onsdag 11 maj 2011

Tisdag...2 dagen med feber. Vilat mycket. Husdrömmar & chatat.

Soft hemma, legat & gosat lite med hundarna & så innan jag ska gå upp, men fortfarande har jag feber. Efter att gett djuren varit ut med dom.

Tagit det lugnt, settat på facebook, qruiser, bloggen, men även ätit lite. Olika ostrullar fyllda med mortadella, dillkaviar & pepparsalami. 6 st. rutknäckebrödsmackor.

Ut med hundarna på en promenad vid lunchtid igen & tillbaka till qruiser sedan. Chatat med bla Erik som sysslar med ullkonst, Linus som jag pratade en del hundar med, Johan som bara är snäll & gullig, Jesper som bara knäppar sig, Fredrik som är i Afghanistan & Joachim som berätta att han precis köpt en Hannoveranar hingst som ska bli hans avelshingst & träningshäst. Jätte glad för hans skull, då han är en supersnäll & gullig kille.

Ska till nu att vila en stund & rita lite. Ätit lite med. Broccolisoppa med thaicurry & mangosås i & till efterrätt lychees.

Kollat lite på skanegardar.se En fin liten tillflykt på landet i Perstorp 85 kvm bostad & flera utbyggnader på 7,55 hektar & ca 6 ha blandskog, resten tomt & betesmark. Med möjligheter att atelje, djur & annat. Ett liten potenciellt paradis. Kostar 1,7 miljoner. http://www.skanegardar.se/?id=9606

En av dom billigaste huset jag hittade på den sidan. Det mesta låg över 3 miljoner kronor & uppåt emot 120 miljoner.

Här rena drömbostaden & då menar jag Drömbostad...den har allt & lite till. 7198 kvm, så lite liten tomt, men huset & gården är fantastisk med sitt läge vid älven. http://www.skanegardar.se/?id=8935

Här ser ni mer av den fantastiska gården. Smakfullt renoverad hästgård med möjlighet till uthyrning av 3 lägenheter/kontor/atelje/generationsboende i anslutning till Finstorps strövområde med dammar, bokskog, ridterräng och promenadvägar.

Bostad ca 280 m² i mycket gott skick med trivsamma detaljer såsom kakelugn, öppen spis, stuckatur, trägolv och totalrenoverad källare med bastu och relaxrum samt mat- och vinkällare.

Stall med 8 hästboxar, ridbana och arrende om ca 1 ha. En lägenhet om 3 rok på 95 m² och två lägenheter om 2 rok om vardera 75 m² . Ett livsstilsboende utöver det vanliga. Hade jag haft detta hade jag haft någon vän som fått bo där med, någon av mina närmaste vänner i någon av lägenheterna & dom andra 2 kanske hyra ut?? Ja, jag vill ha denna gård!!

Ren mark...men då skulle man få bygga ett hus. Men här 34 ha fantastisk Skogsmark i Örkelljunga med stor andel bokskog & tillstånd med jakt på bla. vildsvin & rådjur. 3.9 miljoner. http://www.skanegardar.se/?id=9319

Kollade även lite på areal.se, men inget som jag kände wowkänsla över.

Var ute med hundarna en sväng. Nej, nu vart det istället att försöka att bara slappa igen, så himla trött! Ja jag sitter & kollar lite på min email, tagged, qruiser & senare facebook. Lite deppig över allt skit för när man är sjuk hinner man tänka så himla mycket.

Fick reda på att en väns far som är ett svin i övrigt & som kastat ut sin egen son från en lägenhet i det hus han äger. Han har nu fått problem med kommunen då hade inte hade fått tillåtelse att bygga det hus han bygger på nu. Alltså han hade inte fått något byggtillstånd. Så han måste nu betala närmare 25.000 kr till kommunen. Hahaha...synden straffar sig själv.

Property Ladder. Husrenoveringsprogram. I detta avsnitt var det en yngre kvinna som köpte ett hus & renovera det snyggt & sedan så säljer dom alltid bostaden efterråt för att tjäna pengar på det.

Chatat lite med folk & bara kollat olika hemsidor med chatform som tagged, facebook, qruiser m.m. Chatat med bla Sime, Patric, Denny, Linus m.fl. Ut med hundarna sista vändan.

Sms:at lite med & sedan sova...ZzzzzZzZzZzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar