måndag 18 oktober 2010

Söndag...Drömmar...TV & vila när man är förkyld.

Var ute med Lucky en sväng & sedan vart det att sätta sig vid datorn då jag tar det lugnt pga en kraftig förkylning. Grått & tråkigt väder ute.

Från trädgård till tallrik. Brittisk trädgårdsserie. Avsnitt 6 av 6. Vi följer paret Monty och Sarah Don i deras dagliga liv på den engelska landsbygden. De odlar allt ekologiskt utifrån de olika årstiderna och ger många goda tips om hur man kan sköta sin trädgård. De visar också hur de med enkla medel lagar mycket god och näringsriktig mat av den egna trädgårdens råvaror.

Djurräddarna på Nya Zeeland. Irländsk dokumentärserie från 2004. Säsong 1. Avsnitt 8 av 11. SPCA får hjälp av volontärer att rädda en skadad pingvin. Några valpar får ett nytt hem på centret, kraftigt missköta geter som har artros och teamet fångar in lösspringande katter i West Auckland.

The Real Housewives of Orange County. Amerikansk realityserie från 2008. Säsong 2. Avsnitt 2 av 10. Vicki driver familj, vänner och kollegor till vansinne när hon förbereder en tvåveckorskryssning till Europa, men händer så mycket mer som lyxshopping, om att bo ensam, katter, självständighet, syskonbråk, felbehandlingar & jobb m.m.

Fortsätter att drömma. Jag är inte så komplicera oftast som folk tror utan vill bo på landet & skulle klara av ett mindre hus & så. Detta så länge som jag kan ha en liten hundkennel, hästar, höns, några alpackor & kanske lite andra djur.

Så här mysigt & litet hade jag kunnat nöja mig med, så länge som jag kunde få bo i ett fint hus som jag kunde få göra till mitt eget el. tillsammans med en gullig man. Som detta hus. Vill ha en järnspis & vanlig spis i köket. Rum med kakelugnar & trägolv av tjocka träplank. Modernt badrum i gammal stil. En liten gäststuga som här med ett litet badrum. Hönshus, ladugård/stall m.m.

Tog en varm dusch & lagat mat. Det vart köttfärs stekt med pesto & rödvin. & Friterade strips. Till det sweetchilisås & ketchup blandad. Ganska onyttigt kanske, men syns inte på mig & jag tränar bort allt ändå.

Skulle egentligen ha hjälpt Lia idag, men är alldeles för förkyld för det, så hon & hennes släktingar får flytta bokhyllor själva.

Secrets of Aspen. Amerikansk realityserie från 2010. Avsnitt 8 av 8. Aspens sommarsäsong slutar som den började - med en stor och påkostad fest och stora portioner dramatik. Kat står inför sitt livs största romantiska beslut. Brooke konfronterar horryktet. Laura bränner sin sista bro när hennes sista allierade i stan vänder sig emot henne.

Pineapple dance studios. Brittisk dokumentärserie från 2010. Avsnitt 7 av 12. En unik inblick i den konkurrensutsatta dansvärlden. Pineapple dance studios följer livet för de lärare, elever och personal som är med på auditions, repetitioner och föreställningar. Drömmar går i uppfyllelse men smärtan är stor för de som inte når ända fram. Egna dansgruppen PDG. Bakgrundssångerskor sökes till ett band Starman, men det beslutas senare att det blir bara killar i bandet. Andrew Stone en av danslärarna är huvudsångare i bandet.

Skärsgårdsdröm. Svenskt livsstilsprogram från 2010. Säsong 1. Avsnitt 3 av 10. Vi åker till Nyköpingsområdet med dess vackra skärgård. Innerstadsborna Nelly och Fredrik drömmer om att gifta sig i sin egen trädgård. De vill hitta ett sommartorp med en trädgård stor nog för ett bröllop. Madeleine Elfstrand har hittat tre helt olika sommarhus som hon vill visa paret. Ett av husen står ensamt på en ö och har inga grannar alls.

Såld på hus. Svenskt underhållningsprogram från 2010. Avsnitt 8 av 14. Mäklarna bedömer tre olika objekt i Torsby kommun som ligger i hjärtat av Värmland. Dessa är en gård som ligger i den gamla finnbygden Rattsjöberg, en sportstuga på 112 kvadratmeter i en av skidorten Branäs backar och en herrgård från 1800-talet på 320 kvadratmeter. De tävlande mäklarna är Eva Lundqvist och Rickard Engström som möter Pasha Sabouri och Johanna Lindbäck.

Kollar på hemnet.se & hittade en gård som skulle kunna bli en ren drömgård för häst & annan djurhållning. Järnboås Ridcenter med ridhus som ligger i Kåfalla utanför Nora & som kanske skulle bli ett drömhem med lite små medel & kunna ha hästar & andra djur. http://www.hemnet.se/beskrivning/680839?r=3 Med närhet till Nora el. Lindesberg om man vill handla el. Örebro 5 mil bort.

Fin liten gård utanför Örebro i Klockarhyttan. Klockarhammar. Småmysigt, men något känns konstigt?! http://www.hemnet.se/beskrivning/912179?r=3

Detta ställe känner jag igen. Har åkt förrbi där med mitt ex Andreas förrut & det verkar ganska mysigt där, men nog inget för mig ändå finns inget ordentligt hus. el. ordentlig mark att ha hästar & djur på. http://www.hemnet.se/beskrivning/698053?r=3

Skärsgårdsdröm. Svenskt livsstilsprogram från 2010. Säsong 1. Avsnitt 4 av 10. Kläddesignern Agneta Eckemyr bor i New York men planerar att flytta hem. Hon vill bo nära havet i ett hus med plats för kreativitet och umgänge. Det får dock inte ligga alltför avskilt då Agneta är både mörkrädd och sällskapssjuk. Skärgårdsdröms Madeleine Elfstrand har letat upp tre hus i Västerviks skärgård som är till salu och som hon tror att Agneta skulle kunna trivas i. Ett av husen har gamla anor och kommer ursprungligen från Hälsingland där det plockats ned och forslats till en ö i Västerviks skärgård där det byggts upp igen.

Kollar EKLUND STOCKHOLM NEWYORK http://www.esny.se/ Hittade ett rent drömboende om man skulle bo i stan. Om man ska bo i stan måste man ju ha en lägenhet med mycket space att vara på känner jag för att ha sitt eget på Strandvägen. http://www.esny.se/objekt/1001-strandvagen-61-stockholm

Underbar Skärgårdsdröm i Stockholm. Boxholm, Landsnäs vid Sommarens strand. Helt underbart, med allt man behöver & allt på bilden ingår, men med en prislapp på 17. miljoner kronor. http://www.esny.se/objekt/landsnas-15-landsnas-landsten-boxholm

Sagolikt boende. Ganska nybyggt, men i gammal stil & är verkligen superfint. Byggarna för detta hus är Gripsholms Hus. http://www.gripsholmshus.se/ Fast skulle jag betala 18 miljoner som detta hus kostar så skulle jag nog bygga ett nytt från början. Här är i allafall husets adress till salu. http://www.esny.se/objekt/vaderkvarnen-4-kvarnvagen-9-sigtuna

Fast jag skulle helst vilja bo i Södra Sverige än här i Örebro, då jag trivs bättre med det livet än Örebro's kyrkliga, lite inkränkta & snobbiga människors sätt att vara.

Brothers & Sisters. Amerikansk dramaserie från 2010-11. Avsnitt 2 av 18. Familjen Walker går på flott lanseringsfest för Lucs underklädeskollektion och 14-åriga Paige hamnar i lite fel sällskap. Trots flera besök från Justin kämpar Holly fortfarande med att påminna sig om vad som tidigare var mest viktigt för henne. Och just som Nora öppet har erkänt att hon tagit ett extrajobb som florist blir hon kontaktad av en radiokanal för ett nytt jobberbjudande.

Dricker ett glas vin & funderar på livet. Känner mig så tom inombords när jag inte får leva det liv jag vill leva. Jag hoppas att mitt liv ska få sig en vändning, att jag ska hitta mig själv till fullo & att hitta en kärlek att dela mitt liv med.

Att se...

Att se något som inte ni ser, ser jag varje dag. Att se hur jag tom inombords kämpar för att se verkligheten & att kunna få spotta den i ansiktet som gjort mig så ont i livet. Att sedan förlåta dom för deras synder för att visa att min inre styrka & värdighet är återställd. En dag ska jag bli behandlad & vördad som jag förtjänar.

Satte mig & kollade på en film. Stardust. En äventyrs & fantasyfilm. Drömmen om att få leva i en annan värld, ska den bli sann, ska han finna kärleken el. ska den onda Häxdrottningen Lamia & hennes systrar stoppa honom & den fallna stjärnan han hittat.

Kollade facebook en snabbis innan jag skulle se TV & sedan sova.

Spartacus: Blood and sand. Amerikansk actionserie från 2010. Säsong 1. Avsnitt 1 av 13. En thrakisk krigare tillfångatas och straffas av romarna för allt sitt upproriska våld. Nu tvingas han att utmana döden och strida som gladiator. I rollerna: Andy Whitfield, Lucy Lawless, John Hannah, Peter Mensah.

Spartacus: Blood and sand. Amerikansk actionserie. Avsnitt 2 av 13. Den nykristne Spartacus är trälbunden i en gladiatorskola. Och han måste försöka kväva sin hämndlystnad när hans nye mästare lovar att han kommer att få återförenas med sin fru. I rollerna: Andy Whitfield, Lucy Lawless, John Hannah, Peter Mensah.

Nej, nu blir det att ta & sova så gott så i sängen min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar