onsdag 28 april 2010

Tisdag...Jobbkursen! Arabhästar! Hjälp med ansökning!

Går upp kl. 07.00 för att hinna med det jag ska göra på morgonen. Ge djuren mat, fixa ordning mig, gå ut med Lucky, packa väskan, ta med lite matsäck till Jobbkursen & lämns av Lucky hos hundvakten.

Det har varit en ganska bra dag, den gick ganska snabbt! Det kändes inte som att jag dirrekt hittade något jobb utan jag satt & kollade runt på olika hemsidor & skrev en del inlägg på facebook & bloggen. Skrev några email & skickade iväg till lite olika människor & förretag.

Chatade & skrev bl a. med en del folk på nätet som Aku (chatpolare). Med min faster Carina. Om hon skulle köpa det där glasbordet för 8000 kr. som hon ville ha & den vita mattan med et svart grafiskt tryck, fast hon visste inte om hon trodde att det skulle hålla med två busiga 2 åringar i hemmet. Gulligt av henne att hon vill ha mitt råd när det gäller inredning & annat. Hon frågade om hur jag har min inredning & för er som har mig som kompis på facebook kan se en del av det i fotoalbumet "My Home". Pratade även med min konstnärskompis Jimmy B. lite grann, han var lite dyster & behövde gaskas upp. Min mor Jeanette om att min syster ska vara hos henne över kvällen. För er som undrar så bor min syster annars i England, Brighton & är inte jätte ofta hemma i Sverige så hon vill umgås med mamma lite & sen även Sötnosen Rikard m.fl. Var en del människor som skrev & jag skrev även med några väldigt speciella människor, men deras namn får vara hemliga till dom själva väljer om dom vill vara med i min blogg på ett mer personligt sätt.

Jag satt ganska mycket & kollade på den fantastiska vackra hästrasen Arabiskt Fullblod. Det är den mest sagolika hästras som finns & deras sätt att röra sig är alldeles sagolikt.

Jag har alltid gillat dessa hästar & jag kommer alltid att göra det. Dom är det jag personifierar som den perfekta hästen, med det perfekta formspråket & den häst man kan använda till allt möjligt & är världens äldstaste hästras & som pga sin skönhet, uthållighet & styrka nästan finns i alla andra hästraser för att göra dessa raser ädlare, uthålligare, snabbare, få starkare bensenor, finare & hållbarare hovar m.m. En ren skönhet & den perfekta hästen.

Jag var inne på ganska många sidor, men dom bästa var...

http://www.bedostud.com/
http://www.prideofpoland.pl/en
http://www.ariela-arabians.co.il/
http://www.alfabiastud.com/

Alltså jag är så otroligt kär i dessa vackra hästar. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag ska få börja föda upp så här vackra Arabhästar i framtiden då min vision i livet ska ta mig till att skapa ett vackert hem i ett stort, fint & vit hus som ligger på en stor & fin gård med plats för många hästar, alpackor, hunduppfödning, höns & en massa andra djur & saker som jag vill ha.

Jag & Linda P. var & handlade på ICA Maxi. Jag köpte blåbär/vaniljyoghurt, mörkt bröd med russin i & en Coca Cola. Detta vart min lunch. Har haft lite problem idag att äta. Har inte kännt mig hungrig med fick i mig en del av det.

Jag hjälpte Linda M. med att fixa en ansökan till en Hunddagis. Jag har ju jobbat ideéllt på Stockholms Hundhem med problemhundar & även uppe i Kiruna på Kiruna Hundvårdsanläggning. Men sen så är jag ju uppvuxen med att folk om kring mig som min far känner/kännt har haft hundar & även kennlar & att jag själv sedan skaffade hund. Jag kom med lite tips om vad man kan skriva med i en ansökan & ändrade lite på form & ordsspråket i texten.

Har skrivit en hel del med & cyklade sedan hemåt vid 16.00.

Jag var ute en liten sväng med Lucky i solen, men hon är lite hängig pga att hon nu löper, så hon ville inte gå någon längre promenad utan började gnälla & dra i kopplet om att hon ville hem & min pollenallergi höll på att göra mig tokig. Kliade i ögonen för fullt som det gjort hela dagen, men satte mig vid TV:n när jag kom hem.

Grand Design Trade Secrets. Design på högsta nivå. Landskapsarkitektur med massa vackra växter.

Camilo ringde. Han ville prata lite bl a. om att han skulle senare till sin mormor som ligger på sjukhuset. Hon mår tydligen inte så bra & jag hoppas att hon ska få bli att må bättre för Camilo & hans familjs skull.

Johan K. ringde sen efteråt & han var i stan, så han ville träffas för att snacka lite! Jag tyckte det var ok, så sa att han kunde komma senare.

Rikard ringde, Sötnosis & Myskillen. Han är så gullig & han hade drömt en härlig dröm om mig el. snarare om oss. Inget sexuellt, utan en väldigt Vacker & Underbar dröm där jag, han, min mor, hans mor & någon släkting till mig satt & hade picknick. Han visste dock inte vilken släkting som var med. Han hade drömt om att saker & ting skulle bli. Att jag gav honom honom en vit arabhäst, ett sto som bröllopspresent & friade till honom, bröllopsresa till en exotisk strand & när vi kommit hem hade jag ordnat oss en stor gård med ett närhet till havet el. en sjö & massa mark för djur, trädgårdsodling, växthus, lusthus, badtunna, brygga m.m.

Johan K. kom förrbi & vi satt & snacka en hel del, jag trodde att han ville umgås som vänner gör, men tror Du inte fan att han sen började tafsa. Jag vart så jävla paff & arg. Va fan håller Du på med; sa jag! Han säger då att han vill ha sex med mig & att han kan suga av mig om jag inte vill göra något mer?! Jag vart så himla förrbannad att jag kastade ut han. Vad fan är det med killar egentligen?! Åhh...jag blir så arg! Fy fan för killar...blir så arg! Va fan tror dom?! Att man ska lägga upp sig som någon jävla slampa för att dom vill ha en?! Nej, fy fan!

Ugly Betty. Amerikansk komediserie om den nördiga Betty Suarez. Säsongsstart av sista säsongen. Daniel blir intrevjuad av Suzuki den fjolloga TV-reportern, en Daniel har fått lite nippran sedan hans fru dog. Han är ed i en sekt som suger ut hans energi & tillgångar utan att han själv inser det. Betty försöker att få han på andra tankar & pratar om att skriva en artikel om den så kallade communismen med hans handläggare Bennett Wallis, men kanske hon trillar dit själv?! Wilhemina går igenom en kris & hennes assistent Marc blir hysterisk. Wilheminas dotter Nico & den onda Castelar försöker att svindla hennes mor & Marc hör det. Matt, Betty, Amanda, Daniels mor & dom andra försöker att stoppa allt som händer Daniel. Daniels vän Natalie som han träffade på ett sorgemöte väljer att följa med Bennett, men alla gör vi våra val i livet. Även om det leder till stora misstag, men förhoppningsviss så lär man sig något av dom.

Desperate Housewives. Amerikansk drama/komediserie. Här är det falskspel, dubbelspel, sex mellan tonåringar, lesbisk sex m.m. Brodersavundsjuka. Kakförsäljning & annat!

Rikard ringde igen & ville prata ännu mer. Han är så himla gullig, ganska ung, men jag tycker så himla mycket om honom. & vem är folk att döma en för att man gillar någon som är 10 år yngre. Finns ju många gubbar som dejtar unga kvinnor tex. el. ja äldre kvinnor som dejtar unga killar, så varför skulle inte jag kunna dejta en kille som är yngre, ja 18 år?! Jag har oftast haft äldre killar, men det har inte funkat. Fast tror inte att det är åldern som gör det utan hur mogen man är & om man har likadana drömmar & visioner i livet.

Cougar town. Amerikansk komediserie med Courtney Cox (Monika i Vänner). Intriger till massor. Dåliga faderslösningar & här går det het till på spinningpasset & med sex.

The New Adventures of Old Christine. Old Christine (gjort en spraytaning som luktar kinamat), Nya Christine (glömde pass), Richard, Matthew, Ritchie & alla andra ska åka på en familjesemester till Florida i 5 dagar & Barb ska vara husvakt, men saker blir inte riktigt som dom tänkt sig.

Pratade med min kompis Camilo Alexander ringde & ville prata lite som vi brukar, prata lite om hennes mormor som har fått tarmvred. Inge föda, dropp & sånt & det ska nog opereras. Jag håller tummarna för allt ska gå bra. Vi pratade om hur relationer & om hur det funkar & annat.

Göra lite avslappningsövningar innan jag ska sova som jag har gjort länge. Jag har väl inte berättat det här tidigare vad jag minns, men jag gör andningsövningar & mediterar vilket är väldigt avslappnande, men tränar även Yoga & andra avslappnande saker som långa promenader, styrke, konditonstränings, cykling m.m.

Hälsa för mig är ganska viktigt för mig & något jag vill hålla på med för resten av mitt liv. Äter & tränar man, så mår kroppen bra & det är då som saker & ting går så mycket snabbare & lättare. Jag vet att jag har haft ätstörningar i hela mitt liv så detta är viktigt för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar