måndag 14 september 2009

Torsdag; Myrorna, Biblioteket, IKEA & Spelkväll!

Dagen började med att jag gick ut med hunden & sedan åkte in till stan. Hoppade av vid stationen & gick igenom Myrorna.


Hittade dessa snygga armband för 10 kr/st.
Vart att efter ha suttit en liten stund på stadbiblioteket att jag & min kompis Annelie åkte ut till Marieberg & IKEA.

IKEA...kul att kolla på!

Är medlem, men hade inte fått hem katalogen så hämtade en där på plats.

Riktigt snygg blomlampa!

Härlig & färgglad inredning!

Älskar denna dagbädd/säng. Skulle vilja ha en sådan som dagbädd med massa fina färgglada kuddar i.

Kul dom hade gjort med hundbilderna innanför glaset på skåperna. En idé jag funderar på att ha i ett framtida kennelrum.
Svart/Vit snyggt & enkelt.

Härlig fågeltapet.

Snygg soffa, vill ha en i denna storlek & en lite större med en schäslong.

"Loveseat" 2 personsfotölj för dom där mysstunderna med sin partner el. med kanske ens egna barn.

Gilla dessa säng/sidobord skarpt, speciellt den gula. Finns även en skänk i samma serie, men såg inte den på IKEA nu. Skulle vilja ha 2 av dessa gula & en gul skänk.

Gillar denna typen av förvaring. Lite kul med den oranga, men mer stilrent med den silverfärgade. Är ju av slitstarkt material & blir inte lika lätt kantstötta & fula.

Snyggt ekfärgat kök med gröna, oranga, röda & borstat stål detaljer.

Snygga Djurtapeten i det förra kökets bild.

Orange & Svart kök. Coolt & andra delen nedan av detta kök.


Rött & stålkök i stram design. Snyggt & lätt att hålla rent.

Grönt & Mörkbrunt kök med röstfria ytor & andra delen nedan.

Ganska underliggt kök färgmässigt. Eken var superfin, men jag gillade inte dom ljusrosa väggarna.

Litet, men praktisk byggt "lantkök". Riktigt snyggt!

Cool taklampa, finns även som bordslampa.

Härlig vilohörna.

Dressingroom, en stor dröm jag önskar att få ha.

Skrivbordshurts.

Skrivbord. Snyggt!

En praktisk extrafotölj & förvaringsmöbel som kan fällas ut till en extrasäng. en perfekt sak att ha i tex. barnens rum när dom har besök, el. i en liten lägenhet när polaren behöver sova över.

Härligt sovrum med dova & avslappnade färger som mörkbrunt, svart & lila.

Snygga & mjuka filtar i brunt med ljusgrönt, rosa & oranga inslag.

Härliga färger på överkast.

Härliga korglampor i asiatisk toutch

Härlig guldfärgad helkroppsspegel.

Vardagsrumsspegel & Hallspegel skulle jag ha dessa som.

Gröna palmer. Vill ha lite mer grönt.

Vackra Orkidéer.

Rosa Orkidéer. Vill ha men jag är inte speciellt grön om fingrarna när det gäller inneväxter.

Ännu en Orkidée.

Ännu mer gröna palmer. Vill ha!
Nedan ännu större.


Härliga färger på vattenkannor. Jag har en sån här fast i mörk turkos.

Korg fotpallar som jag skulle ha som låga bord med mässingbrickor på om jag hade en inglassad terass el. balkong.

Korgliggstolar, härliga & sköna att ligga i.
Vi var efter det in på skobutiken brevid IKEA & sedan in på Willy's där Annelie skulle köpa choklad, mandelmassa & russin för att kunna göra romrussins chokladgodis till helgen. Vi tog sedan bussen in till stan & hoppa av vid konserthuset. Gick förrbi Zahara's & kollade lite kläder & pratade jag pratade där med ägaren om träning & att eventuellt börja att äta proteinpulver.
Mix med proteinpulver
Proteinpulvret.
2 ägg
Yoghurt
Någon frukt
Glass
Vi tog sedan & möte upp Dennis som vi sedan spelade "RISK" med resten av kvällen. Jag var så nära att Vinna en omgång! Fan för Annelie! haha... hon klarade det med sista truppen & ja...Grrr!!!
"RISK" spelbräde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar