fredag 16 mars 2012

Torsdag...Hästdröm...Sovit dåligt! TV & Datadag helt enkelt!

Ännu en dag...Jag har tyvärr sovit ganska dåligt dom senaste nätterna & är väldigt trött av mig, så inte blivit att göra så mycket ansträngande dom närmaste dagarna. Vaknade med djuren i sängen som många morrnar tidigare & efter att ha gosat lite med dom tar jag mig ut med hundarna.

Jag minns att jag drömt en dröm om en vacker Arabisk Fullblods hingst i ett fantastiskt vackert landskap.

Jag var i drömmen vid ett fint stenbyggt stall med rapsfält & hästhagar, så långt som ögat kunde nå runt omkring. Jag skulle ta ut en vacker hingst ur sin box för att gå ut med honom i en hage, men han sliter sig springer ut på en av rapsfälten & jag efter i full fart för jag vill ju inte att han ska springa iväg. Efter att ha sprungit ut en bit stannar han & vänder sig om som om kommer du??! Då förstod jag att han bara var understimulerad & ville leka, så vi sprang tillsammans på rapsfältet tillsammans innan det vart dags att ta honom emot stallet igen & då var han bara glad att följa vid min sida tillbaka till stallet & strök sitt huvud emot min sida.

Arabiska Fullblodshästar är så himla underbara & kloka hästar, så drömmen om att få äga Arabiska Fullblodshästar är mig så stark att jag vill verkligen detta av hela mitt hjärta. Ja att få ha, föda upp, träna & rida dessa underbara hästar.

Suttit med min blogg & det inlägg ni fick se. Även suttit & skrivit med mina kompisar, bekanta & främmande människor på qruiser, facebook & sånt under tiden med. Känner mig ganska off & trött. Avskyr att inte få sova ordentligt.Behöver få göra det, men klarar inte av det bara.

Jag som inte ens brukar äta frukost har ätit en frukost med rostade franska bröd med dillkaviar & goudaost & till det mangojuice att dricka.

Kollade på TV. även om jag satt en hela dagen nästan idag på internet. Kollade på Science Fiction serierna "Stargate Atlantis" & "Stargate SG-1".

Ännu mera internet & chatat med massa folk bla på facebook. bl a. en ny person i USA "Clint" & gay & som föder upp Azawakh vinthundar & Arabiska Fullblods hästar. Han är jätte trevlig att prata med & känns som om det finns massor vi kan prata om som hästar, hundar, killar & annat.

Även Pratat med Patrick i mobilen med. Han ringde & ville prata lite. Stackarna är sjuk & låter rent förjäcklig. Hostig & harklig & febrig. Hoppas att han blir frisk snart lilla gubben.

Kollat lite med TV & det underbart sköna chargången i sjukhusserien "Scrubs"...var 2 avsnitt. på TV:n. så såg dom både. Går ju varje dag att se denna serie på TV om man vill.

Ska som sagt bli att sitta & kolla på internet hela dagen min nästan i stort sett. Ätit lite Choklad. Tar mig även en liten promenad med hundarna & ska sedan försöka att vara lite flitig hemma, behöver städa lite så det blir lite sånt...

Städat i köket lite grann på golvet & lite disk & annat, men telefonen har har även gått varm idag. Pratat med en av dom bästa killkompisar man kan ha Camilo Alexander, älskade tjejkompisen Lia & söte sjuklingen Patrick,

Sitter på gaychatsidan Qruiser & alternativa sidan Helgon, men även facebook. Vart att dricka/äta en grönsaksbuljong. Har svårt att äta när jag känner mig off & även ännu mer när jag inte sovit så bra, så har jag väldigt svårt att äta något över huvudtaget.

Kollat på kvällsserier. "Once upon a time" Amerikansk fantasyserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 10 av 22. Regina ber Emma undersöka Främlingen som är väldigt intresserad av Henry. Dave och Mary Margret försöker återuppväcka sina känslor för varandra. I sagovärlden försöker James & Snövit återförenas. Även 18/03. I rollerna: Ginnifer Goodwin, Jennifer Morrison, Lana Parrilla, Josh Dallas, Jared Gilmore, Robert Carlyle.

Druckit lite svarta vinbärs saft & ätit sesamknäcke med självklart smör på men även med goudaost & gul curry.

"Revenge" Amerikansk dramaserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 10 av 24. Emily presenterar Amanda för Daniel o& avslöjar sedan att Tyler utövar utpressning mot hans far. Conrad avskedar Tyler, men han kommer inte att sluta utan att streta emot. Skall Emily kunna göra sig av med Tyler & Amanda innan hennes hemlighet avslöjas? Även 18/03. I rollerna: Emily VanCamp, Madeleine Stowe, Gabriel Mann, Henry Czerny, Ashley Madekwe.

Ännu lite mer internet...för att kolla vad som hänt. Hundarna ligger & sover i knät & brevid mig i soffan. Ska ut med dom en sväng & sedan försöka att få sova lite bättre kanske??! ZzzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar