle vilja ha om jag flyttade till hus & tänk vad härligt med färska ägg varje dag & sedan söta små kycklingar till våren.

Kollat på TV med. Blev att kolla på den Engelska variationen av matlagnings & tävlingsprogrammet "Masterchef".

& ätit resten av den goda älgen som jag hade gjort i ugnen med en massa annat gott. Mer internet som Alternativ.nu & facebook. Chatat med Clint igen & mer prat om olika drömmar i livet &med söte Denny som spelar piano fantastiskt duktigt & är en supertrevlig & trevlig kille att chata med.

Kollat på filmen "Jurassic Park" Amerikansk äventyrsfilm från 1993 & som handlar om en dinosauriepark. Ja allt blir ju inte riktigt som planerat & dinosaurier är ju inte alltid dom snällaste djuren vad man vet & här äts människor upp.

En klassiker som man sett många gånger & första gången såg jag faktiskt denna film på BIO med pappa & mina syskon när den precis hade kommit till Sverige..

Jätte trött & ska sedan ta & sova efter att jag varit ute med hundarna. ZzZzzzZZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar