söndag 17 oktober 2010

Lördag...Superförkyld. TV. Höns, får, alpackor, filmer & hus.

Varit ute med Lucky! Bloggat, kollat facebook & ätit frukost. Smörgåsrån & Thin Crisp med Akaciahonung. Dricker mitt Hasselnötskaffe till.

Kollar för första gången på Ensam mamma söker. Svensk realityserie från 2010. Säsong 4. Avsnitt 5 av 12. Tiden har kommit då killarna släpps in till det som är allra viktigast för våra mammor: deras hem och deras barn. Barnen är ivriga när kille efter kille flyttar in i deras hem. Efter en stunds inledande blyghet blir det istället idel glädje för barnen. Men för alla är det inte lika lätt. Hur ska det till exempel gå för stekar-Janne, som är van vid att bo helt ensam på 100 kvadrat när han plötsligt ska dela en trerummare med sju andra människor. Och hur ska killarna och mammorna få tid för romantik när huset är fullt av folk? Emma hittar en lösning och tar med sig en av favoriterna på dejt. Och inte vilken dejt som helst...

Softar bara då jag är superförkyld. Kollar lite på nätet på bla Höns av olika sorter & ligger med en fleecefilt på mig & Lucky brevid liggande hos mig i soffan. På bilden är det Chabohöns som är en ganska liten ras i storlek som en dvärghöna. Även på Dvärgkochin som hönan nedan är. Båda dessa raser finns i alla möjliga färger & är väldigt lätta att få oerhört tama & perfekta nybörjarfåglar för nya hönsägare.

Chef Academy. Amerikansk reality från 2009. Säsong 1. Avsnitt 3 av 9. Novelli lär studenterna att laga risotto och hans farmors berömda tomatsås. Designern Suzanne bestämmer sig för att lämna in kockrocken hos en skräddare för att ändra den, vilket inte ses med blida ögon av Jean-Christophe Novelli.

Kollade även på nätet om olika gamla Svenska fårraser som Värmlandsfår, Åsenfår, Gotlandsfår, Hälsingefår, Gutefår & andra raser. Bilden ovan är på Värmlandsfår & dom nedan Gotlandsfår.

& detta är på Åsenfår & lamm. Dom är väldigt små & utrotningshotade & sånt gillar jag att kunna få bevara en art av djur el. just udda djur gillar jag med. Djur med ett udda utséende.

Har även kollat på dom underbara djuren Alpackor som är djur som jag skulle vilja ha. Ni undrar säkert varför jag vill ha Får & Alpackor?! Det är för att jag vill kunna avla, ta reda på pälsen för att göra garn & sticka saker med, men även sälja ull, garn, produkter & livdjur.

Vill även ha en liten kennel med Chinese Crested Hundar i liten storlek på hundar som inte är över 30 cm & av mer toyutputséende & Arabiska Fullblodshästar för avel, ridning, träning & försäljning. Allt förståss i mindre skala om inte den kille jag vill vara med vill ha det som heltidsjobb.

Arga Snickaren. Svensk inredningsserie från 2010. Säsong 4. Avsnitt 6 av 13. Jenny och Peter bor på en hästgård i Skultuna tillsammans med dottern Ida. Där bor också Jennys mamma och morfar. På gården finns ett litet hus, ett stort halvfärdigt hus och ett stall. Planen är Jenny och Johan så småningom skall kunna flytta in i det stora huset, men hittills har det huset endast fått fasad, isolering, tak, fönster och dörrar. Boendesituationen är väldigt jobbig för familjen, speciellt då Peter och Jennys mamma inte alls kommer överens.

Stickar på en svart halsduk till mig & Lucky's täcke gör jag klart senare, då jag inte har någon lust att sy nu utan hellre stickar. Stickar en halsduk i from av en tub. Är så himla snuvig & känner mig halvdöd.

Såg en härlig reklamfilm på TV om en film som heter Legend of the Guardians som kommer att ha premiär på BIO snart & som jag måste se när den kommer.

Fortsätter att kolla på Alpackor & drömmer vidare om min gård på landet, med hästar, alpackor, höns, hundar, katter & andra djur. Hade inte haft något som helst emot att ha en Bonde som min man, trädgårdsmästare/trädgårdsarkitekt, grönsaks & potatisbonde el. något annat helt annat & mysigt, så länge som jag får syssla med det jag vill med djur, konst & att skriva & ha middagar med vänner.

Käkar Salta pinnar, Hagtronsgodis, mörk choklad, Mûslibars & Piggelin & bara softar med stickningen i händerna. Varit ute med Lucky i mörkret & sedan duschat, sedan mediterat i 10 minuter & efter et sett på TV...

Dansfeber. Svenskt underhållningsprogram från 2010. Avsnitt 8 av 8. Det är dags för final i Dansfeber. De som gör upp om första platsen är Morgan Alling med Flashdance, Ronny Svensson med Thriller, Nassim Al Fakir med Single ladies, Ola Forssmed och Sussie Eriksson med Chorie, Chorie. Samt Tobbe Blom och Markoolio med The time of my life, Peter Gustafsson, Susan Brännemo och Fredrik Karlsson med Never let it go och Anders Östman, Nanna Martorell och Fredrik Östling med Fångad av en stormvind. Även 17/10. Vinnare: Tobbe & Markoolio?! What the fuck?!

Laws of attraction. Amerikansk komedi från 2004. Audrey Woods och Daniel Rafferty är båda mycket framgångsrika skilsmässoadvokater. Men de har helt olika metoder. Audrey följer lagboken till punkt och pricka medan Daniel föredrar att improvisera. De två möts när de representerar varsin part i en skilsmässa där båda klienterna vill ha ensamrätt till ett irländskt slott blir de tvungna att resa till slottet tillsammans. De hamnar mitt i en landsortsfestival och efter en vild natt på stan vaknar de och upptäcker att de gift sig med varandra under kvällen. I rollerna: Julianne Moore, Pierce Brosnan, Michael Sheen, Parker Posey. Regi: Peter Howitt.

Life aquatic. Amerikansk äventyrskomedi från 2004. Steve Zissou är en egocentrisk oceanforskare som är ute efter den jättelika jaguarhaj som dödat en i Zissousällskapet. Tillsammans med Ned som eventuellt är Steves vuxne son samt en kvinnlig gravid journalist beger sig Steve iväg. Men både far och son blir förälskade i journalisten som själv söker efter en far till sitt barn. Det blir ingen lätt resa och besättningen råkar ut för både sjörövare och kidnappare. I rollerna: Bill Murray, Owen Wilson, Cate Blanchett, Anjelica Huston, Willem Dafoe, Jeff Goldblum. Regi: Wes Anderson.

Kollar på hemnet.se & gårdar i Värmland. Hittade bla denna Super Coola gård, men behövs oerhört mycket jobb för att få det bra & snyggt. http://www.hemnet.se/beskrivning/825638?r=3

Ett enplanshus som ligger charmigt vid vattnet. http://www.hemnet.se/beskrivning/901057?r=3 Fast ingen plats för hästar om man skulle bo där. Fast kan kanske bygga uteboxar om man hade en tåligare ras som Islandshästar, fast då kan ju bara ett vinddkydd räcka & ett förråd för hästsakerna & hö.

Ser superidylliskt ut. Så här vill man verkligen bo. Bara rusta lite inomhus. http://www.hemnet.se/beskrivning/871735?r=3

En riktigt fin gård. Småmysig. http://www.hemnet.se/beskrivning/832658?r=3

Här är ju supermysigt gård MYCKET målarjobb, men sedan ett drömboende. Fast ligger väldigt avigt till dock & tyvärr. http://www.hemnet.se/beskrivning/856937?r=3

En ren drömgård som verkligen ha nästan allt av det jag söker på en gård. Behöver göras en del dock för att hålla djur. http://www.hemnet.se/beskrivning/725297?r=3

Nej nu ska jag skulle man ta & sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar