måndag 18 april 2011

Söndag...Tagit det lugnt & kollat massa TV.

Softade i sängen med hundarna hos mig i sängen. Gett dom alla små djuren mat innan jag var ute med hundarna & sedan bänkat mig vid datorn för att kolla facebook, qruiser & annat, men främst för att ta & blogga.

Frukost...Grönt te & kiwisaft att dricka. 2 st. mackor med ost & ett x antal smörgåsrån med smör & kaviar.

Såld på hus. Dom är på franska rivieran. Svensk underhållning från 2011. Caroline Norrby reser till Rivieran för att leta efter en lägenhet åt Malin Ohlson från Borlänge. Drömläget är nära till flygplats, hav och shopping och Caroline visar Malin och hennes syster tre olika lägenheter. Veckans två mäklarpar gissar pris på bland annat ett franskt stenhus med fantastisk utsikt, en 2:a i centrala nice & en lyxig takvåning med stor terrass. Avsnitt: 3/ 8.

Mamma ringde en sväng, så det vart att prata en stund med varandra. Saknar att umgås med henne ibland. Vi har så lätt att umgås med varandra när vi träffas.

Även varit ute en på en promenad med mina små älskade hundar. Funderar på att jag har en del ärrenden på måndag att göra efter att jag varit hos min psykolog som gör min ADD- Utredning.

Kniven emot strupen. En dålig kopia av Gordon Ramsey's Kitchen Nightmare som är mycket bättre, men intressant om att se hur skitigt & äckliga vissa Svenska restauranger har det.

Lilla Tingeling som ligger i husses knä...Visst är man hur söt som helst?! ♥ ♥ Snacka om att vara ett litet charmtroll. ♥

Min Gulliga & mest älskade ♥ farmor Veronika ringde mig på mobilen & ville prata lite & frågade hur det är med mig & djuren? Jo det är ju hyfsat & jag är ju ärlig emot henne för vill inte att hon ska höra någonannastans ifrån att jag inte mår så bra alla gånger, så är ärlig emot henne om hur jag mår & hon vet att jag ofta har problem med panikångest & är depig, men hon sporrar mig alltid lite för att jag ska må mycket bättre i livet.

Tingeling...lilla sömntutan som ligger hos mig i soffan & bara sover. Hon är så fin lilltjejen min. ♥

Kolla mer TV...Bondi Rescue. Som är ett lifeguard & livsstilsprogram där det handlar om livräddarna på Bondi Beach & dom människor dom räddar.

Gjorde lite lunch. Blåbärssaft att dricka & en köttfärspaj i ugnen med en massa pajdeg, ost & annat gott.

Gator 911. Handlar om alligatorfångare. http://www.gatorrescue.com/index.php

Grand Designs Australia. Australisk dokumentärserie från 2010. Jan och Ed Gillman köpte ett fallfärdigt hus i Southport med tanken att riva och börja om, men när de får veta husets unika historia från 1800-talet bestämmer de sig för att renovera och försöka återställa huset i dess ursprungliga skick. Men det visar sig vara svårare än de kunnat tro. Dom lyfter bla huset i sidleds & upp det för att bygga en undervåning under & bygga ytterligare ett hus brevid.

En del av huset förre & hur den olagliga utbyggnad...

& huset då efter & upphöjt med ett nytt plan under.

Det otroligt nya & snygga köket med en del av dom bevarade snickardetaljer i huset.

Kontoret/Bibliotek & trappan mellan våningsplanen.

Ett av sovrummen i det fint renoverade huset & ett av badrummen.

Ett sovrum & den helt fantastiska balkongen runt huset med milsvid utsikt.

Slottsliv. Svensk programserie från 2010. Peder Lamm åker till Dylta Bruk utanför Örebro, som förvaltade Sveriges enda svavelfyndighet från början av 1580-talet. Svavlet var en av huvudingredienserna i krut, något som behövdes i riklig mängd när de svenska arméerna härjade under stormaktstiden på 1600-talet. I dag drivs Dylta Bruk av friherrliga paret Carl-Gustaf och Viveca Åkerhielm. Peder Lamm bjuds under sitt besök bland annat på surströmming och sång av pensionerade operasångerskan Viveca. Medverkande: Peder Lamm. Säsong: 1. Avsnitt: 7/ 10. Produktionsår: 2010.

Det är 2 st. Herrgårdar som ligger under deras ägor här. Dylta bruk & Medinge Herrgård. För mer info gå in på denna sida. http://www.dyltabruk.se/

Trädgårdstoppen. Svensk trädgårdsserie från 2011. Peter Englander och Doreen Månsson besöker ett thailändskt paradis i Ängelholm. De träffar även paret Bo & Gudrun Bengtsson som skapat sin trädgård efter feng shuis alla regler. I programmet får du dessutom lära dig hur du stammar upp din syrénbuske, får vackra välmående pelargoner och hur du med hjälp av pioner kan fånga kärleken. Doreen & Peter var även & fick lära sig att måla trädgård. Medverkande: Doreen Månsson, Peter Englander. Säsong 1. Avsnitt: 5/ 10.

Brothers & Sisters. Amerikansk dramaserie från 2010-11. Sauls förhoppningar om en romantisk kväll med Jonathan krossas av en besökande matkritiker som ska äta middag med Jonathan. Familjen Walkers planer på att fira Alla hjärtans dag går fruktansvärt fel när Tommy berättar för Sarah om en hemlighet Nora har haft sedan de var barn. Att fadern kanske inte är den riktiga fadern utan kanske är Nick Brody. Medverkande: Calista Flockhart, Rachel Griffiths, Sally Field, Rob Lowe, Ron Rifkin, Patricia Wettig, Balthazar Getty, Richard Chamberlain. Säsong: 5. Avsnitt: 14/ 22. Produktionsår: 2010-1.

Alla blir sams & kärleken blommar upp för dom flesta igen, men Sarah ska ta reda på vem Nick Brody verkligen är? ♥ ♥

Sitter lite på facebook. MSN, tagged, chinese crested forum...Pratat med Johan en sväng. Han får mig glad efter allt det jobbiga som hänt.

Tagit & ätit en laktosfri naturell yoghurt med bär...Hallon & Blåbär, lite müsli dadelsirap.

Ut med hundarna snabbt för sista kissrundan & sedan sova. Zzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar