fredag 7 maj 2010

Torsdag...Jobbkurs! Möte! Karin M. Polisen! Tino & Rikard!

Denna dag började redan vid 06.39 när jag vaknade & bestämde mig för att gå upp då jag kände mig väldigt pigg i morse. Jag han göra väldigt mycket på morgonen som jag inte annars brukar hinna som att umgås lite mer med djuren & fixa lite saker på datorn som jag ville fixa.

Jag har haft kursen som vanligt & jag trivs väldigt bra här. Skulle bli sista veckan denna vecka om jag inte får heltidsjobbet jag sökt på Gröna Grodan. Jag hoppas på att få det då jag är väldigt kvalificerad för just det jobbet & skulle kunna klara det galant. Har skrivit en del på bloggen, facebook, affärsidéer & sånt med.

Vi var några som skullle åka till Försörningsstöd (Socialen) för ett möte aktivitetshandläggaren Lena. Det var Jag, handledarna Birgitta & Elmar, men även deltagarna Mahmund & Abdisalam. Vi gick igenom saker om hur jag trivs på kursen, om jobb, om utbildning, om jag vill fortsätta kursen m.m. Jag har bestämt att om jag inte får jobbet på Gröna Grodan, så kommer jag att stanna på jobbkursen tills jag får ett jobb el. får börja en utbildning.

När vi kom tillbaka från mötet var Karin M. var på ett besök hos oss. Hon var ledig idag från sitt jobb hon har fått. Comjobbheter det & hon jobbar med att vara som sällskap åt äldre. Inga lyft, torka rumpa el. såna saker utan bara som sällskap åt dom & hjälper dom med att komma ut, göra saker, ev. handla & sånt.

Vi hade studiebesök från en Polis från Vivallapatrullen. V pratade bl a. om hur man kan ansöka till polishögskolan, vad dom har för krav, om körkort, polishundar & brottstatistik m.m. Under tiden gjorde jag även ett test på facebook som sa att jag ska tydligen bli polis. Fast det är många test som sagt det. Polis el. Brandman är det jag oftast får på på såna undersökningar & test.

Jag har haft träning idag & det vart att köra ett intensivt styrketräningspass i 1 tim. 30 min. Riktigt intensivt så jag var alldeles mörr & slut i musklerna, men skulle sedan cykla in till min kompis Tino för att umgås lite.

Jag fick lite god grönt te & mackor med kalkon, majonäs & ost på. Var tvungen att få i mig nåt att äta då jag hade tränat så intensivt. Vi satt & umgicks en del, pratade om olika affärsidéer, om livet i allmänhet, andlighet & annat. Jag hjälpte honom även med att bära upp en antik trägunghäst upp på vinden, är till SALU för ca 25.000 kr. om någon är intresserad??? När vi väl kom ner igen satte vi oss & softade. Pratat lite med Rikard & Mamma som ringde, men bad att vi får prata senare vill ju inte vara oartig emot Tino. Hade folk som skicka massa sms också så var lite jobbigt, men till sista svarade jag inte.

Vi drack även sedan hemmagjord blåbärssaft var jätte god & inte en massa socker el. konservering medel tillsatt. Jag vart tvungen att ta mig hemåt & var hemma strax efter 21.15. Inte fått mitt mobilabredband idag heller, måste ringa dom på fredag, annars ska jag även gå förrbi kiosken som lämnar ut paket & kolla om det ligger där. Har ju inte fått något papper på att det ligger där men kan ju vara så att det gör det ändå.

Camilo ringde, men kände inte riktigt att jag hade tid att prata då jag hade en massa som skulle skrivas på datorn bl a. en stor affärsidé som jag fick när jag pratade med Tino. På min bok om mobbning, en novell & lite andra saker som jag behövde skriva.

Jag bestämde mig för att Meditera & stängde då av ljudet på mobilen. Mediterade i ca 1 tim. & hade under den tiden när jag sedan kollade på mobilen lyckats få 5 missade samtal under den tiden. Värsta vad poppis jag var då! Hihihi...

Jag tog & ringde Rikard en sväng innan jag skulle sova fast vart inte så kort tid som jag tänkte att det skulle bli men jag prata med honom i 1 timme. Vi pratade om drömmar, jobb, hans vackra buketter & hur bra det nu går för honom på hans praktik, min lilla Floristpojk, han är så duktig så. Jag tycler så himla mycket om honom & han är den kille som varit mest romantisk med mig & vi har inte ens träffats än. Vi pratade även om när han ska komma hit, affäridéer, arkitektur, trädgård, inredning m.m.

Oj nu vart kl. 00.10. Dags att sova. Men somna nog strax förre 00.30. så man bli nog lite trött på fredagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar