onsdag 23 mars 2011

Tisdag...Börja ADD Utredningen. Lucky & Massage.

Är ofta ute ganska tidigt nu på morrnarna & det blir oftast vid 06.30. En tid där det knappt inte är någon ute. Oftast så träffar jag ingen alls ute vid den tiden på morgonen, vilket är ganska skönt för då kan jag gå i fred & löst med hundarna.

Sedan suttit med min blogg & internet som jag ofta brukar göra på morgonen. Skön tid att göra det på morgonen då killen sover & hundarna har gått & lagt sig igen för att sova. Så har det lugnt & skönt själv jag & datorn.

Har tid kl. 11.00 hos Psykologen idag & idag ska min ADD utredning börja. Blir att ta bussen in till stan & det som är så bra nu är att jag slipper betala då man har remiss till psykologen. Tog bussen vid 10.19 & hoppade av vid Hållplats USÖ ingång L. sedan fick jag få till ingång P.

Jag kommer att få träffa Psykologen Susanne J. som ska göra hela min utvärdering. Hon visade sig vara väldigt lätt att prata med & det kändes bra att kunna få prata ur mig, även om sa att hon kände att jag hade gjort det här så många gånger förrut. Är så skönt att äntligen få börja min utredning.

Fick även med mig papper hem som ska fyllas i, så gott det går till nästa gång som är den 5 April kl. 11.00.

ADD= Attention Deficit Disorder. Är en typ liknande ADHD. Men som kan vara med el. utan hyperactivitet. Medans ADHD är bara hyperaktivt.

ADD:
- Ofta lättdistraherad av yttre stimuli.
- Ofta svårt att följa instruktioner från andra.
- Svårt att bibehålla uppmärksamhet. - Verkar ofta inte lyssna på vad som sägs.
- Tendens att tappa bort saker som är nödvändiga för uppgifter eller aktiviteter.
- Svårt att organisera målinriktade aktiviteter. - Växlar ofta från en oavslutad aktivitet till en annan.
- Viss forskning visar att människor med hyperaktiva-impulsiva symptom tenderar att få fler problem med beteendet och uppförandet, medan människor med den ouppmärksamma formen, löper en högre risk att drabbas av andra störningar som depression eller ångest.

Tar bussen hemåt på en gång, då jag är alldeles för trött & måste ta medcinerna för magen när jag kommer hem då jag glömde att göra det på morgonen, så känner av den lite grann. Ska bara ta det lugnt. När jag kommit hem så hade Krister varit ut med hundarna vid 11.00, men eftersom jag redan var påklädd & klockan var strax efter 12. så gick jag en liten sväng med som ute så dom fick kissa.

Drack lite äppeljuice & ätit några mackor. 2 st. med kokt skinka & 2 st. med kaviar.

Sitter med papprena som jag fick hem av Psykologen Susanne. Det är en Semistrukturerad intervju för förstasamtal/screening vid neuropsykiatrisk utredning av vuxna. Första steget i utredning för att se om jag har ADD eller inte.

Pratat med mamma i mobilen som fick hjälpa mig lite med några frågorna som jag inte kunde svara på om när jag var barn tex. Sedan även pratat lite med farmor.

Tagit mig en varmdusch, då jag kände att jag var lite frusen & behövde en, sedan försöker jag att bli av med min nedrans hosta.

Mest bara suttit lite opå datorn & kollat facebook, men även kollat lite på TV.

Kollat på bla Americas Funniest Home Video's.

Druckit lite päronsaft & ätit lite mat. Vart kokt ris med lite smör i, kokt varmkorv, kokt broccoli & ruccolasallad på det. Instruerade Krister hur man skulle göra. Får ju inte äta kryddstark mat nu när jag har magkatarr.

Top Chef. Som är ett matlagnings & tävlingsprogram från USA.

Skrapat Lucky's tänder med en kirurgisk tandskrapa. En av framtänderna är lite lös. Hoppas verkligen på att den INTE rasar ut. Vill att Lucky ska få behålla sina tänder, men tyvärr är det ju ganska vanligt att Chinese Crested hundar tappar en del tänder.

Fått tånaglarna klippta & filade. Sedan massage på fötterna & även ryggen med av Krister.

Bukowskis. Svensk realityserie från 2011. Kungliga möbler, diamanter, kinesisk 1700-talskonst och svenska klassiker. I kvällens program blandas objekt från världens alla hörn. Det blir också en resa till Marbella där Bukowskis Tom Österman har många kunder att informera och göra hembesök hos. Dessutom får vi en snabbkurs i ämnet diamanter av smyckesexperten Johanna Isaksson. http://www.bukowskis.com/

Country House Rescue. Brittisk realityserie från 2010. Kelly House vid heden Bodmin är ett historiskt gods i riktigt dåligt skick. Ägarna, familjen Kelly, har inte tillräckligt med pengar för att rädda godset, där släkten har bott i nästan 1 000 år. Åren har inte gått varligt fram för Kelly House, som är k-märkt och byggdes år 1740. Fasaden rämnar, röta hotar att förstöra väggarna och taket är fuktskadat. Ruth försöker hjälpa familjen Kelly att öppna ett hantverksprogram, som ska hjälpa till att betala för restaureringen av egendomen. Medverkande: Ruth Watson. Säsong: 2 Avsnitt: 5 / 8 Produktionsår: 2008.

& sedan bara suttit lite på nätet lite mer, innan jag skulle ta & sova. Zzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar