fredag 6 maj 2011

Torsdag...Soft dag. Hästar. Film & Nostalgi.

Soft...Bara sovit 4 timmar i natt. Så lite trött! Legat & gosat med hundarna som jag brukar göra på morgonen innan morgonbestyren som är att ge djuren mat, klä på mig & när hundarna ätit klart gå ut med hundarna på en morgonpromenad.

Efter att ha kommit in & djuren fått göra sina behov så går jag oftast in till datorn för att kolla lite email, facebook, qruiser & annat & skriver så klart i min blogg.

Gjort frukost. Havrebröd smörade & med goudaost & pepparsalami. Druckit minrealvatten med päronsmak till.

Ut med hundarna igen på en länge promenad ute i det halvgrå vädret, ganska tråkigt väder ute. Suger liksom lite musten ur en.

När jag kom hem så vart det att äta en av dom små påsar med Rice Crackers som jag hade hemma. Dessa med ostsmak.

Suttit & kollat på hästar på EquineHits.com http://www.equinehits.com/ Araloosa, Arabiska Fullblodshästar & Korsningar med Arabiska Fullblodens skönhet.

Sedan även på HorseClicks.com http://www.horseclicks.com/ Arabiska Fullblodshästar, men där finns Hästar till salu, Gårdar till salu, Tillbehör & Ja, Hela livstilen runt hästar.

Tog fram lite gamla bilder på mig som barn som jag fotade med min digitalkamera & sedan lagt in i ett eget fotoalbum på facebook.

Visst var man söt?? Ja, jag gillade hästar redan i denna ålder & har alltid i hela mitt liv gillar djur Oavsett om dom var riktiga eller leksaker & annat. Satt på facebook ett tag.

Ätit lite. Skivade tomater, skivad gurka, en omelett & Tysk Rostbratwurst. 2 st. stekta i smör.

Köttmängd i korv & andra produkter. Jag har kommit fram till att det tyska märket Twinner som man kan köpa på Lidl. Innehåller största mängen med köttprodukter som i dess korvar ovan med 90 % kött, normalt i korv brukar det vara ca 40 % kött & resten biprodukter men inte i dessa produkter. Tyskar kan sina korvar! Samma sak med Willy:s egna köttprodukter där deras kött är oftast över 60-80 % kött. Ska man äta korvar & behandlat kött tycker jag man ska köpa med så mycket köttmängd som möjligt & dom är mycket godare & nyttiga då.

Sedan bara mest suttit på min dator & suttit på facebook & fixat lite med bilder & annat & svarat på dom kommentarer man fått av folk som gillar mina bilder jag lagt in under dagen.

Trevliga grannar man har! Någon av grannarna som skricker...

- Håll käften! Vilka trevliga grannar man har, fast tur jag vet att det inte var mig dom skrek på. Vill inte ha några grannar helst utan vill bo på landet utan en massa grannar allt för nära, eller jag kanske skulle kunna bo i ett villaområde, men bara kanske? Måste ha lugna grannar då.

Ta & kolla på Fantasyfilmen In the Name of the King. Handlar om en ond trollkarl som plundrar & dödar bla. en mans unga son & tar hans fru till fånga, vilket han inte skulle gjort. Bonden kallad Farmer kommer att göra allt för att leta upp sin fru & hämnas döden av sin son.

Även suttit med min fantasystory.....där jag håller på att rita på en världskarta över den värld där själva historierna ska utspela sig i. Superkul, men mycket att rita & tänka på när man ritar en hel karta.

Ritat lite även på dom olika folkslagens bostäder & vad som ska finnas i dom. Ja hela städer & annat & vad som ska finnas där.

En dröm jag har...Är att få bygga upp en hel mindre stad vid en havskust. Låter kanske helgalet, men ibland såna galna & härliga idéer & drömmar jag har.

Efter att ha varit ute med hundarna vart det sedan att ta & sova. ZzZzZzzzz....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar