måndag 3 maj 2010

Fredag efter lunch! Massa Musik & Film!

Efter jobbkursen, så cyklade jag in till stan. Var förrbi vid Försörjningsstöd för lämna ett papper, sen till Myrorna för att kolla om det fanns något kul. Inget kul alls, men träffa Gulliga Helena som jobbar där. Jag cyklade sedan vidarre genom stan & hemåt.

Ut en sväng med Lucky...Glömde kameran hemma.

Blåbärs & Limedricka. Gjorde French Fries som man gör på hamburgebarer, nämlig friterade i olja. Kanske inte jätte nyttigt, men man måste kunna unna sig goda saker ibland, så länge det inte är det enda man äter dag ut & dag in. Gjorde i allafall French Fries med chilisåsdip.


Mamma ringde & pratade lite, hon & henns gubbe var uppe i Borlänge & han bjöd henne på lunch & dom skulle väl ta någon öl också som jag uppfatta det.

Jag kände mig skit dålig, fast det inte är mitt fel, men någon av Rikards kompisar hörde av sig två gånger om att jag skulle ringa Rikard, men jag har inga pengar på mobilen. Sen Albin som skickade sms om att jag skulle hör av mig till Rikard, fast han inte vill ha någon kontakt med honom. Fan...ville kunna ringa Rikard, jag tycker ju så mycket om honom & Saknar att prata med honom i mobilen. Gör mig lite ledsen att inte kunna höra av mig till honom, jag hoppas att nu snart bara mitt bredband hem kommer, så kan man chata på kvällarna. Lyssnade på en låt jag tyckte passade in på hela situationen. Lindsay Lohan- Disconneted.

http://www.youtube.com/watch?v=4sA_f_kd__Q

Sheer Genius. Klipp & Hårstyling, ett tävlingsprogram. Första gången jag såg det tror jag, men flera stycken som skulle styla olika modeller för olika photoshoot för en fotograf. Jaclyn Smith är en av dom viktiga domarna i detta program. Programmet förre den stor finalen.

Will & Grace. Amerikansk komediserie. Karen borde handla på en budget. Will har fått sparken & Grace blir tokig på dom båda två.

Lyssnar på musik för att bli lite gladare...Jobbigt att inte kunna prata med Rikard.

Top Chef. Matlagnings & Tävlingsprogram Dom var på en vacker farm där dom fick laga mat, men verkligen helt färska varor. 3 lag. Fläsklaget, Kycklinglaget & Lammlaget. Kycklinglaget hade gjort bäst mat.

Stekta riskakor & lättstekt lax med wasabi & riven gurka. Till efterrätt är vart det en fruktsallad.

Pappa ringde en sväng & fråga hur det var?! Han funderade på om dom skulle komma ner & hälsa på mig i helgen, kanske bjuda ut på mat?!

Jag har tänkt på Rikard hela dagen. Fan att jag inte har pengar att ringa för på min mobil el. INTE fått mitt bredband än.

Supergirl. Amerikansk Science Fiction/Actionfilm från 1984. Handlar om den unga tjejen Kara som liksom Superman får samma krafter som honom. Börjar med att Kara råkar ha bort Omegahedronen & bestämmer sig för att ta Zalthars skepp & ge sig iväg efter den. Den enda kraftkälla som kan hålla hennes folk vid liv. Den onda Serena hittar den & nu vill hon styra världen. Kara däremot lär sig ganska snabbt att kontrollera sina krafter. Som att flyga & jag kan säga om det är en av dom enda kraft jag velat ha så är det att kunna flyga, telekini (få saker att flytta sig med tanken) el. kunnat ha styrkan av att kunna hoppa långt/högt/klättra på väggar & springa snabbt. Är ju bara fantasier, men vorre väldigt coolt!

Legend of the Seeker. Amerikansk Fantasyserie.

Jag tecknar en massa, för Er som inte visste det?! Idag så har jag tecknat medan jag sett på TV & tecknade på huvudrollskaraktären jag har i min Fantasybok jag håller på att skriva. Kommer nog att teckna på den ett tag, så den blir perfekt.

Stargate Universe. Amerikansk Science Fictionserie. Någon försökte sätta ditt kaptenen & fienden var närmare än man kunde tro.

Mamma Pappa Barn. Svensk kärleks/komedi/dramafilm. Om en pappa Jonny som är hemma med sin lilla son Lukas medan frun Sara jobbar. Han är så kallad Pappaledig. Johnny's bittra föräldrar har köpt en tomt till dom & vill att deras som ska bygga ett hus där, 100 meter från dom. Han träffar en kvinna, Rebecka med hennes barn Astrid & det händer något, ja början till något förbjudet. Var en ganska bra film!

Camilo Alexander ringde & jag bad honom att skicka ett sms till Rikard att jag Tänker på honom & Saknar honom! <3

43 st. varit inne idag på min blogg, ganska många, men fler har det ju varit & fler kan det bli

Natt inatt...& kl. är ca: 00.00..!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar