tisdag 26 oktober 2010

Måndag...Sol. Betala räkningar. Cykling & lite shopping.

Var ut med Lucky en sväng i solen sedan gick jag med henne till hundvakten som skulle ta med henne en sväng ut med deras hus ut till deras sommarstuga som är inhägnad & där kan hon springa & leka lite med deras Dvärgschnauzer hund Iza.

Jag kom hem & har därefter bloggat & betalat mina räkningar. Ska ta en cykeltur & sedan cykla in till stan för att shoppa lite saker.

Var först på Röd Korset där jag hittade fler av dom ljuslyktor jag gillar för 1 kr/st. & boken för 10 kr.

Jag gick även till den Andliga butiken AQ & köpte energistenarna. Dom har nu även öppnat ett litet café. Deras hemsida: http://www.aqbutik.se/ men den skulle behövas uppdateras. Träffade upp Lia där med, då vi skulle vidarre för att kolla andra saker.

Vi var på en garnbutik & jag köpte detta fina garn. Kostade 100 kr. men är 312 m. & ska räcka till en halsduk & kanske några handledsvärmare.

Vi var in på Tygbutiken uppe i Kompassen gallerian för att kolla tyger till Halloween.

Cyklade förrbi en bokbutik för att kolla om dom hade den bok jag ville ha, men fanns inte där får kolla upp den senare.

Vart en cykeltur till MYRORNA & även då lite inköp. Bla dessa tre böcker: Ett med hästen 15 kr. Europa från ovan 35 kr. & Kaffe boken 30 kr.

Hittade denna jätte fina tröja i ren & tvinad ull. Riktigt varm & härlig tröja för 65 kr.

& sist men inte minst dessa böcker. Den röda draken den första i en trilogi. Drakens Kraft & Drakungarna. 5 kr/st. & sedan Djungelboken, den riktiga inte Disney's variation för 15 kr.

Vi var båda hungriga, men då Lia inte hade pengar lånade jag henne 84 kr. som jag ska få på onsdag el. torsdag när vi ska ses igen. Ätit lunch pasta & sallad på Rosali's Deli. Jag åt en kräft & hummerpasta & Annelie en Mögelost & skinkpasta. Satt där en stund drack kaffe & åt lite brownies & pratade funderar på vad man ska klä ut sig till Halloween.

Var på BR Leksaker för att kolla smink & Panduro för att kolla det samma. Var en sväng in på INDISKA för att kolla lite nya saker som kommit & sedan även Gallerix som hade utförsäljning då dom ska flytta.

Lia åkte sedan hem med bussen då hon hade ont i lederna. Hon åkte hemåt & jag skulle göra lite andra saker på stan innan jag skulle åka hem till henne & hjälpa henne att flytta några bokhyllor.

Jag var bla in på Arken Zoo för att kolla vad dom hade för fiskar & så. Dom hade en massa olika sorters räkor i olika storlekar & färger för sötvattensakvarium. Jag ska få Coral Red räkor av pappa. Tror dom hette så, men ska få sötvattensräkor av honom i allafaöö till det Akvarium jag ska få av mamma som är 8 kantigt. Ska nog köpa fiskar på stora akvariefiskbutiken som ligger i Örebro på väster istället på Hertig Karls Allé.

Efter att ha varit på Zoobutiken cyklade jag till Willy's för att köpa med mig lite el. ganska mycket saker hem bla smör, mjölk, gräddfil, bröd, lite kakor mineralvatten, ananasläsk & lite andra saker. Vart en hel del & väldigt tungt, men tur man har starka armar, uthållig & hade cykeln med sig. Cyklade förrbi Lia för att hjälpa henne med lite saker som att flytta bokhyllorna, fik låna kylskåpet till det som behövdes & flytta runt bokhyllor & böcker sedan.

Tog sedan & cyklade för att hämta Lucky & sedan cykla hem för att softa resten av kvällen. Har så ont i fötterna nu & helt slut efter en hel dags strapatser Ska kolla TV & dricka ananasläsk.

Americas Next Top Model. Säsong 14. Avsnitt 4. Photoshoot med danstema. Ren åkte hem.

Svenska Hollywoodfruar. Svensk realityserie från 2010. Säsong 3. Avsnitt 1 av 10. Maria Montazami är på sommarbesök i Sverige och landar med svullna fötter, vilket är mycket pinsamt om det skulle vara några fans på flygplatsen. Hon ska vara sommarpratare i radion dagen efter, men vad ska hon prata om? Maria har ingen aning. Isabel Adrian, 33 år från Göteborg, och hennes man, den världsberömda dj:n Steve Angello och deras nyfödda barn Monday har precis flyttat in i P Diddys gamla 60-miljonerkronors hus. Päivi Hacker har bestämt sig för att ta flygcertifikat. Hon flög en 172. Hon är riktigt duktigt att flyga. Agnes-Nicole Winter ska lansera en film, men hon vill även ta tillbaka sin lilla nakenhund Ruffy som hon tycker blir illa behandlad av sin väninna som skulle se efter henne, men som anser att det är hennes hund. Hon hade dragit ur tänder hos veterinären så hon bara hade 11 tänder kvar, hunden hade råkat i slagsmäl med Agnes- Nicole's väninna Mara's hundar, så hon blöde, men det är ju ingen fara. Usch ta tillbaka hunden Agnes-Nicole. Även 31/10.

Softar. & sitter på nätet & chatar med folk. & fått en kompis att må bättre. Han är utländsk & har svårt med vårat system med saker & ting när han är arbetslös så råde honom hur man ska göra för att det ska funka, han vart jätte glad. Tycker om att hjälpa folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar