måndag 9 maj 2011

Söndag...Soft dag. Hemma. Hundar, Tån & TV-kväll.

Hade lyckats somna hos Danne, men som tur var hundarna hos hundvakten, men cykla hemåt från stan. Lämnade cykeln hemma & hämtade sedan hundarna mina. Ska gå en skön promenad med dom.

Lämnade kameran hemma då den behövde laddas & bytte tröja. En härlig liten morgonpromenad med mina älskade hundar, men var väldigt trött då jag bara sovit några timmar inatt.

Satte mig sedan på facebook ett tag. Skulle försöka att ta tag i bloggen senare på måndagen istället då jag var så himla trött.

Ätit massa onyttigt, inte bakis idag, men väldigt trött. Vart en påse med colanappar,en halv påse med lättsaltade & tunna chips & 1 st. Dido choklad.

Men efter en stund vart det att gå ut & nu var kameran laddad & tog lite bilder på promenaden. Här springer dom runt i skogen.

Dom är så söta när dom springer lösa & Tingeling väntar alltid på husse medan Lucky är lite mer självsäker & går en liten bit förre.

Lite skrajsen vart man när en stor fågel flög upp från marken...Var en skata! Lucky försökte jaga den men Tingeling vart lite rädd när den flög upp så nära, men sedan full fart på henne igen...

Här springer båda två...så fina tillsammans mina tjejer.

Full fart & spring i bena på lilla Tingeling som faktiskt inte är så liten längre, hon är lika hög som Lucky nu, även om Lucky bara är 26 cm i mankhöjd, så 2 st. små tjejer. Precis som jag vill ha dom.

Härliga blommor, Vet ni vad det är jo det är blommor från surklövern som är dom trebladade, gröna bladen är ätbara.

Luktar omkring, så fina & söta så.

Lucky hoppar glatt över stocken, men var lite svårare för Tingeling...även om hon hemma hoppar upp & ner i soffan utan problem.

Åhh...kom igen nu då lilla Tingeling....Ja till sist kom hon över, men var efter en liten stund, då hon var tvngen att analyser hur hon skulle göra för att komma över då hon inte såg andra sidan samtidigt & så.

Lucky i den sköna solen som både jag & hundarna njöt av.

Full fart i benen blandat med stanna & lukta, kissa & bara vara.

Efter en stund & på vägen hemåt så finns en stor gräsmatta så där sprang dom båda som tokar & jagade varandra här ovan Tingeling springandes i full fart.

Här kan man verkligen se att dom springer i full fart, slirar & springer för fullt.

Full fart på busungarna...springer & knuffar varandra, busar & jagar varandra. Är så glad att jag fått köpa Tingeling då Lucky även blivit en helt annan hund. Hon har blivit mycket mer social med andra hundar & blivit upplivad då hon har en kompis som hon kan busa, brottas & knäppa sig med.

Tack Anne-Sofie att jag fick köpa henne av Dig. ♥ ♥

Lite trötta efter att ha sprungit en stund...

Men då kan man passa på att busa & hade lite smått dragkamp med en pinne som dom hittade.

Var någon som lätt & självklart en fågel till...

Men som dom 2 st. busfrön dom båda är så efter en stund så vart det full fart igen & busade runt.

Känns verkligen underbart att ha turen att få ha 2 st. så otroligt mysiga, kärleksfulla, vänliga & husseälskade hundar. ♥

På väg hemåt nu, men dom fick springa lösa tills vi började att komma närmare bebyggelsen & bostadsområdet som jag bor i där jag helst vill ha dom kopplade.

Båda vet att när jag visar kopplerna & säger koppel så kommer dom båda i full fart för att låta husse sätta på dom kopplerna innan vi går in mellan husen för att komma hemåt.

Efter att ha kommit in satt mig vid datorn & gett mig på bloggen & lagt in blogginlägget ändå fast jag tänkte att jag skulle väntat med att lägga in det från lördagen då jag var trött.

Kollat på blocket.se på olika djur som köttdjur av nötboskap, olika sorters hönssorter, olika sorters får med svensk anknytning i raser som Åsenfår, Hälsingefår & andra som tillhör Allmogeraserna & även sedan honungsbin.

Även på Minigrisar som är oerhört söta & mysiga djur, men skulle man ha en vill jag att dom ska få bo i en liten grisstia.

Även på Åsnor & Lamor, inte alpackor denna gång för det inte fanns några nya annonser på dom men Lamadjur fanns det nu. Fina djur både Åsnor & Lamor.

Men något av det häftigaste jag sett på blocket var dessa Amerikanska Bisonoxarna som ja är levande djur & djur som finns på en gård i Gate, Sverige. http://www.gatebison.se/wp/

Underbar Lantrasgård. Hages Lantgård. http://www.hagetslantrasgard.se/index.html Dom har Blekingeankor, Göingegeter, Golandsruss, Gotlandskaniner, Åsbohöns, Nordsvenska hästar, Gutefår & Bondkatter.

Trädgårdstoppen. Pratas om dammar, det besöks olika trädgårdar & ett svenskt kloster.

Skulle gå in till köket för att ta med lite snacks, tror ni inte på fan då att jag lyckades slå i tån, så att bloden spruta & hela nageln höll på att ramla bort, så när jag kollade ur mycket den satt fast åkte den av, så nu har jag ingen nagel på ena tån på min vänsterfot. Gjorde så rent utsagt inåt Helvete ont kan jag säga när jag slog i tån. Fick torka det med massa papper för det blödde mycket, men här ovan kan ni se hur det nu vart att se ut. Var blog på hela golvet med så var bara att torka.

Ätit lite ricecrackers för att få lite i magen, men har verkligen inte haft nästan någon som helst matlust idag.

Brothers & Sisters. Amerikansk dramaserie. Kevin & Scotty är chockade & oroliga nu när det visar sig att Olivias bror kommit tillbaka från Afghanistan & att han nu istället vill ha vårdnaden om henne. Kitty försöker få Seth tillbaka med hjälp av Sarah & Luc. En liten Sneak Peak på avsnittet. http://brothers-and-sisters.maxupdates.tv/brothers-and-sisters-season-5-episode-17-olivias-choice/

Var ute med hundarna. Sitter sedan bara på datorn & fixar med bilderna för detta blogginlägg. Facebook sedan....chatat lite med Danne & Krister. Ätit lite laktosfri blåbär & vaniljyoghurt. Mest bara suttit på facebook & annat...

Pratat med Krister...i mobilen. Kollat snabbt min mail på qruiser & sedan ska jag faktiskt ta & sova. ZzZZzzZz...Känner mig inte så pigg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar