fredag 11 juni 2010

Fredag...Tradera, Data, Tradera! Film & Chat!

Varit uppe vid ca 09.40. Varit ute med Lucky & sedan att mig i sängen med min laptop i knät & bloggade. Får se om jag hinner blogga lördag & söndag när jag jobbar annars får jag berätta om det senare i 2 st. inlägg. Jag fixade i allafall med gårdens inlägg som jag lägger in dagen efter det jag gjort på morgonen.

Suttit på MSN hela dagen, har ju regnat ute, så inget kul väder att vara ute & promenera i & Lucky springer bara ut snabbt & vill in igen & vägrar att gå på någon promenad. Detta är ganska skönt för då slipper jag bli kall & blöt.

Sms:at en hel del med folk & suttit i telefon en hel del med folk med. Rena telefonterrorna har det varit under dagen. Många olika som sms:at & velat prata med mig. Brukar vara kul att prata, men svårt att få något gjort då, ska ju packa för helgen. Pratat med Lars & Rikard bla, men sms:at med bla Andreas & Camilo m.fl.

Suttit en hel del på Tradera den sista tiden & har nu börjat att bjuda, så får se hur det går, men spännande & kul är det i allafall att bjuda på saker man vill ha. Jag känner att man kan nog göra klipp om man inte låter sig gå upp upp det man kan tänka sig som högsta bud på en sak. Onödigt att betala överpris på något tycker man ju.

Lunchen som förberreds i en stekpanna. Smörsteker på kycklingkorv, småhackad med skruvpasta från gårdagen, färsk hackade tomater, ruccola & lite kryddor.

Här med tzatzikin jag gjorde igår som jag hade kvar av. Vart två stycken stora portioner att äta & var supermätt där efteråt.

Chatat en massor med folk bla Markus, Viktor, Linda, Kamaran m.fl. Mysigt att chata med folk dock & kul att dom läser mig blogg så många, även folk som David & Chris som läser min blogg från USA där dom använder översättningsprogram för att översätta det jag skriver.

Satte mig en stund & kollade på film innan jag skulle packa väskan. Filmen: Escape from Absolom. Amerikansk actionfilm.

Året är 2022 & det handlar om massa fångar som hålls fångna på en öde Ö. 2 klaner som krigar emot varandra & här handlar det verkligen om liv & död, tills en man John Robbins (Ray Liotta) som döms för mordet på en överordnad. Bilden är inte på honom, men på en av dom "Sötnosar" som finns på ön! Hahaha...Riktigt äckliga avskum som är mindre rumsrena än en ren hög med avföring. John Robbins är fast besluten att han ska överleva hur högt priset än är. Han måste fly från ön & dess brottsinvånare.

Har sedan resten av kvällen suttit på Tradera & även chatat med Markus & Viktor som ska upp till Göteborg & festa. Ja, jag har även packat nästan all min packning & tar det sista nödvändiga i mrogon bitti.

Bloggat nu om denna dag med & snart blir det att sova gott i min sköna säng, lite ensam dock, men har ju djuren hos mig så inte helt ensamt, även om jag längtar efter att få ha en underbar pojkvän brevid mig. Nej skulle här sovas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar