lördag 7 maj 2011

Fredag...Soft cykeltur. Lite fynda. Film med Lia & Film hemma.

Soft morgon, gos & morgonbestyr med djuren & morgonens väder var lika tråkigt som tidigare dagar, men får se hur det blir under dagen??

Satte mig som vanligt framför datorn sedan för att kolla facebook, qruiser & självklart sitta med min lilla blogg.

Ut med hundarna på en skön solskenspromenad då solen kommit fram, tog med mig kameran med, men när jag kom ut & gått en bit, då när jag tog upp kameran hade jag glömt batteriet hemma i laddaren till kameran så vart inga bilder idag på promenaden. Ska sätta i batteriet i kameran när jag kommer hem sedan.

Brunch...4 st. havrebrödsmackor. 2 st. med goudaost & pepparsalami, 2 st. med dillkaviar & 1 st. burk med tonfisk. Sedan lite nachoschips & med en egengjord tomatsalsa av hackade tomater, lök, basilika, persilja, peppar & salt.

Ska ta mig en cykeltur...vill komma ut för lite egentid utan djur & annat. Bara jag & min cykel. Vart att cykla först ca 1 mil & på det senare under dagens lopp ca 1 mil till.

Efter att först cyklat ca 1 mil så åkte jag förrbi en ganska nyöppnad butik som kallas för Fyndbolaget för att kolla lite, var mest bara skräp, men jag hittade dessa & kunde inte låta bli att köpa dom. 1 st. bok & 2 st. DVD-filmer för 60 kr.

Sedan förrbi Myrorna där jag köpte alla dessa böcker för 100 kr. Skulle kostat mer men en Ängel i mina ögon ger mig rabatt ibland då jag handlar så ofta där.

Cyklade sedan vidarre genom stan & ringde Lia som inte var på jobbet utan hemma pga hennes reumatism som är jobbig i väderväxlingen. Jag ska ta en liten cykeltur & cykla till henne då hon ville ha sällskap till affären, så jag tänkte att jag kunde handla samtidit som hon ska handla. Behöver köpa hem smör, grädde, gräddfil, mineralvatten, godis & lite annat.

Vi cyklade i lugn takt till Willy:s där vi skulle göra våra inköp av mat & annat som behövs hem. Var trevligt att bara gå & handla tillsammans & snacka lite skit. Vart att köpa en hel del saker. Varför blir det alltid att man handlar mer än vad man tänkt för???

Cyklade sedan förrbi Lia för att sätta oss & kolla på en film som hon laddat ner. RED. Actionfilm om några pensionerade CIA agenter, men efter att en av dom blir mördad pga någon som hände i Sydamerika för många år sedan, så fortsätter mordförsöken & jakten på dom andra agenterna som inte vill ge upp i första taget. En av dom har precis hittat en kvinna han fått känslor för & vill nu göra allt för att överleva & skydda henne & sina vänner. Ja RED är...Retired Extremely Dangerous föredetta agenter.

Vi gjorde egna diper, åt lite chips & drack läsk till filmen & åt lite mörk choklad med.

Efter att ha sett filmen vart det dags att ta sig hem & bara ha det soft.

Solen står i solnedgång & dags att gå ut med hundarna i det sköna & milda kvällvädret.

Efter att ha varit ute med hundarna så vart det att sätta sig på datorn igen. Facebook i huvudfokus & kolla lite annat med som emailen min, lite på folks Chinese Crested hundar på facebook m.m. Även fått kontakt med Malin Nilsson som har MhaLhi's Kennel av Chinese Crested Dogs. http://www.mhalhis.webb.se/ Hon hade addat mig på facebook under dagen vilket var trevligt.

Sitter bara på nätet & ja, bara softar. Dricker en god juice på blodgrape & apelsin.

Filmen Twilight första ut av filmerna gick på TV & eftersom jag inte sett någon av dom bestämde jag mig för att se den. Handlingen var väl inte super, men snygga miljöer, snygga skådespelare/skådespelerskor & ett härligt samspel mellan huvudrollsinehavarna som spelar en människotjej & en vampyrkille.

Vart att sätta sig en stund till på nätet både facebook & qruiser, MSN med men vart mest på Qruiser där jag svarade på alla mail jag fått från olika killar & flera av mina gulliga kompisar.

Sista sväng med hundarna ut & sedan ta & sova. ZzzzZzZzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar