måndag 22 november 2010

Torsdag...Vi alla barn ska åka hem & jag får besök ikväll av Krister!

Vaknade redan 06.40, så var vaken en stund när Helena & Elias åkte till jobb & skola, men somnade om sedan igen, men vaknade vid 08.00 igen & idag ska vi barn åka hem. Jag hem till Örebro, syrran hem till Brighton. England & brorsan hem till Stockholm.

Satt en stund dock på facebook & Karin W. hade hittat en superfin villa på hemnet som jag var tvungen att gå in & kolla på. Ett riktigt vackert drömhus. http://www.hemnet.se/bostadsrattslagenhet/kungsbacksvagen-7-villastaden/1031663?r=13

Ätit frukost & sedan gett oss iväg i bilen efter att jag packat bilen med allas saker. Pappa skjutsar oss alla.

En gård som ligger på vägen mellan Kopparberg & Örebro. Fin liten hästgård.

Härligt att få åka tillsammans innan vi skiljs åt igen för att kanske inte träffas förren på några månader till 1/2 år igen.

Brorsan Fredrik & Syster Pauline.

Pappa konsentrerad på vägen. Lilla pappa som har körkort för personbil, buss & lastbil.

Ett litet kråkslott som jag brukar säga, men ett Bed & Breakfast som ligger under vägen neråt emot Örebro.

Vi satt i en bilkö ett tag med, men det gick ganska snabbt. Var bara mest i en backe & en liten bit innan det släppte.

Lucky sover som änglalikt i mitt knä på en handduk, ifall hon skulle bli åkssjuk. Brukar sällan hända om hon inte ätit förståss, då kan det bli en obehaglig överraskning.

Travbana som det ofta på sommaren om man åker förrbi är hästar på, men nu ingen häst så långt ögat kunde nå.

En del av stallen som finns på travbanan.

Vi åkte in i Lindesberg & jag vart att tänka på mitt ex. Andreas som jag var tillsammans med i ca 1 år & som jag ibland Saknar att umgås med för vi hade en hel del kul, även med hans oerhört gulliga & härliga familj & vänner. Synd att vi inte har någon kontakt för skulle ändå vilja vara hans vän, men inte mer.

Här ett hus som är så oerhört vackert & som ligger brevid OK Q8 som vi stannade vid inne i Lindesberg & så för en paus. Så oerhört vackert hus & ligger bara kanske 150 meter från det hus Andreas far bor i.

Mycket vackra snickardetaljer & ett rent drömlikt vackert hus. Tyvärr ligger det oerhört fel till vid all trafik & tågspåret, men oerhört vacker hus & snickarglädje.

I bilen igen & inte så långt kvar nu innan jag & Lucky är hemma igen.

Snö nere emot Örebro med, men inte alls lika kallt som i Dalarna, men snö ute det är det.

Örebro. Kändes Jobbigt att behöva säga hejdå till mina syskon som jag träffar oerhört sällan, men dom vet att jag Älskar Dom oerhört mycket. ♥ ♥

Här är en början på det Vivarie som jag ska ha som är en typ av akvarium där man även har ett växtliv ovanför vattnet sedan när det är klart. Här bara fixat i grus, vatten & lite av dom växter som ska vara i, men ska senare köpa fler växter & plantera in mina Cristal Red sötvattensräkor & även köpa småfiskar.

Efter att varit hemma några timmar & så så skulle vi som vi bestämt idag sedan jag kom hem att Krister skulle komma till mig. Pojken med det rosablonda håret. Ja jag vart lite chockad att han färgat håret rosa som ett experiment. Krister är en kille jag lärt känna på nätet & som verkar vara jätte mysig & så, så får se vad som händer mellan oss?!

Vi hade i allafall mysigt & lugnt hela kvällen & kollade på film.

Heartbreak Hotel. Svensk film av Colin Nutley. En film som är en riktigt rolig film om 2 st. medelålders kvinnor som lever väldigt olika liv & som genom en liten hemsk, men lustig sammanträffanden till sist blir vänner. Hysteriskt rolig & härlig film med mycket sarkasm & humor.

27 Dresses. En Amerikansk komedi om en tjej som går på fler bröllop under ett år innan en person hinner göra på en hel livstid. En ganska kul & mysigt romantiskt film.

Jag var så trött, så det vart dags sedan att bara ta & sova tillsammans. Han fick välja att sova på soffan el. brevid mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar