torsdag 3 mars 2011

Onsdag...Åker hem. ALDRIG MER SJ. & lugn kväll.

Idag ska vi åka hem ifrån Sandviken. Tingeling har fått sova i sängen under natten & hon har sovit som en liten ängel. Legat & gosat lite med innan det vart dags att gå ut med dom. Hon sköter sitt kissande & bajsande så bra. Duktiga lila tjejen.

Båda ligger en sväng i soffan & sover igen, medan husse & extrahusse Krister håller på att fixa i ordning sig.

Tingeling märker att något är på gång & busar & lägger sig i resväskan, liet som Lucky gjorde när vi skulle åka uppåt från Örebro till Sandviken, Gävle.

Lilla busfröet, som om. - Ni glömmer väl inte bort mig va??

Fått flytta sig till sängen istället, medan husse stänger resväskan. Gosa in sig i husses tröja. Luktar säkert gott. Jag tog & gjorde så att örontejpen fick åka av. Måste lufta öronen lite & dom verkar stå väldigt bra, även om det inte syns på denna bilden.

Fick skynda oss sedan till bussen in till Gävle från Sandviken. Lite sjukt. Vi kom med 3 st. väskor & 1 st. hund & åker hem till Örebro med 6 st. väskor & 2 st. hundar.

I Gävle var vi ca 40 minuter innan tåget skulle gå vilket var bra då jag kunde torka av mig, då Tingeling spytt över mig på bussen. vi ska åka Regional X40 tåg hela vägen hemåt.

Tog oss en varmkorv & dricka då vi inte hunnit med något frukost till mig & Krister, men djuren hade fått.

Ja nu ska vi vid 11.11 åka med tåget hemåt. Ska bli skönt trodde jag...

SJ = Hitler. Tror inte på fan att vi träffar på Världens Jävla Konduktör. Kokar i hela mig, så jävla arg vart jag! 1220 kr för att det var fel med biljetten i faktura plus fick köpa ny biljett i Sthlm på 235 kr. Kommer ALRIG I HELVETET åka med SJ igen. Jävla Faschist bolag. Han var så jävla oförskämd att jag hade velat slå honom på käften.

SJ är alltid sena vart man än ska någonstans. Jävligt oförskämda fashister & Gestapo till konduktörer. Rena Jävla Hitlerfasoner.

Efter att ha stannat i Stockholm var jag tvungen att köpa nya biljetten. 235 kr.

Satte oss på tåget & åkte hemåt. Satt även en tjej med en Springel Spaniel på första tåget. Sedan på andra tåget satt en Gaykille i kanske 35-40 års åldern med en Shi Tzu, En yngre tjej med en ganska stor Chinese Crested Dog hane i lila overall & en Äldre tant med en Tibetanska Spaniel unghund på 7 månader.

Lyssnade på musik för att lugna mig då jag var så himla arg & det kokade i hela min kropp. Kommer som sagt aldrig åka med SJ mer om det finns andra möjligheter att åka med andra bolag.

Lucky & Tingeling var dock 2 st. Änglar som mest låg & sov hela vägen på båda tågen. Så himla skönt & lite rogivande att dom inte kände av husses frustration & ilska.

Väl i Örebro vart det att dirrekt gå till bussen & åka hemåt. Flera på bussen tyckte lilla Tingeling & Lucky var jätte söta. Frågade hur gammal Tingeling va & om Lucky var hennes mor. Gjorde mig lite glad i allafall.

Skönt att vara hemma & efter att ha packat upp allt, så var det lugnt & skönt. Katterna accepterade Tingeling på en gång. Vilket var jätte skönt. Jinx var lite sketisk, men ändå snäll. Nala är mest bara oerhört nyfiken på den nya familjemedlemmen.

Katterna har saknat husse med & det gick jätte bra allt mellan hundarna & katterna.

Lucky fick äntligen få ligga i sin egna fotölj igen.

& jag hade saknat min lägenhet ganska mycket med alla mina härliga färger & inredningsdetaljer.

Krister fixade mat idag igen. Friterade strips med lite salt & stekt falukorv i småbitar med lite ketchup. Tog oerhört mycket på min kropp att jaga upp sig så mycket & bli så arg på allt, men pappa har lovat att han ska hjälpa mig & så får jag betala tillbaka.

Tog & kollade på en film som heter Catch me if you can. En dramafilm om en kille som förfalskar sin hela identitet & utger sig för att vara pilot, läkare, advokat m.m. Lurar bla till sig över 4 miljoner dollar. Ganska bra film.

Kollat lite på facebook & busat & gosat med hundarna & katterna.

Glee. Amerikansk dramakomediserie från 2010-11. Spanskaläraren Holly Holiday hoppar in som vikarie när Will blir sjuk. Hennes okonventionella metoder gör att hon genast får Glee-klubbens uppskattning. Sue vikarierar för rektor Figgins som också är sjuk och hon försöker genast visa sin makt på området.

Gästskådespelare: Gwyneth Paltrow. Medverkande: Matthew Morrison (Will Schuester), Jane Lynch (Sue Sylvester), Lea Michele (Rachel Berry), Cory Monteith (Finn Hudson), Jayma Mays (Emma Pillsbury), Dianna Agron (Quinn Fabray), Chris Colfer (Kurt Hummel) Säsong: 2 Avsnitt: 7 / 22.

Gwyneth Paltrow var riktigt duktig & gjorde flera framträdanden & sångnummer. Riktigt bra röst.

Lucky på ena sida, Tingeling i knät, Jinx i husses famn med & Nala i soffan brevid. Alla Mina småttingar hos husse. ♥

Nej, efter att varit ute med hundarna igen, så vart det att krypa ner & försöka sova, fast busade lite med Tingeling innan hon somnade det lilla busfröet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar