måndag 22 november 2010

Onsdag...Heldag med farmor. Promenad. Eftermiddag med farmor & kvällen hos pappa & Helena.

Vaknade vid 09.30 & jag var först ut med Lucky en sväng innan jag satte mig & åt frukost. Det vart svart kaffe, rostade limpamackor med smör, majonnäs & ost.

Hade sällskap utanför köksfönstret med av grannens stora & röda hankatt som jag gav lite av den kattmat som farmor har kvar efter deras katt som gick bort ganska nyligen då hon var sjuk. Vätska i lungorna. Dom tror att det var en typ av vattenlunga.

Vi bestämde oss för att ta en promenad i den kalla men härligt soliga dagen. Här på farmors gata.

Nu ska jag, farmor & Lucky till att gå & jag har fotat under i stort sett hela vägen vi gick i det vackra snötäckta landskapet.

Träden fyllda av vinterns frostande lager på grenarna & fortsatt vackra bilder nedan.

Farmor & Lucky. Ska bli mysigt att gå en promenad & bara prata hon & jag.

Frosten biter sig fast i allt som finns ute nu.

Solen tittar så härligt fram bakom träden & värmer våra lite lätt rödblommiga kinder som färgats av kylan.

Farmor travar på hurtig som hon är. Lite jobbigare för Lucky som har så små ben, men jag fick bära henne lite emellanåt.

Fullt med snö, frost & kärle i marken.

En härlig bild med farmor som går i den sköna solen.

Lilla Lucky som travar på. Vi gick ut emot Sandudden till, men inte hela vägen utan kommer att svänga vid Ugglebovägen & gå ner för Gamla Polisvägen.

Här svänger vi vid Ugglebovägen för att fortsätta gå på en grusväg & skogen. Farmor ville gå, men inte i skogen då det skulle göra ont i hennes fot då hon gjorde illa foten för inte så länge sedan.

Klarblå himmel & blandskog som mest är av gran & björk i Grängesberg.

Fick ta & bära Lucky då hon var kall, men så underbart fint ute med den härliga himlen & solen som värmer en.

Lilla Farmor Veronika & min lilla vovve Lucky. Så söta tillsammans! ♥ ♥

Nu snart framme vid vägen & till vänster ligger Grängesbergs Gokartbana inne i skogen.

Här svänger vi dick upp en bit på en skogsväg men går sedan en stig ut på vägen för att komma ut i solen igen som värmer skönare än att gå i skuggan.

Snart upp vid farmor igen men här ladan som ligger där & som är en del av det som är ett Plåtslageri.

När vi kommit hem vart det lunch. Jag kokade pasta med äggula & knaperstekt bacon. Ungefär som en Carbonara. Var gott att äta lite efter att ha varit ute i kylan.

Efter att suttit en stund & pratat så skulle Mamma med sin kille som också heter Jonas & Pauline komma & hämta mig för att jag skulle åka upp till mamma & umgås lite med henne & syrran. Brorsan var kvar hos pappa & pluggade.

Sigge, mamma & hennes kille Jonas katt som är en stor "liten" herre. En röd herre med vita tecken hälsade mig Välkommen i dörren & vid skorna. Lukta säkert lite konstigt av hund & mina andra honkatter hemma.

Vi satt med mamma & bara pratade en massa. Om ja inredning, lyktor, gardiner, om hur man använder Quick Knit'en, resor, mat, grängesberg, folk där, hundar m.m.

Lilla Herren Sigge som är typ dubbel så stor som mina 2 katter hemma. Både mamma & jag är egentligen allergiska, men så länge man inte håller på med honom för mycket går det bra, men det skiljer sig väldigt olika. Jag kan snossa på mina katter, men inte denna lilla Herre.

Efter att ha varit där några timmar kom pappa & hämtade oss. Var lite jobbigt att åka ifrån Mamma, speciellt för syrran som annars bor i England, Brighton tyckte det var jobbigt & grät lite. Min syster kommer inte till Dalarna igen förren i Januari. Vi åkte sedan förrbi farmor för att hämta min saker & lilla Lucky.

Väl hemma hos pappa & Helena igen satte jag mig vid TV:n för att se lite Bönder.

Bonde Söker fru. Svensk realityserie från 2010. Avsnitt 7 av 13. Ann-Katrin tar med killarna på en badutflykt. Hemma hos Jonas lagas det råmjölkspannkaka sen tar han med en av tjejerna på en joggingtur. Tomas sätter tjejerna på att röja sly sen är det dags att välja vilka tre som ska få stanna kvar. Johan tar med en av tjejerna för att rensa ogräs sedan är det dags för honom att välja de tre som ska få vara kvar på gården. Även 17/11.

Vi fick sedan middag. Hemmagjorda hamburgare med en massa gott att ha i som sallad, mozarella, ost, rökig grill & hamburgardressing & massa annat med strips brevid. Druckit ett gott rödvin till. CIGARRA. Shiraz. Tinta Barroca. Tinto. Red. 2009.

Var ute med Lucky en liten sväng i kylan & mörkret!

Lite senare så satte vi oss & drack årets glögg från BLOSSA & systemet. Glögg med årets guldiga & glittriga flaska. En ljus glögg med saffransmak.

Vi tog även. Jag, syrran, brorsan, pappa & Helena & spelade Plump som är ett kortspel där man ska satsa på hur många stick man ska ta. Efter att ha spelat en omgång så vart det att alla att ta & sova då vi skulle alla upp tidigt för att åka hemåt.

Jag satt & chatade lite med folk innan jag skulle ta & sova min skönhetssömn då vi ska upp i tid för att packa allt som ska med när vi alla åker hem på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar