onsdag 26 januari 2011

Tisdag...Ännu en dag! Bankortet? Gotta sig!

Dagen började med att jag bara sovit i ca 5 timmar, så var inte speciellt pigg el. glad på morgonen, så orkade inte med att ta & blogga, även om jag redigerade lite bilder till bloggen.

Krister var så himla gullig & gjorde i ordning frukost. Rostade mackor med pålägg på som jag fick välja, så det vart smör & farmors plommonsylt. Han åt med plommonsylt & några med kaviar. Gott gott & sedan har vi även druckit blåbärste som han gjorde i ordning.

Jinx ligger i mitt knä & myser. Lilla flickan har fått massa vita hår i ansiktet.

Lilla busfröet Jinx som busar med Kamerasnodden. Lilla tjejen på ca 8 1/2 år.

Jag & Krister har senare fixat oss i ordning då vi senare ska åka in till stan & träffa Lia för att bla gå på Ö&B.

Ska nu åka in till stan & jag har tagit min sjal & virrat runt hals & huvudet. Krister har en likadan sjal, men han bär den inte på samma sätt som tur är för han ville ha samma på sig idag.

När jag sitter på bussen kommer jag dock på att jag glömt mitt Bankkort, så det blir att vi får hoppa av bussen, så att jag ska kunna gå på Nordeabanken istället för att Lia ska hoppa på bussen & åka med oss till Ö&B. Hade ID-kort med mig, så tog ut pengar innan vi tog bussen till Ö&B.

Vi var sedan på Ö&B. för att köpa hem en del saker som jag behövde hemma. Handtvål med äpple & kaneltvål, shampo, balsam, allrengörningsmedel, olika snacks, skorpor, socker, varma koppen m.m.

Vi var sedan på MYRORNA en sväng för att kolla lite. Helena som jobbar där är så gullig. Hon hälsar en Alltid Välkommen & ger en en kram. Hon är verkligen en Helt Underbar människa. Vart att jag med Lia's hjälp hittade 2 st. bokserier skrivna av David Eddings. Första är 5 st. böcker från bokserien är "Sagan om Mallorea" 3 st. i andra & heter "Sagan om Elenien". Sedan en annan bok av Patricia A. McKillip. "Svanen och Eldfågeln".

Nu ska vi hem. Dom har i kommunen byt ställe på bussarna, då det är Hindersmässan som kommer att starta i veckan. En årlig marknad med en massa härliga hantverk & hemmagjort godis, korvar, sylt & annat gott, men en del skräpp med i Örebro från början av nästan hela Järntorget upp på Drottninggatan & hela Stortorget fullt med marknadsstånd & människor.

Väl hemma skulle jag kolla efter min korthållare & bankkortet. Lyckas ha tappat bort bankkortet igen. Men efter att ha svurit & letat igenom hela lägenhet, fast fick den mer städad & därefter hittade jag kortet efter att det ramlat emellan armstödet & soffan...inuti soffan, hittade även min kamerasladd där. Tur i oturen!

Lagat mat. En Asiatisk typ av typ korv stroganoff med en sweet chilisås, ananas, mango, curry & en massa annat gott i. Vart Saft att dricka med smak av hallon & granatäpple.

Inifrån köket & man ser lite av den byrå jag & Krister hittade för några dagar sedan. Min fina kaffekvarn & en del av mina Indiska mässingssaker & en av mina större tavlor jag gjort.

Vart att kolla lite TV. Border Security Australia. Handlar om gränskontrollen in till Australien. Var bla flera som åkte dit för att försöka ta sig in för att jobba i Australien olagligt, men även om smuggling av tex. Gröna Trädboa som tyvärr fick avlivas & om en massa knark.

Vi har lite mys & syndar i lite gott. Vi har ätit Baconsnacks & druckit saft på blåbär & äpple. Sedan vart det även 2 st. var av Arracksboll & bit av vit choklad medan vi satte på en film Krister inte hade sett.

Mrs. Doubtfire. Amerikansk komedi. Helt underbar komedifilm om en far som inget hellre än vill vara med sina barn, men som efter en skilsmässa inte får träffa dom, så då får han hitta på något drastiskt för att kunna träffa dom. Kanske något som blir lite väl drastiskt?!

Var så trött så jag la mig en stund & läste sedan somnade jag glatt förre klockan 22.00. Har inte somnat före klockan 22.00?? Ja, jag minns inte senast, somnar oftast efter kl. 24.00. på nätterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar