måndag 14 mars 2011

Söndag...Färgstark, men ganska lugn dag.

Varit ute med hundarna, småsnöar lite. När jag kommit in så har jag bara suttit på datorn min efter att djuren fått sin mat.

Kollat på mode & livet om Rachel Zoe. Rachel Zoe Project. En riktigt bra serie.

Det snöar ute en sväng. Stora flingor!! Usch...vill ha vår nu & mer värme.

Sitter på datorn bara & softar, ont i halsen min & hostig. Var ut med Tingeling.

Frukost...Hasselnötskaffe. 4 st. mackor med lite olika pålägg bla lufttorkad skinka, ägg, brieost & dadelsirap. 1 st. kokat ägg på sidan med. & 2 st. bitar sockerkaka.

Kollat på lite TV...slökollat mest på teknade serien Simpson, Sjukhus & komediserien Scrubs & Queer Eye for The Straight guy. Ett gaystylingsprogram där några gaymän stylar om straighta män.

Hundarna vilar & sover. Sms:at & chatat med Mathiaz, Patrik, Andreas, Joakim, Anders & massa andra människor.

Dog Whisperer med Cesar Milan. Hundträningsprogram där Cesar tränar hundar med betéendeproblem.

Ute med hundarna. Kameran på laddning. Krister ska hämta tvätten han tvättat.

Hundarna leker för fullt eller ja Tingeling leker för fullt & busar runt.

Mest bara suttit på datorn hela dagen & Krister är på möte. Jäkla hals & strula med mig.

Ätit Hawflakes som är ett gjort på hagtornsbär.

Kollar på hemnet.se På hus på Gotland. Jätte fint hus från 1800-talet på 135 kvm, men som har en otroligt liten tomt, så inte aktuellt om man haft pengar att köpa, men fint ändå. http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-visby-sodervarn-gotlands-kommun-sodervarnsgatan-9-1535455

Däremot hittat ett helt fantastiskt hus på en gård på 8 ha i Allmunde. Hus på 132 kvm med viss renoveringsbehov, men fullt beboerligt, gästhus, flera uthusbyggnader & lada, lusthus & damm. Fantastisk boende & skulle köpa den om jag haft pengar. 1, 85. miljoner kronor. http://www.hemnet.se/bostad/gard-5rum-burs-burs-allmunde-304-1546059

Här på denna gård skulle jag kunna ha allt det jag drömmer om som Alpackor, får, köttkaniner, odlingar av grönsaker, frukt & annat, höns, hundkennel, få skapa, vara kreaktiv & bara få vara & leva m.m.

Vilken vy från sovrummet & alla marken man ser på den sida huset ligger på tillhör fastigheten.

Fick massage ett tag av Krister för mina muskelknutor i ryggen med en muskelsmärtstillande salva, Perozin.

Ponnyakuten. Åtta barn med ett gemensamt intresse – hästar – förs samman på ett ridläger i skånska Sjörup. De har problem med sina hästar och till sin hjälp har de experten och hästartisten Tobbe Larsson. Medverkande: Jenny Silver som programledare. Säsong: 2 Avsnitt: 9 / 16.

Djursjukhuset. Fölet Fölis kommer in akut för han mår dåligt, papegojan Jacko har andnöd & hjärtproblem, hunden Assar har diskbråck och kulanåsnan Jackson har en böld som måste bort. Medverkande: Klara Zimmergren. Säsong: 4 Avsnitt: 8 / 10.

Ligger & gosar med lilla Tingeling i soffan. Hon är en riktig pussgurka som älskar att pussas & busa runt. Lilla Yrvädret är vad hon är, men vilket charmtroll, man kan ju inte mer än att älska henne. ♥ Lucky ligger hos mig i soffan med, mest bara & sover. Hon märker att husse inte är hundra procent kry så hon håller sig lugn för min skull. ♥

Brothers & Sisters. Amerikansk dramaserie från 2010-11. Kitty och Nora hamnar motvilligt i romantiska äventyr på oväntade platser. Bla med romanser på lustiga ställen. Sarahs planer på att tillbringa en sista romantisk natt ensam med Luc går väldigt fel. Kevin råkar bli hög på en marijanamuffin som han inte visste det var droger i. Medverkande: Calista Flockhart, Rachel Griffiths, Sally Field, Rob Lowe, Ron Rifkin, Patricia Wettig, Balthazar Getty. Säsong: 5 Avsnitt: 9 / 22 Produktionsår: 2010-11.

Ännu mer hostig & förkyld...Jäkla förkylning! Hatar att ha så här ont i halsen & snuva.

Mat. Mangojuice & en pastawook som Krister gjort med pasta, soja, champinjoner, lök, vitlök, kvarg & lite annat. Vart ganska gott, men lite starkt, fast kan ju kanske hjälpa emot min förkylning.

Bröllopsfotografen. Svensk dramakomedi från 2009. När Robin blir arbetslös efter att massafabriken i Molkom lagt ner öppnar han eget som bröllopsfotograf. Men efterfrågan är inte så stor tills den nedgångne skådespelaren Jonny Björk rekryterar honom för att fota att societetsbröllop i Stockholm. Robin bestämmer sig för att stanna i Stockholm med hopp om att få igång sitt företag. När han börjar arbeta med överklassflickan Astrid försöker han passa in i den fina världen och börjar ta allt mer avstånd från sina rötter i landsbygden. Medverkande: Ulf Malmros, Björn Starrin (Robin), Kjell Bergqvist (Jonny Björk), Tuva Novotny (Astrid), Johannes Brost (Claes). Produktionsår: 2009.

Den var väl sådär...! Ingen film jag behöver se igen om man säger så.

Nej, nu ska jag ta & sova & Krister går ut med hundarna, är så trött & har så ont i halsen min. Han kommer sedan & kommer & kryper ner med hundarna i sängen för att sova. Zzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar