söndag 25 juli 2010

Lördag...Tråkigt väder! DATA dag!

Var ute med Lucky det första jag gjorde efter att jag gett djuren mat & klätt på mig. Sen satte jag mig framför TV:n. Lite data med...

Million Dollar Listing. Om 3 st. unga mäklare som jobbar för att kunna sälja exlusiva & vackra hus i det glamourösa Californien, Los Angeles & Beverly Hills.

Top Design. Inrednings Design & tävlingsprogram. Flera avsnitt. Jätte intressant att se deras skapande & olika inredningsstilar.

Fick se att det finns en Toy Story 3 när jag letade efter bilder till gårdagen & på facebook såg jag att Min vän Kayla ska se den! hahaha...Snacka om lustigt!

Top Design. Ännu fler avsnitt. Halvdagsmaraton.

Chips & müslibars med Champis till. Inge nyttig frukost, men något att ha i magen, för ingen lust att göra en ordentlig frukost.

True life: I hate my face. Handlar om 2 tjejer som operera sina ansikten. Dom operera brösten & ansikterna.

Degat framför datorn & internet bara chatat med folk & tänkt en hel del.

Fixade mat. Middag: Stekt polluck, bläckfiskringar, minibläckfisk, crabsticks, honungsmelon & nudlar med kryddning av salt, peppar, wasabi, ingefära & chili.

Alien 2 Återkomsten. En klassiker & Science Fiction film.

Suttit på blocket & kollat på en massa söta djur. Chinese Crested Dog & Whippet valpar, så himla söta så & hade man haft pengar, så hade det blivit en lite knodde till av Chinese Crested Dog, en nakentik valp i så fall.

Lyckades hitta in på flera kennelsidor jag aldrig sett förrut, men några välkända, men denna var ny. Twice as Nice. http://www.twiceasnice.it/

Dom hade valpar till SALU & jag gillade deras hundar jätte mycket. Speciellt valparna & den i mitten som jag bara vill ha, men ja, så är det väl att man får sukta efter saker när man inte har något jobb & kan skaffa sig det man vill ha i varken saker, djur, boende, körkort, utbildning & annat som jag skulle behöva för att känna mig lycklig & kunna gå vidarre i livet.

Tillbaka till blocket för att kolla på annat kul som jag drömmer om & vill ha som Höns. Jag funderar på hönsraser som Silkeshöns, Dvärg kochin, Chabo & Holländsk Vithätta.

Svenska Dvärghöns som är en vacker & väldigt gammal hönsras i Sverige. Livlig & trevligt temprament & lätta att få tama.

Får av olika sorter har jag även kollat med. Gutefår, Allmogefår, Pälsfår & andra gamla & ovanliga raser.

Geter är ju också ett favoritdjur, är det något lantdjur förrutom häst & höns som jag verkligen velat ha så är det geter. Otroligt mysiga, kloka & charmiga djur.

Tamillrar som är ganska söta djur, men jag kommer nog aldrig att skaffa någon fast jag gillar dessa djur. Det är väl det där att dom luktar lite speciellt & att dom är ganska stökiga & bestämda av sig, detta är det som jag har lite svårt för.

Gotlandskaniner, inte egentligen min grej att ha kaniner tror jag. Har haft kaniner förrut, men tycker att dom oftast är för oroliga & nerviga av sig el. har dåligt humör. Kanske krast & hemskt att säga, men skulle kunna tänka mig att ha köttkaniner om jag bodde på en gård.

Suttit på datorn mest hela dagen förrutom under dom små promenader jag var ute med Lucky i skitvädret ute som bara är grått, dimmigt, regningt & blöt & som varken jag el. Lucky vill vara ute i, så vi kryper båda upp i soffan/fåtöljen när man kommer in i värmen!

Studera.nu har jag även suttit på. Haft problem med inloggningen, men ska nu får en ny pinkod. Så att jag ordentligt kan se om jag har kommit in på någon skola. Drack några glas laktosfri mjölk innan jag skulle sova gott i min säng sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar