torsdag 23 september 2010

Onsdag...Soft. Hästar, Hundar & Lantdjur!

Varit ute med Lucky, bloggat & kollat facebook. Ellen Degeneres show. Bla Skådespelerskan Alyson Hannigan som även berättade om sin dotter Satyanna.

Frukost: 6 st. mackor. 2 st. med kräftstjärtar, 2 st. med vit getost & 2 st. med rökt kalkon. Sedan även några körsbärstomater.

Orkade inte se hela Ellen så vart att kolla på qruiser istället, då jag känner mig jätte seg, trött, tung i huvudet & snuvig.

Pratat med Jackie i mobilen som hittade ett tele2 simkort när hon städade på klubben, som jag ska kolla på sedan om det är mitt när jag blivit frisk.

Kollat på hästar på blocket.se. Mest Islandshästar, Lippizanare & en massa andra hästraser som Halvblod, Arabiska Fullblod, Quarter, Blandraser, Shetlandsponnier, Lustitano, Frieser, American Saddlebreed, Amerikanska Miniatyr hästar m.fl. Vuxna som unghästar & föl även. Jag skulle kunna tänka mig i framtiden att köpa en unghäst föl för att rida in själv.

Här 2 st. Halvblod & en vacker Tinkerhingst av smäckrare typ.

Lippizaner sto, som är oerhört vackert med sin skimmel (vita) färg.

Arabkorsningsvalack som var oerhört vacker.

Halvblod. Sto med föl. Riktiga vackra 1:a klasshästar.

Polskt Arabiskt Fullblod. Så oerhört vackert skimmelsto som var ganska stor med. En Riktig skönhet.

Arabiskt Fullblodssto unghäst som precis börjat ridas in & som skulle lämpa sig till distanstävling & avel. Riktigt vackert sto som kommer att blekna ännu mer.

Amerikanska Miniatyrhästar hos uppfödaren OakStars Miniatures. http://www.oakstarsmini.com/

Frieser hästar. Ekholms Stuteri. http://www.ekholmens.se/home.php

Var ute med Lucky, tog sedan & duschade då jag frös. Fixat mat. Pizza som jag gör själv med bröd typ polarkaka el. liknande. Krossade tomater i sås, småhackad skinka, småhackad lök, salt, peppar, basilika & getost. Sedan strö färsk oregano ovanpå när dom varit i ugnen. så gott.

Kollade vidarre på blocket.se. Kaniner, får, geter, gäss, Svenska blåankor, olika hönsraser, Highland Cattle boskap m.m.

Vart även att kolla olika hundraser på blocket.se som Italienska Vinthundar som är en ras som ligger nära mitt hjärta som Chinese Crested hundar med.

Min vän Margareta's hemsida med hennes kennel på Italienska Vinthundar, Tax & Yorkshire Terrier. Kennel Team M. som mitt ex hund Diva kommer ifrån. Margareta's kille har kennel med. Jagtmax's med taxuppfödning. http://www.kennelteam1m.se/

Norra Lindön's. http://www.lindon.dinstudio.se/ Lisette's & Joakim's gård med en massa djur, men Dvärggeter, Får, Löpankor, Myskankor, Svensk Blåankor, Mignonankor, Skånska Blommehöns, Brahmahöns, Dvärgkochin höns & Skånegäss.

Ungefär så som dom bor & lever skulle jag vilja leva med djur, fast då även med hästar, stallkatter, Devon Rex & ev. Sphynxkatter & hundar självklart med då. Lite andra djur än dom också, men i princip så jag vill leva mitt liv.

Arga Snickaren. Program där dom hjälper familjer att få ordning i det renoveringskaos som dom orsakat själva.

Skånefruar. En massa modevisningar, gatlopp, nyöppningsparty av en frisörsalong, försäljning av ett hus, romantisk födelsedag för mannen m.m.

Pantertanterna eller har vi hamnat på fel kanal??!

Maria Popko, Christina Nilsson, Vera Stevens, Angela Kingberg & Nancy Fadel.

I Own Britains Best Home. Mycket sevärt program om fantastiskt vackra & välbyggda hus.

Vart att knappra i sig febernersättande tabletter & hade tagit mina sömntabletter redan & nu skulle här sovas. Zzz!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar