torsdag 24 mars 2011

Onsdag...Veterinärstid? Trimma. Glee kväll & Araloosa.

Varit ute med vilddjuren. Det är så lugnt ute när klockan är ca 06.30 på morgonen. Nästan inte en människa ute, så skönt att bara strossa med hundarna lösa. Har dom nära springandes runt en, bara njuta av vårsolen, den härliga våren som är på väg att komma & fåglarna som kvittrar. Känslan är underbar!

Suttit på datorn & bara skrivit lite på facebook, qruiser & bloggen medan hundarna som sover igen & jag får lite egen tid. Krister sömntutan sover med. Funderar på livet & andra saker.

Typiska att när jag kollade veterinären, så hade dom drop in för vaccination på tisdagar. Det var tisdag samma dag som jag var hos psykologen, så hade kunnat göra det på eftermiddagen om jag vetat. Måste ju vaccinera Tingeling & tror att det är dags att vaccinera Lucky med. Jaja...får boka en tid då för vaccination eller kanske cykla dit då jag inte vill sitta i kö på mobilen i ca 10 min. Kanske skriva ett brev & fråga?

Pratat med min vän Camilo & ska nu sedan ta tag i att trimma hundarna. Börjar med Tingeling lilla skäggtrollet. Före & Efter bilder. Hon streta emot i början men när hon förstod att husse inte tänkte ge sig så lugnade hon ner sig.

& sedan tar jag Lucky med. Före & Efter bilder. Märks det att hon inte gillar att vara med på bild??

Tog sedan tag i lite av badrummet. Skurat handfatet, badkaret & toaletten. Fint ska det bli i badrummet.

Lilla Tingeling som ligger & sover hos mig i soffan. Världens busfrö annars på dagarna. Finns nästan inget mellanting. antingen sjövild eller lugnt vilandes hos husse.

Jag dricker en Foco med Lychee smak.Det ätit pannkakor till lunch med naturens flytande guld...honung & lite gräddfil.

Sleeping with the enemy. Amerikansk thriller om en kvinna som lever i ett hemskt äktenskap, men ska hon ta sig ur det.

Lucky & lilla Tingeling som växer & växer ligger ofta hos mig.

Border Security Australia. Tullen i Australien. 2 st. avsnitt. Drogsmugglare, personer som försöker att komma in i landet fast dom inte får, smuggling av mufierade & levande djur, immigrations verket stoppar folk & griper folk som är olagligt i landet eller försöker komma in landet. Intagning av djurdelar & annat.

Kolla på hemsidan StyleRoom. http://www.styleroom.se/ Som är en hemsida där man kan skapa ett eget konto för att visa upp sina hem & inredningstips, men även få oerhörd mycket insperation & hjälp med sin inredning.

Krister var ut med hundarna en liten sväng & sedan ska vi se film. Ätit en del torkad frukt & sånt. Mango, Papaya, Ingefära & Ananas.

Kollar på filmen Push. Amerikansk Science Fiction. Handlar om framtiden & att människor utvecklar mentala krafter.

Middag...Äppeljuice att dricka & kokat ris med purjölök kokad med i, stekt lax, romsås med dill, ruccolasallad & Mozarella.

Lyxhem till salu. Dansk dokumentärserie från 2008. Mäklarna Pernille Sams och Jan Fog besöker exklusiva hem i Danmark och andra länder. Man träffar också andra mäklare som bland annat berättar om hur bostadskrisen påverkat deras verksamhet. Medverkande: Pernille Sams, Jan Fog. Säsong: 2 Avsnitt: 7/ 8. Här är bla en 300 ha stor Hästgård till Salu för 78 miljoner danska kronor. Här finns fler ridbanor, stort ridhus, stora hagar & ett stort fint hus i flera etage & våningar 6 med inomhuspool. Ett stort hus i Öresund på en ca 950 kvm stor tomt till Salu för 13,9 miljoner.

Glee. Amerikansk dramakomediserie från 2010/2011. Julen närmar sig och Finn försöker skapa julstämning på skolan. Artie upptäcker att Brittany fortfarande tror på tomten. Lärarna ger varandra hemliga presenter men en av dem försöker vrida det hela till sin fördel. Här tros det på tomten, Sue är Grinchen som förstör, Kärleksproblem, ska han gå? Man ska skänkahemlösa barn julklappar. Medverkande: Matthew Morrison (Will Schuester), Jane Lynch (Sue Sylvester), Lea Michele (Rachel Berry), Cory Monteith (Finn Hudson), Jayma Mays (Emma Pillsbury), Dianna Agron (Quinn Fabray), Chris Colfer (Kurt Hummel). m.fl. Säsong: 2 Avsnitt: 10/ 22.

Rachel som sjunger för sig själv då inte Finn vill sjunga med henne eller lyssna på hennes sång.

- Jag tror fortfarande på tomten & jag önskar att min pojkvän ska kunna gå till jul.

Kurt & Blaine sjunger en jullåt tillsammans, så himla söta båda två.

Det ska bytas Julklappar mellan lärarna, men Sue riggar korten, så hon får allt.

Sue som The Grinch. Sjunger Grinch'ens beklagade sång. Någon som avskyr julen??

Sue/Grinchen förstör julen. Detta för att hon avskyr julen & vill förstöra Julstämningen.

Rachel & Finn får köpa Julgranen, men Finn kan inte förlåta Rachel för det hon gjorde emot honom, fast han från början ljugit för henne.

Tomten? Nej, jag ska ta & berätta en sak för dig...

Glee gruppen ska sjunga julsånger & Finn leder dom i sången.

Jag kan gå, jag kan gå....Ja en persons gåva kan göra underverk för en annan människa.

Sue kom till rätta med sitt humör & såg till med Glee gruppen att Will inte skulle få fira Jul hemma & dekorerade hela hans hem. Finn & Rachel kanske kommer att förlåta varandra?

Åhhh...det är en så himla bra serie Glee.

Suttit på nätet & chatat med folk...Camilo, Antonio, Michael & Gleen med sina Araloosa hästar som är en ganska ny hästras där man vill få fram en rent Arabtypad häst, men med Appaloosa fläckar. & även chatat med andra människor.

Nu bara ta & sova då klockan är ca 00.00. Zzzzzzzzzzzzzzzzz......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar