söndag 29 augusti 2010

Lördag...Fått pengar i tid! Fönsterputs, handla & softa!

Jag har på morgonen Bloggat & sedan även betalat räkningar vilket kändes så skönt att för en gångs skull få pengarna i tid & få betala räkningarna mina räkningar i tid med, så himla stressbefriande. Har endast under 1 års tid fått pengar i rätt tid 2 gånger från Försörnjningsstöd, fast jag varit ute med papprena i tid, men nu denna månad var jag sen & då får jag pengarna i tid?! Konstigt!

Kollade på TV. 2 avsnitt av Djursjukhuset. Jätte bra djurvårdsprogram.

Europas sista vildren. Handlade om vilda renar i Europa. Ja, ni som inte visste det så finns dom vilda med.

Antonio delade med sig av en länk med Jared Leto. Thirty Seconds to Mars - "Closer to the Edge" http://www.youtube.com/watch?v=AQHv-fhHq9Y

Kollade på Facebook, tradera & bara softade i gula soffan min.

Träffa Lia! för att kolla lite i lägenheten & hur den ser ut nu utan möbler sedan blir det att flytta möbler & lådor imorgon med Lia, hennes föräldrar & hennes syster & man. Vi blir 6 st. imrogon som flyttar allt, så det lär gå snabbt!

Var till nya lägenheten & kollade efter att först ha möt upp Lia vid busshållplatsen. Där ifrån gick vi till lägenheten hon ska bo i. Den är väldigt fin & med en stor inglasad balkong. Hade gärna haft en sådan stor 2:a, hörnlägenhet men med balkong & fönster emot grönområde & inte emot en innergård som hon har. Men riktigt bra storlek. Dock ganska litet kök, men åh vad jag vill ha en inglasad balkong. Men men för mig får det ske senare i livet! Hon har fått ljusgrönt sovrum & vardagsrummet tapetserat i lila, blir jätte fint! Vi hjälptes åt att tvätta hennes fönster i lägenheten.

Sedan var vi på WILLY's för att handla lite mat & jag åkte sedan hem efteråt. Nu är hela min frys, kyl & skafferi fulla med mat.

Lagade mat. Vart stekt lövbiff med smörstekt ris, en hel avokado & kryddat med citronpeppar.

Softar nu efteråt, kollar Scrubs & ska även kolla nätet lite. Ätit även lite gröna vindruvor.

Hot Shots 2. Amerikansk komedifilm som driver med andra filmer.

Äter lite snacks: BBQ mandlar som är torrostade & saltade med smak av hickory. & chatar med Underbara Dennis & sedan även med kompisen Camilo m.fl.

Kollade på filmen You, Me & Dupree. Amerikansk komedifilm. Ganska hysterisk & vet inte om jag gillade den el. inte?!

Chatat med Dennis & kollat blocket.se på hundar. Bla Chihuahuor, men mest på Chinese Crested Dogs & Italienska Vinthundar, men även Saluki, Whippet & andra raser.

Italienska Vinthundar & Whippet. Skyborne kennel. http://www.skyborne.se/ Mer aktuell information finns på deras blogg.

Italienska Vinthundar. Som är en ras jag verkligen gillar förrutom Chinese Crested Dogs. Afalejs kennel. http://www.afalejskennel.se/

Kollade lite på illrar med innan jag skulle ta & krypa ner i min säng. Chatat lite med folk. Bla Karin & Daniel & sedan pratat med Dennis. Han är helt underbar & jag hoppas att det ska bli han & jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar