torsdag 31 maj 2012

Onsdag...Väldigt kreaktiv på kursen och fika hemma hos Agneta på hennes inglasade balkong.

Superseg morgon...det är lite småkyligt ute med! Tar en promenad med hundarna till deras hundvakt då jag funderar på att vara kvar lite längre på kursen för att få klart några saker som ska säljas på Torsdag på Öppet Hus och 20 års Jubileum. 10.00-18.00. Miljövårdscentrumet. Massa trevliga saker för hela familjen att göra där ute kan jag säga då fet kommer att vara ponnyridning, konstverk som säljes i butiken, fika, lunch, palntor från växthusen TILL SALU, ekologiskam närodlade och fairtrade märkta produkter m.m.

Här se ni några små skyltar som jag gjort med texxterna: KAFFE, TE, KAKOR, BULLAR och BESTICK. Dom ska säljas...uppe i lilla butiken som finns.

Här kan ni se den betongstövel som jag håller på med som senare ska säljas med och en kattunge på böcker och löv som alal ska säljas och sedan mina egna träskålar jag håller på med. Dom ska jag även hinna med att lacka under dagen då dom är klara för sin lack.

Här ser ni en del av det jag håller på med...Är en del jag håller på med samtidigt, men man måste hålla på med flera saker, medans ena saker torkar kan man syssla med andra saker.

Dammen som inrymmer Guldfiskar. Finns även såna fiskar TILL SALU! Sedan dom 3 st. Gräsandshanarna som håller till där. Jag bestämde mig att äta idag. Som dom som jobbar där betalar vi 20 kr för mat, men vill man som gäst äta där kostar det 65 kr har jag för mig. Var en citronfiskgryta idag idag och den var väldigt god även om den behövde saltas. Drack även lite kaffe efterråt, men den tog jag ute med Agneta medans hon rökte.

Gjorde klart mina Tankepinnar med lite olika texter på. FÅNGA DAGEN, SOL I SINNET och DU & JAG med ett hjärta.

Har börjat att dekorera min ena fina lilla höna. Var kvar till nästan 16.00 idag fast jag redan slutar vid 12.00, men ville få en del gjort och hönan min är på bra fart nu till att bli något riktigt fint.

Jag och Agneta ska ha sällskap när vi cyklar där ifrån sedan och vi ska förrbi henne sedan för en fika.Jag träffade på Snygge Viktor från när jag pluggade på Kävesta Folkhögskola. Han skulle idag iväg och spela tennis och volleyboll eller om det var handboll?! Ja vilket som så vart det verkligen trevligt att se han. Han tyckte det var kul att se mig sa han och han tyckte att det var kul att se att jag skaffat mig så långt hår. Han har ju ungefär nästan lika dan frisyr som jag har. Riktigt snygg är han med, men är straight vad jag uppfattat i allafall och har flickvän om han inte blivit singel. Ja ja, vilket som...Är en väldigt trevlig kille!

Jag ska sedan ta en fika på kaffe och skorpro hos Agneta på hennes fina inglasade balkong där hon har en massa små krukor med en massa fina små växter i där hon fått och fått köpa en del från kursen där ute. Hon har 2 st. olika sorters basilika, tomater flera sorter, citrusträd av något slag, avokado, sallad, doftranka, humle, violer, agave och aloe vera m.m. Hon har en hel del där ute och mer har det blivit idag med med några prydnadsväxter och några majsplantor som hon skulle testa på balkongen.

Tagit en del foton på hennes mysiga balkong med och en del av dessa bilder ska jag även lägga upp på hennes sida så att hon får visa folk vilken fin balkong hon har.

och jag passade även på att fota hennes söta katter..."Tjejen", "Killen" och "Lilla Skruttan" tror jag att hon kallades lilla kattungen. Vi hade jätte trevligt ute på balkongen där vi vart att sitta i flera timmar och pratade om allt möjligt, men främst över hur hon skulle kunna göra det ännu finare på hennes balkong med att sätta upp hyllor m.m. Efter att ha varit där i några timmar så vart det dags att cykla hemåt till mitt för att sedan även gå och hämta mina små älskade hundar som fått vara hos hundvakten idag och som fått vara med dom ut till deras sommarstuga där dom kunnat springa runt och busat bäst dom vill med Dvärg Schnauzerkompisen Isa.

Jag har tagit och suttit med bloggen och dagens blogginlägg från tisdagen. Jag har även suttit och kollat på mail och annat som hänt på facebook, gayromeo, helgon och qruiser. Men internet börjar krångla,men som tur var jag klar med blogginlägget i alla fall. Blir vansinnig på skiten när det inte funkar. Såna saker ska bara funka. Punkt Slut! Annars blir jag vansinning!

Kollat på den vansinning roliga serien "The Big Bang Theory" som verkligen kan få en att asgarva. Dom är så sjukt sköna hela gänget i denna serie. Massa sarkasm och galna kommentarer.

Men fick igång internet igen i alla fall efter mång och moment! Svarade klart på alla mail jag hade fått på qruiser. Hade fått en hel del. Har även tagit och suttit på och skrivit med folk där med innan det så småningom vart dags att ta och sova gott i min säng efter en skön liten promenad med mina älskade hundar. ZzZZzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar