måndag 3 maj 2010

Lördag...Sovmorgon! SILVERFANG! Rikard & Film!

Skönt att få lite sovmorgon idag är så sällan jag får det, så jag låg & sov till 10.15 & snossa till 10.30. Sedan var det dags att gå ut med Lucky! Fast hon sov ju med mig under täcket & älskar att sova länge, hon kan t.o.m. ligga kvar i sängen när jag normalt går upp tidigare på vardagarna. Så jag hinner fixa lite med olika saker, men så fort jag börjar hälla upp maten är alla djuren där för att äta ur sina skålar.

Jag hade ett sms från Emelie i Kiruna & ett från pappa som tillsammans med mina syskon, fru, kanske Elias med kommer ner & hälsar på mig över dagen.

Måste köpa Avatar filmen, när jag får pengarna. Har sett så mycket trailers att jag verkligen vill ha den här filmen.

Var ute med Lucky en liten sväng. Är så trött i kroppen, vet inte varför?! Lunch: Stekt bröd med stekt bacon & köttfärs. Flädersaft till det att dricka.

Pratar med mamma & sedan även med farmor.

Kollar på filmerna i Silverfang serien. Mangafilmer om den unga killen Dai- Suki & den modiga, lilla Akitahunden Silver, som tränas till att bli en björnhund av Dai- Suki's morfar Gou- Hei. Kampen emot den starka & galna björnen Akaka Booto & dom andra onda, människoätande & hunddödande björnarna. Men även om hundarnas kamp för varandra & emot onda hundar. En klassisk filmserie som jag såg när jag var barn & rekommenderar att se. Fast den kan vara ganska otäck för småbarn då det förrekommer ganska mycket våld, blod, död, djurmisshandel & en massa hemska saker i filmerna. Jag skulle även vilja ha filmboxarna med Thundercats, Heman, Blackstar, Starzinger m.fl.

Tänker på att få ett liv på landet...

& jag tänker på Rikard & hur mycket jag verkligen vill vara med honom. Jag vill verkligen få träffa honom nu snart, få känna hur jag kramar om honom & kunna dra in hans doft i min näsa. Tänk om han är den Drömprins jag så länge letat efter & som jag ska skapa en framtid med?! Den framtid som jag så länge har drömt om & vill att den ska få bli med massa växter, olika djur, natur m.m.

Jag har skrivit en massa som vanligt, funderar på olika böcker jag skulle kunna skriva. Äter riskakor & dricker hallon/tranbärsdricka till mellanmål. Tänker en massa på Rikard, lite sorgsen över att jag inte kan ringa honom. Har jag gjort i stora drag hela dagen.

The Adventures of Merlin. Fantasyserie. Det har hittats en försvunnen skatt & gravkammare med massa värdefulla skatter, men även en & annan fälla. Gaius försöker lista ut vem som ligger begraven i skattkammaren. Arthur är ute & jagar Vildsvin & Merlin är med, men även en annan nykomling, Cedric som inte visar sig vara den han utger sig för. Han sätter sitt Merlin för att ha släppt lös hästarna. Graven innehåller en mäktig trollkarl, Cornelius Sigan som lagt en förbannaelse om att han en dag ska återvända från sin död & ödelägga Camelot. Men Cedric försöker att sno skatten, Ädelstenen/hjärtat i kistan tas av Cedric, men det lösgör Cornelius Sigan's ande som förenar sig in i Cedric's kropp. Ska han få sin hämnd?! Demoner anfaller staden...Ondskan är tillbaka.

Jag har funderat en massa som jag brukar göra. Det finns så mycket jag vill göra, ska jag bara våga ta klivet ut i att bli en egen förretagare. Att skapa ett eget märke i en egen framtid utan att behöva ha dåligt med pengar som jag har nu. Jag vill känna att jag ska kunna köpa saker utan att behöva oroa mig för att inte ha pengar i slutet av månaden el. känna att jag får dåligt samvete för att jag köpt något dyrt för att man har dåligt med pengar. Jag vill kunna ge till mig & dom jag älskar.

Jakten på Julia. Musikprogram & sökandet efter en Julia i framställning för Romeo & Julia med ena huvudrollen som Måns Zelmerlöw.

Camilo ringde & han skulle åka in till stan för att senare träffa upp en tjejkompis för att gå på en fest.

Teen Cribs. Ett hem anpassat för deras tonårsbarn. Barn som växer upp med guldsked i munnen verkligen. Jag tror inte att man lär sig att varken uppskatta pengar el. lär sig om livet om man verkligen får allt serverat på ett fat.

Cribs. Kändisars hem. Dom var först hemma hos Alexander "AJ" från Backstreet Boys. Superfint hem i väldigt naturliga färger som beige & mörkt brunt, mycket växter som orkidéer & bergspalmer, värme & sterinljus m.m. Riktigt, riktigt fint med stark Zenkänsla & Buddistiskt känsla. Han hade även en svart Range Rover & en snygg svart liten glidarmotorcykel. Andra hemmet: Nick Van Exel, Basketstjärna. Schysst hem med mycket mörkbrunt, men inga som helst mattor i huset?! Fast samlar ju damm mattor, men tar bort en hel del av myskänslan, sedan att det nästan inte var någon annan färg än vit, mörkbrunt, beige & lite olika bruna nyanser. Alltså detta hus hade allt, flera TV-rum, biosalong för 30 personer, biljardhall, många sovrum med egna badrum, stor pool m.m. Varför behöver man så stort för?! Merceders SL5, Chrysler 300C & Maybach. Tredje hemmet: Hos Dee Snider, hårdrockare. Väldigt franskromantiskt med en massa gulligull...för mycket gulligull tycker jag för en hårdrockare & hem. Dom hade även en rosa färgad pudel med svart rand på huvudet. (Djurplågeri) Ankor ute i trädgården. Ja deras ankor! Bilar: PT Cruiser. gul, Hummer H2. svart, Mustang Boss 302. gul, Viper GTS 2001. gul, 2 st. Customhojar & en Indian motorcykel.

Var ute en liten sväng med Lucky, sen gick hon & la sig i sängen. Lillstumpan är riktigt trött. Fast det börjar jag bli lite med.

Blue Mountain State. Amerikansk komediserie. Fotboll, Amerikansk fotboll, nya i laget. Mountain Goat. Dom ska inte ha något hår på sig så de får raka varandras rumpor. Massa festande, sex, nollning, fickmus, sexuell frustration, pungryck, & en massa drama & knäppa saker. Riktigt snygga killar, men jävla dåligt program.

Rikard ringde! Det var så himla mysigt att få prata med honom, min Gullige Sötnos. Jag vart så väldigt glad av att få höra hans mjuka & härliga röst. Har längtat så mycket efter att få prata med honom. Han & albin har slutit fred också vilket känns skönt. Vill nu bara få krama om honom.

Camilo ringde efteråt & va lite osäker på om han skulle gå till en annan bar än Torget i Gamla Stan. Jag sa åt han att nu gå & ha kul, han var ju ändå ute för att festa, även om hans tjejkompis Stood him up! Dålig stil skulle aldrig tolerera sånt från en kompis. Dålig stil! Men jag tyckte att han skulle gå & ha riktigt kul nu ändå, men träffade på en kompis som kom till Torget & fick umgås med han & hans polare!

Nej nu vart det dags att ta & sova riktigt skönt i min säng. Kl. ca 00.00. Fick ett sms av Camilo att han hade träffat några han kände på Torget. Bra tänkte jag innan jag somnade. Det var ju det jag sa till honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar