måndag 1 november 2010

Lördag...HALLOWEENPARTY!

Idag blir det Halloween fest hos Lia & det ska bli superroligt! Här börjas det att dekoreras, blandas gelloshoots, förberedda maten till ikväll m.m. Här spindelnät med spindlar jag klippt ut av svart papper.

Här fladdermöss jag klippt ut & satt på fönstret.

Ännu mer spindelnät i köket & en liten spindel.

Hemma hos Lia & Halloweenlampan upphängd i taket med i form av en härlig pumpa.

Blond & innan man har börjat med sin sminkning som kommer att bli mycket av allt.

Här med början av några lager med smink i ansiktet för att jag ska bli riktigt blek i huden & en maskliknande look.

Fjantar mig lite med en liten kvist med löv som Lia har tagit med sig in till dom vingar hon ska göra.

Snart klar med sminket som jag ska ha...får börja att klä på sig snart då me.

Men nu ska det äta då Linnea & hennes kille Chris har kommit. Jag & Lia har gjort 2 st. gratängformar med pastarullar & svamp. Ena vegetarisk & ena med kött & laktosfri. Gott med mat i magen!

Vegetariska:
Kokta Lasagneplattor, pressad keso med oliv & fetaostsmak, rulla dom sedan & lägg dom i en form. Ovanpå krossade tomater med basilikasmak, stekta champinjoner & lök, torkade trattkantareller smulade över & sedan ett regällt ostlager.

Köttiga: Kokta Lasagneplattor, pressad keso som jag smaksatte med aromat, kött & grillakrydda & svartpeppar. Sedan påläggskinka. Rulla dom sedan & lägg dom i en form. Ovanpå krossade tomater med basilikasmak, stekta champinjoner & lök, torkade trattkantareller smulade över & sedan ett regällt ostlager.

Det vart supergott & vi vart alla mätta. Det vart jag, Lia, Linnea & Chris som hade förfest, folk var lite tråkiga & bakade ur i sista sekunden.

Gelloshoots som jag Lia & Linnea hinkade i oss under kvällen, men vi drack även St'Ursula vin & rom med ingefärssocker & fruktsoda.

Här Lia som sitter med sina vingar som hon ska ha till sin utstyrsel.

Här sminkar Lia sig & man kan börja ana lite vad hon ska vara?!

Jag & Lia tillsammans i badrummet hos henne & glada i hågen då det är Halloween som är en underbar högtid.

Jag i min utstyrsel en Mr Frost. Passande nu när det är höst & början till frost där ute.

Visst är vi snygga?! Riktiga Halloweendiggare.

Hehehehe...Vodoo!!

Tru:Blood dricka som Linnea hade med sig.

Linnea i sin Svarta änkan kostym & dricker sin Tru:Blood.

Lia i sin Höstävla kostym.

Här jag i min huva & min sminkning. Ser jag frostig ut?!

Vi fick skynda oss till bussen & hade tur att busschauffören var så snäll att hon stannade en extra stund för att vi skulle få åka med för Lia kunde inte springa i sina klackade stövlar.

Vi gick ut på Villa Strömpis där dom hade gratis inträde för alla som var utklädda.

Det var en del som var ganska bra utklädda, några mindre bra & andra...

Riktigt coola utstyrslar, det var verkligen supermycket olika utstyrslar. För att kolla fler utstyrslar gå in på. http://www.villastrompis.se/vimmel/?idet=259

Jag & Lia i vimmlet på Villa Strömpis.

Efter krogen åkte vi taxi hem till Lia & satt där & käkade nachos med en Guacamole, en tomatsalsa & en ostdip & drack lite vin. Pratade lite, men sedan skulle jag hem & sova då jag skulle upp för att gå på hundutställning på söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar