söndag 13 mars 2011

Lördag...Irriterad....men vart bättre! Nostalgi.

Mmm............Vaknade av killen som kom hem klockan 05.00 på morgonen. Han sa att han skulle bara ta några glas med Lia, så var väl inte överlycklig att bli väckt av någon som luktade alkohol & rök, så vart irriterad & bad honom att hoppa in i duschen & borsta tänderna. Tycker ni att det är rätt?? Vart så jäkla förbannad & min dag skulle bli förstörd.

Suttit på bloggen & nätet. Fixat klart dagens blogginlägg.

Kollat på The Nanny 2 st. avsnitt. Amerikansk komediserie från 1994-95. 1:a. Frans väninna har gift sig rikt och råder Fran att göra det samma. 2:a. Amerikansk komediserie från 1994-95. Fran har varit hos familjen hos Sheffield i ett år, och hon känner på sig att de planerar en stor överraskningsfest för henne. Maxwell har nämligen bett henne vara hemma en speciell kväll.

Svart kaffe, några sesampinnar & pepparkakshjärtan att äta.

Krister verkade först inte fatta att jag var arg på honom pga detta, men han lär bli varse. Jag tycker inte att man är ute & ränner hela natten när man säger att man bara ska ta några glas & lite arg på Lia med som sa att det bara skulle vara det.

Disneydags med Ariel, Kalle Anka, Piff & Puff, Phineas & Ferb. Ja den barnsliga sidan i mig kommer fram. Gillar tecknat & speciellt Disney & Pixar.

Frukost. Morotsbröd...några med dillkaviar & några med lufttorkad skinka. 3 st. kokade ägg med. Dricker upp resten av kaffet.

Million dollar listing. Amerikansk realityserie från 2009. Följ några av Los Angeles hetaste, yngsta och mest aggressiva blivande & manliga fastighetsmoguler. Deras jobb är att sälja lyxiga multimiljondollarfastigheter i exklusiva bostadsområden som Hollywood, Malibu och Beverly Hills. Säsong: 3. Avsnitt: 6 / Produktionsår: 2009.

Tingeling, Lucky & Krister ligger hos mig i soffan. Jag vill att allt ska kännas bra för Jag vill verkligen ge honom & vårt förhållande en chans. Tingeling ligger & tuggar på en tuggpinne.

Ska kolla på klassikern Teskedsgumman. Hela filmserien, så jag har lite att göra idag.

Mat....Blir kokt ris med Surimisticks marinerade i soja, lime, ingefära & wasabi. Björnbär & Hallonsaft att dricka till. Krister & Lia ska iväg på loppis i Vivalla Golfhall. Det är varje helg, men skönt då kan jag vara lite själv, behöver det.

Varit ute med hundar & mer Teskedsgumman sedan att kolla på. Hundarna somnade igen. Efter filmerna ut igen med hundarna då dom sovit i flera timmar.

Flyttat mitt Vivarium till ett bättre ställe i lägenheten. Brevid TV:n där den står stadigare & säkrare. Krister nu kommit hem, han har handlat hem lite saker & vi tar det sedan soft.

Ätit lite mackor...& dricker te. Grönt te med honung för min onda hals. 3 st. morotsbrödsmackor 2 st. med kaviar & 1 st. med lufttorkad skinka.

Kollar på filmen Collage Roadtrip. Amerikansk komedi från 2008. Melanie, som ser fram emot att ta det första steget mot ett självständigt liv, planerar en tjejresa för att kolla upp tänkbara universitet. Hennes drömresa förvandlas dock till en mardröm när hennes polischef till pappa beslutar sig för att eskortera henne genom resan. Medverkande: Roger Kumble, Martin Lawrence, Raven-Symoné. Produktionsår: 2008.

Jag har beslutat att jag ska försöka att ge mig & Krister en ärlig chans. Vill inte ge upp om oss för han är verkligen snäll emot mig för det mesta & pushar på att jag ska äta, när jag mår dåligt, inte har matlust eller stänger av min hungerkänsla, så gör han mat till mig. Får slå ner hammaren nu & sätta upp lite regler om hur vi ska ha vårat liv bara. Han får inte göra andra saker när han sagt att han ska göra en annan.

Jag hoppas att han ska förstå att även om han är ung & ska vara tillsammans med mig, kan man inte göra saker hur som helst utan konsekvenser.

Han bakar en sockerkaka nu som ska bl jätte god att smaka av sedan. Busar lite med Tingeling medans jag väntar & kollar även lite på facebook.

Fina sockerkakan. Får nu hoppas att den bara smakar lika gott som den ser ut att göra, men Krister är duktig på att baka så det är det säkert.

The Best of Mr. Bean. Brittisk komediserie från 90-talet. Här får vi se de galnaste och roligaste sekvenserna från Mr Beans udda vardag. I huvudrollen: Rowan Atkinson. Produktionsår: 90-talet.

Ska ta mig någon bit sockerkaka med ett glas laktosfri mjölk att äta. Kolla klart på nätet & sedan försöka att ta & sova är så trött att jag ser dubbelt.

Nej nu ska denna långa giraff pojken ta & sova i sängen min.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår din frustration.
    Jag är nästan "besatt" av att människor ska göra de dom sagt och inget annat.
    Det har med tidigare händelser i livet att göra....
    Men rusa inte iväg vännen, ta tid, funderar och ge allt är ärlig chans om det är det du vill.

    Tänker på dig massor och är GLAD att vi lärt känna varandra....önskade att du bodde lite närmare bara....

    Och du,, Tingelings öron har växt! De ser ut som stooora paraboler snart. SÅ sött.

    Kramar i massor och du vet var jag finns!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack min vän. Ja, jag ska tänka efter vad jag vill & jag är även glad att vi lärt känna varandra.

    Ja hela hon växer, väldigt opropitionellig just nu i sin kropp med långa ben, stora tassar, smala kroppen & stora öron, men det hinner hon växa i.

    Massa Kramar...Jonas & lilla familjen.

    SvaraRadera