onsdag 30 maj 2012

Tisdag...Lugn dag hemma. Mycket qruiser och djur m.m.

Kyligare idag när jag är ute med hundarna mina på morgonpromenaden. Jag har min lediga dag hemma från kursen. Går ju varannan dag. Måndag, Onsdag och Fredag mellan 08.00 och 12.00, men händer ofta att jag är kvar någon timme extra.. Jag har nu på morgonen sysslat med bloggen min, men även tagit och kollat vad som händer på sidorna facebook och qruiser vad som hänt hos folk.

Ätit lite laktosfri Samoayoghurt med en müsli med en massa torkade frukter och frön i. Har att komma att sitta på datorn i stort sett nästan hela dagen. Jag har mest under dagen då även suttit på gay/bi/transcommunity sidan qruiser. Chatade med en hel del olika människor av alla de slag. Finns en hel del röttägg dock där, men en del riktigt snälla med. Dom är svåra att hitta, men ibland hittar man dom.

Ut med hundarna på en promenad. Varit så seg och inte orkat att fota. Däremot kommer jag att fota lite av dom saker jag kommer göra till kursen på Miljövårdscentrum som har Öppet Hus på torsdag 31 maj. Mellan 10.00 och 18.00. Jag har även duschat efteråt och ätit lite. Egg Späitzle med hackad ost och lite gurka och smält smör i. Även suttit på qruiser fortsatt och chatat och kollat lite på killar.

Lyckan att få veta att man älskar varandra och vill del ett liv tillsammans är det jag söker.

Tänk om man skulle hitta någon där ute som liksom jag kan tro på äkta kärlek och som med den kärleken leva i ett monogamt förhållande. Ett liv tillsammans med djur, ett vackert hus på landsbyggden, men närheten till staden och vem vet kanske även barn?! Fast barn är inget krav.

Någon som vill dela och tror på mina drömmar om att hålla djur som: hundar, olika hönssorter, raskatter och gärna hästar, alpackor och stallkatter m.m. Odla en del av ätliga örter, blommor och grönsaker. Där jag kan hålla på med min konst och få laga en massa god mat och bjuda hem släkt och vänner på middagar och fester vi högtider eller helt enkelt bara trevliga tillfällen när dom bjuds.

Ska gå in på Alternativ.nu för att kolla lite vad som hänt där??! Mycket fina vårbilder från olika människors gårdar och på deras djur. Mest vad folk odlar och lite på olika höns m.m.

Sedan in på facebook ett tag. Jag har där kollat en massa på bla. Arabiska Fullblodshästar. Längtar tills den dag jag ska få hålla på med dom igen. Saknaden efter hästar för mig är oerhört stor och jag har nu börjat fundera på att söka efter någonstans där jag kan börja rida och träna hästar kanske dom dagar jag är ledig elelr åtminstone på helgerna. Vill verkligen hålla på med hästar igen. Det är som då jag mår som bäst. Ja att få hålla på att rida, frihetsträna, ta hand om och vara med hästar. Var ut med hundarna en sväng.

Sedan logga ur från datorn och drick ett te som heter Choco Aztec Spice från Yogi Te. och kolla på TV. "America's Next Top Model All Stars". Amerikansk realityserie från 2011. Säsong 17. Avsnitt 10 av 13. Modellerna utforskar Grekland och landets nattliv. På fotograferingen återskapar Nigel Barker ögonblick ur olympisk sport. Spjutkastning (Dominique), diskus (Alison Harvard), löpning (Lisa D'Amato), pilbågsskytte (Laura Kirkpatrick) och kulstötning (Angelea Preston). Det stod mellan Angelea och Dominique och den som fick åka vart Dominique. Vet inte om jag tyckte det vart rätt, men så vart det.

Jag det vart att sitta på facebook ännu lite mer innan jag skulle sova. Hade lite svårt att sova, men ville mest bara dega och se vad som händer hos folk. Jag är ofta lite disträ och idag har jag varit väldigt trött. Ni måste veta att just nu så är mina tankar mest hos mig själv och jag måste göra det ett tag för att orka och vänja mig med kursen som jag går på. Är inte så van att gå så på rutin med saker.

Ja, jag ska nu sedan ta och gå ut med hundarna en sista sväng och sedan gott krypa ner och somna gott i min säng. ZzZZz...... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar