torsdag 10 juni 2010

Onsdag...Mycke Data, Hästar & ännu mer Data!

Jag vaknade vid efter 10....något! & lade mig dirrekt med datorn & gick in på internet. Jag kollade lite på Chinese Crested forumet på internet. http://www.chinesecrested.se/

Är fortfarande sjuk. Inge roligt, men känner mig lite piggare dock! Vilket är superbra. Vill ju vara helt frisk tills jag ska börja jobba.

Vart sedan att fixa med min blogg som uppdateras oftast varje dag. Har även suttit på Facebook en del, med att skriva, kommentera, kolla bilder, spela spel Treasure Isle & Happy Pets. MSN är en helt underbart chatprogram & jag kan alltid prata med någon trevlig människa som är inne där på min MSN-sida. Frukost: mörkt bröd med rökt skinka på & laktosfri mjölk.

Per R. Min nyblivande chef ringde & sa att det var väldigt lungt nu där jag ska jobba & att vi börjar istället för på fredag på lördag. Så jag får nu en dag till att vila upp mig så att jag blir hundra procent frisk & kan då packa det jag ska ha med mig på fredagen, så åker vi på lördag morgon.

Till lunch vart det skruvpasta. Sås på stekt bacon, stekt gul lök, lite tomatpure & färska hackade tomater. Salt, peppar & basilika. Älskar basilika & tomater i kombination, så himla gott.

När jag som sagt tidigare att när jag blir sjuk, så sitter/ligger jag gärna & kollar på typ Barn/Ungdomsfilmer & idag vart det filmen Sherdil. 3 st. Hästar från Pakistan. 2 st. ston & 1 st. hingst. Hästarna hotas med avlivning. Sanna. Sherdil (Export ox). Veronika, Martin, Oskar från Militären m.fl. personer. Militären & polisen jagar henne & Sherdil. http://www.youtube.com/watch?v=H6lrGINsG1w

Vart att kolla på massa hemsidor med Anglo Araber, Arabiska fullblod, Akhal-Teke hästar m.m.

Svenska Angloarabföreningen. http://www.angloarab.se/

Akhal Teke hästar, Arabiska Fullblod, Araiser & Anglo Araber. http://www.arabians.de/

Schweitziska Arabhästförreningen. http://www.szap.ch/

SAHF. Svenska Arabhästföreningen. http://www.sahf.se/

Norska Arabhästföreningen. http://www.araberhest.no/

Pratade med Rikard en stund. Jag hoppas att han ska inse att han får mig att tvivla när han better sig som han gör. Är han verkligen mogen för ett förhållande & frågan är ju....Är jag?!

Bones. Amerikansk kriminaldrama om Rättstekniker & kvarleveundersökning. Handlar mest om "Bones" som är en kvinna som jobbar som rättsläkare. Hon misstänks ha dödat en man, men hon kan inte minnas då hon har fått en minnesförlust efter ett överfall.

Satt resten av kvällen på facebook & MSN pratade med bla. Pappa, Rafael, Chris, Robin & massa andra. Men den som det var roligast & mysigast att prata med var min tonårskamrat & föredetta gymnasiekamrat Patric som jag gick på Naturbrukslinjen med hästhållning som inriktning på. Han är en supermysig & trevlig kille så kul att få prata med han. Prata lite minnen & så. Han har lovat att jag ska få komma & hälsa på honom framöver också efter Falsterbotävlingarna & sånt, när det lugnar ner sig. Ska bli superkul att få umgås igen. Rida, prata minnen, prata om vad som hänt i livet m.m.

Gosa en hel massa med Jinx, min gammeltant här hemma. En riktigt liten kelgris som ska pussa & ge husse en facepealing med hennes sträva tunga. En riktigt charmig dam på ca 9 år som man kunde tro är en kattunge fortfarande då hon är sjövild & supersocial emot husse & dom hon tycker om som tex. min mamma & min kompis Lia. Fast inte lika mycke gossjuk som hon faktiskt är med husse...Ja Mig! Mina djur är mina bebisar så dom får mycket uppmärksamhet & kärlek.

Ja nu är klockan mycket. Efter midnatt, så dags att sussa gott i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar