onsdag 28 juli 2010

Tisdag...FYNDA! TV & Film!

Suttit på nätet efter att jag vaknat & varit ute med Lucky en sväng. Kollat facebook & kollat bloggen. Det vart att sedan åka in till stan för att göra lite äreénden, fixa med papper som ska lämnas.

Först vart det att åka till MYRORNA & hitta några fynd. Böcker: Hela serien av Avalons Dimmor i en bok. Old Nature Heritage en naturbook & boken Ringaren i Notre- Dame. Tecknade filmen El Dorado.

Ett ställ till mugg underlag, underlagen har jag redan & Kinapinnar. Alla saker från MYRORNA fick jag för bara 65 kr. Tack Fatima för all rabatt min Ängel!

Var sedan tvungen att åka till Nordéa på Drottninggatan 24 för den nere vid Järntorget var stängd. Där för att skriva ut ett papper från banken som jag behöver ha för att lämna till försörjningsstöd.

Var på Världsbutiken & köpte mer Yerba Mate som jag ska spara undan för att ha när det inte finns att få tag i då det är svårt att få tag på. Sedan fixat med en present till min väninna Lia som inte fått sin födelsedagspresent än för att vi inte har hunnit träffas, tänkte jag skulle träffa henne idag, men har för mig att hon är på Linnéa's möhippa. Jaja...hon får den ytterligare lite senare då.

Efter det till Försörjningstöd för att fylla i & lämna papper som ska skrivas under & kopieras. Träffade där på en kompis till Anglique, Benny. Som frågade hur jag mådde?! & Ja, jag mår hyfsat! Han med! Sedan träffade jag även på Ulrika som undrade hur det var med mig & vad som hände i livet, hon berättade även om hur det gått för henne & söka jobb & hur det var med lilla sonen Phillip. Mamma ringde en sväng så prata lite, men skulle skriva klart papprena så vart ett kort samtal.

Men nu ska jag cykla vidarre in till stan igen för att gå i lite olika butiker & kolla lite på saker man vill ha, men kanske inte har råd med just nu men det ska ändå bli lite av en fynddag. För jag ska gå på lite olika butiker för att kolla lite saker & jag har ju redan gjort lite fynd på MYRORNA.

Cyklade till Röda Korset där jag var inne på alla deras tre butiker. Jag hittade 2 st. böcker i den första butiken, men inget i dom 2 andra butikerna. Jo ett bord som jag ville ha för halva priset så 550 kr. Runt bord med 2 inläggsskivor med 4 stolar. Mörkbrunt med stoppade dynor som jag i så fall skulle klä om, men har inte riktigt dom pengarna nu att spendera & så, men hade varit perfekt att ha runt el. utdraget med en eller två inläggsskivor i. Jag lyckades även träffa på den trevliga Australienaren som jag brukade träffa på när jag åkte buss på vintern & han frågade hur det var & hur jag haft det, ja jag sa som det var & han sa att han haft det bra & att det var länge sedan man sågs. Var kul att få prata lite engelska igen, så sällan man gör det även om jag skriver ofta på engelska vilket gör att min engelska text börjar förbättras då jag har varit bra på att prata men sämre på att stava i engelskan.

Fynden jag hittade på Röda Korset var 2 böcker. Lagom Svenskt med Svensk matlagning & Eat Me Ät mej ännu en matlagningsbok, men även livstilsguide i att få fisken från havet/sjön till tallriken.

Vidarre till Antikbutiken som ligger typ väg i väg med Röda Korset där jag ibland kollar in för att kolla på hans saker. Vissa saker tycker jag är alldeles för dyra, men jag hittade 6 st. underbara tallrikar i grönt glas för alla 6 st/50 kr.

Sedan till Hörnkiosken där Johan jobbar, men han var ledig el. i bakre rummet idag. Köpte en tidning: Vakre Hjem & Interior. Fast den hade gått upp från 69 kr till 74 kr. Är inte mycket 5 kr. men lite surt ändå.

Systemet för att köpa med mig lite öl & ett gott rödvin som jag vill ha. Träffa på Kalle som hälsade på mig. En gaykille i stan som jag absolut inte gillar. Han jobbar tydligen på systemet, men gillar inte honom för vet att han snackat en massa skit om mig!

Köpte ett jätte gott Sydafrikanskt vin som heter Umbala (Cabernet Sauvignon Shiraz pinotage). 3l för 149 kr. & 8 st. Kung öl för 10.90 kr/st.

Nu var det tungt med alla påsar, men man är väl en redig man som klarar det mesta, så cyklade upp på drottninggatan & ner för Rudbecksgatan emot tunnel emot Hertig Karls Allé men innan dess svänger jag till vänster & där på cykelbanan som går emot Rosta. Jag träffade på Mimmi från klubben & prata en liten stund med henne innan Jenny kom som har köpt Gucci av mig, så pratade lite med henne & gick med henne över bron som kommer fram vid Rosta området omkring. Hon skulle möta upp en väninna & jag skulle åka vidarre till Lidl.

Väl på Lidl så köpte jag 2 olika Müslibars, brunt råsocker från Fairtrade, bananer, ravioli, tricolorpasta, tortillachips & lite andra småsaker med.

Cykla vidarre hemåt & vart mycket att ta hem, men har bra balans & pakat det bra. Väl hemma var det att ta & äta Ravioli Bolognese med Champinjoner som jag hackat med i tomat & köttfärssåsen med Ravioli's. Sedan även Tortillachips med guacamole. Fast ska göra egen i fortsättningen, mycket godare med egengjorde guacamole, fast var inte äcklig denna heller. Tog även 1 öl till för att fylla min törst från värmen.

Vart att ta en öl till & sätta sig & kolla på en film...Ruthless People. Amerikansk komedifilm från 1986 med Danny Devito & Bette Midler i huvudrollerna. Det är en rolig komedi där millionären Sam Stone (Danny Devito) är helt hänsynslöss. Hur hänssynslöss? När hans rika fru Barbara (Bette midler) blir kidnappad av några fattiga & egentligen väldigt snälla kidnappare (Judge Reinhold & Helen Slater). Sam gråter tårar, men tårar av lycka & vägrar att betala lösensumman & när kidnapparna hotar med att döda henne, så firar han ännu mer! Fast saker blir ju aldrig som man tänkt sig...Finns det vänskap i det som först var en missödelse av handling?!

Efter att ha kollat på Ugly Betty där det är sista avsnittet. Det börjar att någon ska begravas & visst trodde man att det skulle vara Wilhemina när hon vart skjuten i förra avsnittet, men nej det är den lilla Chinese Crested Dog hunden Halston som ska begravas, men någon Amanda inte gjort är att få tillstånd om att hon ska få begrava honom i sin mors grav som hon & bröllopsgästerna jagas av några vakter, men hinner undan. Dock blir inte Betty lika glad när hon hittar den döda Halston i hennes frys som Amanda måste ha honom i tills hon kan begrava honom.

Betty ska flytta till London då hon tackat Ja till jobbet där som sammarbetspartner med en rik Engelsman. Wilhemina ligger på sjukhuset i en koma när hon blivit skjuten, men när vaknar. Betty & Justin sitter & pratar om jobbet i England & att han ska vara sig själv & hoppas att Justin & Austin ska ha det bra tillsammans.

Något Betty inte trott är att hon blir erbjuden ett reporterjobb på Mode av Daniel, med ett regäll lönelyft, men hon säger efter att ha trillskat fram & tillbaka Nej till tjänsten. Wilhemina har en presskonferans & berättar om hur hon vart skjuten. Men säger hon sanningen. Nej, hon säger att hon rengjorde sin egen pistol & råka skjuta sig själv i magen.

Betty annordnar med andra en avslutningsfest istället för Halston är för henne & hon önskar att alla ska ha det bra nu.

Hon fångar Marc som i detta avsnitt börjar dansa med den kille han så tidigare ratat men kommit på att han faktiskt älskar honom. Betty är glad att han har varit ett sånt stöd för Justin & att även om dom inte alltid har kommit överrens så kommer hon att sakna honom & att han kommer att sakna henne med.

Betty vinkar Hejdå till hela sin familj & hoppas att hennes syster & man ska ha det bra emd varandra, Justin & Austin emd varandra & han är välkommen i familjen & till sin far.

Daniel går in till Wilhemina & säger att hon nu kommer att bli hela tidningen Mode´s chefsredaktör & han kommer att avgå. han sa att hon har förtjänat den tjänsten.

Betty väl på plats så i London så har hon massor att göra & hon har en massa vackra kappor & verkar ha massor att göra. Något hon inte räknar med är att träffa på Daniel i London & ännu mindre att hon sedan ska bli utbjuden på middag...Hon tackar ja & går sin väg för att fortsätta jobbet & där slutar det! Buuhuu!! Jag kommer att Sakna serien jätte mycket. Alla karraktärerna & dom härliga kommentarerna som finns i den.

Satte mig på nätet en stund & pratade med Alan, Camilla m.fl. men mest med min syster Pauline som bor i Brighton. Vi pratade lite om livet, killar, hennes nya jobb som är på Aubin & Will som är en exklusiv butik för Brighton's Rikemansungdomar & Rikemansungdomar på andra ställen med. http://www.aubinandwills.com/ Lite kul att se vart hon jobbar & vad dom har för sortiment. Allt från kläder, assosiarer, väskor & sånt till inredning, livsstilsida & evenemang m.m.

Ja, vi elsker Hollywood. Ett program med norska kvinnor som lyckats i USA. Dom gör allt möjligt & påminner lite om Svenska, Norska el. Danska Hollywoodfruar.

So You Think You Can Dance. Danstävlingsprogram för unga som drömmer om att dansa.

CSI New York. Amerikansk deckarserie. En fasadklättraretjuv med en typ Batmanliknade bil, men en Ford Mustang.

Kolla lite med Facebook. Treasure Isle & Farmville.

Sex an the City. Avsnittet där Samanta knullar sin snygga Servitör/Skådespelare. (Jason Lewis)

Han är så himla jäkla snygg Jason Lewis.


Satt en stund på MSN & Facebook. Fick ett sms från Lars att han Saknade mig & att jag inte skulle tänka så mycket! Glad av det innan jag somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar