söndag 4 juli 2010

Lördag...Riktig degardag! Yoga & Solat! Karin!

Fixat med bloggen hela dagen nästan. Sms:at med Lars, vill att han ska komma hit & hälsa på. Ja satt även en del på facebook under dagen för att titta lite vad folks skrivit?!

Till Brunch, så har jag ätit jordgubbar & en banan.

Tränat Chakra Yoga ute & solat sedan. Vet att jag inte skrivit så mycket om det i bloggen, men Yogan den är min egentid, utan andra där jag stänger av mobilen & bara har tid för mig själv.

Var sugen på lite gott! Så vart att åka/cykla & handla lite gott gott nu på Willy's! Köpte hem mat för nästan 600 kr nu. Vart en hel del: Fanta pineappleläsk, getost, tomater, vitlök, saft, tunnbröd, färskbröd, päron, ananas, mango, godis, smörgåsrån & kakor m.m.

Min middag blev stekt bläckfisk med vårlök & en tomat & jordgubbssallad med basilika. Till det att dricka Fanta Pineapple (ananas).

& till efterrätt vart det 2 st. härliga Kärleksmums. Man måste ju kunna äta sånt med ibland.

The Adventures of Merlin. Merlin förälskar sig i en flicka, en druid flicka som det vilar en hemsk förbannelse över, hon är en bastet. Ska han finna kärleken i henne el. ska hon försvinna?!

Packat & Klart. Här reses det till Indien Lulu & Nora. Till Kerela, Trivandum. Lulu besökte Abuval Agavati (gudinnetempel) Hindutempel.

Nora ska till Mahatma Magandi Road. Marknadsgatan där hon ska köpa en Shoridan: Indisk klänning.

Kovalam ska dom till & få göra en relaxresa längre söderut. Nora ska bodysurfa/kortbordssurfa. Nora kollar på fiskmarknaden sedan. & senare Shohara Beach där det bara gäller att slappna av. Lulu är på ett relaxhotell under tiden & ska få lära sig om Ayurveda som baseras på dom fem elementen. Man får minst 7 behandlingar. Doktorn känner på pulsen först, sedan får man massa frågor om vilken typ man är, hon var stressad sa han & fick massage & annat rent avslappnande för just henne. Hon fick även träna avslappning & Yoga efter det. Jag tror att Lulu fick en Andlig upplevelse & förstår hur viktigt det är att ta det lugnt i livet, slampna av & träna Yoga & avslappningsövningar.

Nora ska testa någon Indisk kampsport som heter Kalaripayyattu. Hon testade en del & fick träna med dom, men fick sedan uppvisning med svärd & sköld & pinnar att slåss med.

Nora åker nu upp i bergen för att att kolla hur dom framställer te som engelskmännen med sina kolonier i Indien började att framställa från början i stor skala, men som nu sköts av Indierna själva.

Satt på en film. Önskar jag hade sällskap dock. Blir Dragon Lord en film med Jackie Chan. Skurkarna får tag på Den Förbjudna Stadens skatt & fösöker att sälja den till förmögna utlänningar. Dragon Ho (Jackie Chan) & hans vän Cowboy får reda på att kineserna i deras land försöker att sälja landets nationalskatter. De startar en rasande kamp emot skurkarna som leds av den onda & okända Big Boss.

Brownies...riktigt gott med Fanta pineapple läsk! Det verkar regna ute, men varmt regn märkte jag när jag var ute med Lucky.

Mini Serien Spartacus. del 2. BBC serie. Se klart om denna historiska händelse med den modige & tuffa Spartacus. Sms:ade en hel del med Lars.

Satt & kollade på TV, datorn med internet & chatade med folk. Började skriva med Karin & vi har inte träffats på ett bra tag. Gått kursen tillsammans, men aldrig varit hemma hos henne fast hon bor 5 min. här ifrån typ. Så åkte till henne en stund. Satt & drack några 3,5 öl & snackade en massa. Hon bjöd även på Popcorn, Salta pinnar & rostade mackor med skinka & ost. Var bara kul att träffas & umgås & drack oss absolut inte fulla utan bara softade & pratade. Hon tycker att jag borde välja Lars. Hon har få se bild på honom & lite vad han skrivit. Jag gillar honom jätte mycket, men finns även Rikard som jag gillar mycket med! För & nackdelar med båda, men nog mest fördelar med Lars dock. Får se hur jag gör?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar