fredag 6 april 2012

Torsdag...Lite på stan. Fynda. Födelsedagsfest! Fredag...Superbakis. Vart mycke film...

Torsdag...Sovit riktigt dåligt! Började dagen med en kopp kaffe då jag var så himla seg. Har satt mig & redigerat & suttit med bloggen hela morgonen efter att jag varit ut med hundarna, men inte lagt in inlägget på bloggen än, även om jag laddade upp dom bilder jag skulle ha där.

Jag ska åka in till stan idag, men gick först till Lia & så gick vi där ifrån till bussen för att åka in tills atn & göra lite ärrenden. Blåser väldigt mycket ute idag dock, så lite tråkigt & småkallt när man inte går i lä.

Vi hoppar av vid Konserthuset & går först förrbi min bank Nordea för att kolla lite. Vi ska ta & gå till System Bolaget för att köpa en box vit vin "Zumbali" som hon & jag ska ha tillsammans ikväll & var en snabbis på Röda Korset, men hittade inget där.

Eftersom Lia betalat vinet, så betalade jag maten & det vart att gå nästan jämnt upp minus 1 krona för henne, men det bryr sig varken hon eller jag inte oss om. Vi åt på Asienköket Formosa. Jag åt kyckling i grön curry & Lia Biff seshuan.

Efter att vi ätit & druckit life kaffe, så vart det att gå till Pressbyrån där Lia skulle köpa cigaretter & sedan ska vi gå vidare till Myrorna för att kolla en sväng innan vi ska åka hemåt.

Myrorna sedan köpte Lia några böcker & jag köpte dessa böcker ovan. Vi bestämde oss för att åka hemåt åt varsitt hem för jag måste hem till hundarna & måste vila lite innan jag & Lia ska på en kompis Födelsedagsfest ikväll, så blir att festa hela natten. Vi tar en varsin buss & åker hemåt...

Ut med hundarna på en promenad. Dom ska vara hos hundvakten ikväll/natt. Jag har fixat med bloggen min & lagt in dagens blogginlägg. Hungrig igen så jag ska göra något att äta. Vart en Asiatiskt nudelgryta & mineralvatten att dricka till.

Fest hemma hos Lollo i Vivalla som fyller år. Ska bli en regäll partynatt & jag ska komma att träffa en hel del trevliga människor. Party Party All night long! Kom hem på morgonen vid 05-06 något?!

Fredag...Sovit bort halva dagen. Jag hade en fruktansvärd huvudvärk när jag vaknade. Inte orkat att blogga. Riktigt Aprilväder ute. Snöar, men bara att gå ut med hundarna ändå! Ätit lite tomatmackor & en varm buljong.

Kollar på filmen "Little women" (Unga kvinnor) Amerikansk drama från 1994. Filmen följer fyra systrars uppväxt. Deras far drar ut i kriget och de måste själva klara sin försörjning, men sedan även vad som händer när han kommit hem, när dom är vuxna & skaffar sina egna liv. Baserad på Alcotts klassiska roman om att vara ung och kvinna på 1860-talet. I rollerna: Susan Sarandon, Winona Ryder, Gabriel Byrne, Kirsten Dunst, Claire Danes. Regi: Gillian Armstrong.

Underbart vacker & härlig film måste jag säga!

Suttit på internet, men har inte orkat att blogga alls idag, får lägga in det i morgon istället, men jag har kollat på olika chat & communitysidor...gayromeo, qruiser, MSN, facebook, helgon & suttit & chatat med en massa olika folk.

Ut med hundarna i blötsnön igen, riktigt tråkväder. Tingeling bryr sig inte om att det är lite blött, men Lucky vill knappt gå & sedan ätit lite mat. En omelett på 4 st. vispade ägg, en skivad avokado & några skivade körsbärstomater.

Softat i stort sett hela dagen. Huvudvärken börjar släppa lite & väldigt trött, men jag sitter & kollar på dom fantastiskt vackra hästarna Arabiska Fullblod. en hästras som jag egentligen är helt galen i. Fantastisk skönhet när den är som fulländad!

Ätit lite mer. Vart lite jordgubbskräm & en banan bara för att få mig lite mer mat & återfå någon som helst mänsklighet. Usch, man ska inte blanda olika sorters alkohol & märk att jag börjar bli gammal. Tål inte alls alkohol lika mycket mer som jag gjorde förrut. Ska kolla lite film under kvällen...

Kollat på "Ratatouille" Amerikansk animerad familjefilm från 2007. När råttan Remy bor på en lite gård, men hamnar snart i Paris i Frankrike & han drömmer om att bli mästerkock. Eftersom han är råtta är hans dröm till synes ouppnåelig, men när han av en olyckshändelse skiljs från sin flock när dom flyr från gården hamnar han på en lyxrestaurang. Där träffar han kökspojken Linguini som inte kan laga mat. När han upptäcker Remys talang i köket tar han hjälp av honom med hopp om att själv bli en stjärna bland grytorna. Regi: Brad Bird & Jan Pinkava.

Jätte söt & mysig film. Man blir att sakna att ha råttor igen, dom är riktigt kloka & mysiga djur faktiskt!

Går ut med hundarna igen en snabbis & det är riktigt kallt & blöt ute & som ag sa tidigare ett riktigt ruskigt Aprilväder. Jag vill ju ha sol, värme & så, så man ska kunna vara ute & göra en massa roliga saker & appropå det måste få min cykel fixad, men får vänta till nästa månad om inte pappa kan komma ner & hjälpa mig laga bakdäcket. Sitter på facebook & kollar lite & ska sedan se en till film...

"48 hrs." Amerikansk action film från 1982. Den hårdföre snuten Jack Cates är på jakt efter ett par mördare som skjutit hans kollegor med Cates egen pistol. För att få tag på dem tvingas han ta hjälp av en av deras före detta kompanjoner, Reggie Hammond. Problemet är att Reggie sitter i fängelse, men Jack lyckas få låna honom i 48 timmar. I rollerna: Nick Nolte, Eddie Murphy, Annette O'Toole, James Remar, David Patrick Kelly. Regi: Walter Hill.

Ganska bra film! Nej, snabbt ut med hundarna igen, nästan all snö har smält bort. Skönt det & sedan ta & sova. ZzZZzZz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar