tisdag 19 oktober 2010

Måndag...Soft...Sarah B. RuPaul. & TV-kväll.

Varit ute med Lucky, bloggat, kollat facebook & ätit frukost. Smörgåsrån med akaciahonung, Thin Crisp med smör & vit getost & till det att dricka Hasselnötskaffe.

Funderat mer & mer på hus, men egentligen så skulle jag ju vilja bygga ett hus som jag redan har ritningar på. Det är en ritning på min farmor & farfars hus som dom byggde själva under 50 talet & som jag alltid har trivts i.

Gjort lite småändringar i ritningarna. Fast jag skulle bygga det med träfasad istället för puts som dom har & sätta spröjs i fönstrena & lite andra saker som jag skulle vilja ha i & på huset.

Lyssnat lite på Sarah Brightman. En Vacker Gudinna i mina ögon med en röst som verkligen berör ens djupaste inre. Hon får mig alltid på bra humör & öppnar upp mitt inre när jag både känner glädje & sorg.

Låtarna Harem, It's a Beautiful day, Arabian Nights & Free.

Harem- http://www.youtube.com/watch?v=U3hgw0Uyuvw

It's a beautiful day- http://www.youtube.com/watch?v=rP_tBj2dCYg&feature=related

Arabian Nights- http://www.youtube.com/watch?v=DvbySVmsjbE

Free- http://www.youtube.com/watch?v=QDJAHcoVsoE&feature=related

Här ska ni även få se en sak som ni säker inte trodde om skådespelaren Antonio Banderas.

Är ett klipp med Antonio Banderas med Sarah Brightman som sjunger The Phantom of the Opera. http://www.youtube.com/watch?v=S88rkpPu8_g

Efter att ha varit ute med Lucky ska jag nu ta & kolla på en film. Ätit Thin Crisp med smör & honung & andra med smör & varmrökt lax. Lucky fick lite varmrökt lax hon med. Väldigt gott tyckte hon.

District 9. Science Fiction. Men kändes mer som ett skämt & en dokumentär. Orkade inte se ens hälften då den var filmad som ett nyhetsprogram. Riktigt dålig film enligt min smak. Började kolla sedan på Gamer som var lika dålig den. Bara massa skjuta, skjuta, döda, döda! Katastroffilmer. Ska ta bort domfrån datan, nej låter dom vara kvar & kollar på en helt annan typ av film. Kanske är för att jag inte riktigt på humör för såna här filmer.

Kolla lite humor istället med RuPaul's Drag Race. Season 1. 9 st. dragqueens som tävlar. Tävling om att bli den bästa Drag Queen Drottningen & representant för Viva Glam. Absolut Vodka Reklam. 20.000 dollar. Fotograferingar, inspelningar, skapa fantastiska kläder, baddräktnummer, aftonklänning, affärskvinnelookar, förändra manliga kvinnor till kvinnor m.m. Här kan man se på härliga utstyrslar & helgalen glamour & drama. Läppsynkar i utslagningen. Kollat några avsnitt & ska fortsätta att kolla efter kvällens TV-program.

America's Next Top Model. Säsong 14. Dom får gå rn modevisning med 2 st. pendlar. På veckans fotografering är med en parfymen Ray Parfume blue med vind & vatten också. Riktigt kallt & så, men oerhört vackert.

Anna Anka presenterade Svenska New York-fruar under kvällen. Hehehe...lite kul! Kollade in lite på facebook & chatade med lite trevliga människor. Jag skulle nu sedan se på TV efter att jag ätit. Pasta med thaicurry & stekt lax.

Svenska New York-fruar. Svensk realityserie från 2010. Säsong 1. Avsnitt 5 av 5. Janique Svedberg gör sig fin inför giftermålet med Jeff i Central Park, men upptäcker att hon glömt sina skor. Åsa Vesterlund anordnar botox-fest. Gunilla Persson får ett besked som gör henne än mer bestämd över att hennes och Erikas lycka står att finna i Los Angeles, som vimlar av agenter, skådespelarskolor, TV- och filmbolag. Gunilla umgås lite med sin nära vän Kläddesignern Agneta Eckemyr innan flytten. Madeline Hult Elghanayan anordnar en storslagen födelsedagsfest till sin make Tom. Tält ska resas och mat ska lagas för att New Yorks nobless och maken ska bjudas på en kväll de sent ska glömma. Även 24/10. Sista avsnittet.

Pratat med Camilo i mobilen en liten stund innan han skulle sova. Jag har även tid 19/10 kl. 15.00. hos Kuratorn för fortsatt utredning om min stresskänsligheten. Jag ska även skriva en lista på saker som gör mig stressig innan jag ska dit, men det gör jag före jag går dit.

Fortsätta kolla på RuPaul's Drag Race. Fear's men in drag som tävlar om att bli kända Dragqueens. Vinnare: Bebe.

RuPaul's Musikvideo. Cover Girl. Put The Bass In Your Walk- http://www.youtube.com/watch?v=N3RB_56WziA&feature=related

Kollade facebook en snabbis. Nej, nu blir det att ta & sova klockan är alldeles för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar