lördag 14 maj 2011

Torsdag...Jag mår lite bättre. Hundarna...Rusta & Besök.

Efter att ha haft en lugn morgon med att gosa lite med djuren & känna efter hur jag mår. Även tagit tempen, så visar det sig att feberb gått ner från 38,5 till 36,7 'C. Skönt det & efter att ha gett min älskade djur mat vart det att ta en lugn morgonpromenad med hundarna i det ganska soliga vädret, ska idag gå en riktig ordentligt lång promenad på ca 5 kilometer med hundarna idag.

Skulle blogga & nu är det någon bugg i bloggen så går inte att blogga på någon/några dagar nu. Så jävla irriterande. Blir så less på all skit, får vänta på att blogger fixat det då jag skickat in en felanmälan.

Soft skrivit lite bara på facebook & lite andra ställen. Lagt in lite bilder på mina hundar på facebook från detta inlägg så några av bilderna får folk redan se men inte alla.

Ska nu ut med hundarna sedan på den sköna långpromenaden.

Vi kommer självklart att gå genom skogen...där det är massor av fågelkvitter, fjärilar, humlor & andra djur ser man ibland med som grodor, harar, rådjur & räv m.m.

Lilla Tingeling som får med Lucky springa lösa då jag tycker att det är viktigt att man ska kunna ha hunden/hundarna lösa & att dom ska komma på kommando.

Här kan ni se oss vandra genom en del av skogen, men solen som letar sig igen trädens takkronor.

Lucky som trippar fram i gräset i en liten glänta i skogen.

Självklart ska det luktas & kissas på en massa ställen & gärna på samma ställen.

En härlig skog med surklöver & trädsvampar som lever på träd & stubbar.

Lilla Tingeling stående i blåbärs & lingonriset.

Kom fram till en stock & det var lite jobbigt för Tingeling att ta sig över, men vill ju att hon ska lära sig för Lucky hoppar upp på den & ner på andra sidan, men till sist kom hon över lilla tjejen.

Vacker växt...Denna typ av växt har funnits ända sedan forntiden, så är en oerhört gammal växtsort som lever i lite fuktig mark.

Riktigt vackra trädsvampar på stammen av denna tall.

Full med spring i alla åtta bena på 2 st. hundar som verkligen älskar att vara ute i solen.

Jag själv ute i den underbart sköna solen. Jag har uppkavlade blåa jeans på mig, öppna sandaler, utan strumpor (För alla straighta killar där ute, inga strumpor i sandalerna...hahahaha, världens töntvarning & tro mig det tycker tjejer med.) & sedan en tunn & kortärmad skjorta.

Några små & söta viol liknande blommor som var oerhört söta, men vet inte vad det är för sort. Någon som vet?? Kommentera gärna då!

Fullt med surklöver, en klöver som man faktiskt kan äta & även använda som lite syrlighet i sallader eller varför inte göra ett te på dom.

Inne i skogen vid grod, padd & vattensalamanderdammen som vi kom fram till när vi gått genom skogen.

Fullt med små grod & paddyngel i den lilla dammen. Skulle vilja ha en liten damm i den trädgård jag ska ha i framtiden där både grodor & vattensalamandrar ska kunna få hålla till bland näckrosor & kanske även guldfiskar.

Tingeling & Lucky som springer runt dammen en stund medan husse njuter av solen & fotar & filmar lite.

Lilla Tingeling så himla söt man kan bara vara. Har verkligen 2 st. helt underbart & söta hundar.

Här ser ni en vattensalamander som simmar runt i dammen, men även hundarna som springer runt & leker.

Kom en damm med en svart lite raggig hund, men båda hundarna kom när jag ropade på dom så jag kunde sätta på dom kopplet. Så fort den andra hunden började skälla & dra i kopplet då börjar Lucky skälla med, men annars uppför hon sig, var ju inte hon som börja.

Gick en liten bit & där kommer en man med 2 st. Dvärgschnauzrar så var bara att kalla in hundarna igen. Men när dom kom förrbi så började dom skälla på mina hundar & då skäller ju Lucky tillbaka.

Efter att dom gått en bit, så släppte jag hundarna igen. Lilla Tingeling ville gosa lite innan hon skulle gå vidarre.

Hon är så himla söt & älskar verkligen hennes fina prickar.

Lucky & lilla Tingeling på frammarsch genom den sköna skogen.

Så himla fantastiskt väder ute & jag & djuren njuter.

Denna ganska bra skylt med budskapet "De som försöker att leda folket kan göra det endast genom att följa folket" vilket är sant. Tycker att politikerna borde lyssna mer på folket & inte sitta på sina höga poster med miljonlöner & bara roffa åt sig & tror att folk tycker saker när det egentligen bara är deras egna värderingar dom vill få fram i politiken.

Grönt & härligt ute & det är verkligen till 100 % vår & snart så är sommaren här.

Härligt vacker natur med massa vackra knottriga träd, växter som växer som här ormbunkar som är oerhört vackra.

En liten Koltrast som satt på en sten flera meter fram så därför bilden är lite suddig, den & en annan fågel flög runt & kvittrade.

Vitsippor fanns det med under promenaden...

Husse var tvungen att sätta sig ner & vila en stund för även om jag inte har någon feber, så är jag ganska trött fortfarande & inte 100 % frisk. Men hundarna sprang runt lite & luktade under tiden i skogen.

Koltrasten igen eller den andra av dom som hoppa omkring & sjöng.

Lilla Lucky som har det soft & mys...

Visst kan vi hoppa, springa & busa en massa.

Jag är så himla glad att Lucky fått en ordentlig kompis & det är nog både Tingeling & Lucky med.

Busa & springa runt i solen är nog bland det roligaste hundar kan göra.

Lucky springer väldigt snabbt, men Tingeling håller ganska bra efter i full fart, nästan så dom springer in i varandra & husse.

Spring...spring...spring ja fullt med en massa spring i dom små bena.

Lucky i full fart springandes emot husse.

Små busungarna som springer runt & bara busar & har kul.
Lucky så himla söt...min lilla skatt! ♥

Husse ligger i gräset & softar lite var ganska trött & hundarna nosar & springer runt.

Lucky så himla fin min lilla prinsessa & lilla Tingeling's "storasyster".

Jag ligger i gräset & bara njuter medan hundarna mina springer runt omkring.

Njuter av solen, värmen & gräset medans jag vilar lite innan vi ska gå hemåt.

När vi kommit in i skogen igen satt denna lilla ensamma tant på en parkbänk på gångvägen.

Lucky kommer men hon ville först gå fram till den ensamma tanten.

Vi ska nu ta oss hemåt så husse får vila lite grann & ha en soft eftermiddag & kväll. Förresten sett var det står på lyktstolpen...Moget den som skrivit det?? Not!

Bloggen funkade nu i allafall så jag la in mitt blogginlägg & suttit lite på internet bara, kollat lite olika saker, men ska vila en stund nu & bara softa & få något gott i magen min.

Vart att äta 4 st. havremackor med goudaost & skivad falukorv på. Vart även att dricka en kanna med blåbär & äppelsaft.


Fast bara suttit på internet, mest facebook. Ganska avslappnade att sitta där då man kan spela lite spel & bara softa, kolla vad folk skriver, kommentera & skriva lite roliga saker till folk.

Pratat med Lia. Pratade om bla. att Rusta ha hinder till agilityträning för hundar nu. Lia har ju pratat länge om att hon vill skaffa hund med, men att hon vill ju ha en större hund, men hon skulle gärna vilja träna lite agility med mig om jag skulle göra det med mina hundar.

Kolla bara vad den här lilla Chinesen gör?? Hoppar superhögt över ett hinder. Chineser kan.

Suttit på MSN under en stund under kvällen & chatat med en massa trevligt folk. Kanske skönt att ha det soft & chata med folk.

Ska duscha en sväng, så himla svettig & tänder lite rökelser med aromen av myrtel & passionblomma.

En ny vän, Linus som jag börjat prata med på Qruiser kom över en sväng. Han bor annars i Hallsberg. Han har ganska nyligen flyttat uppåt hit & ville ha lite fler vänner & som jag säkert sagt tidigare är att jag gärna vill ha lite nya vänner med, någon som kan umgås med. Han & jag var först på en promenad med hundarna så att dom fick rastas lite & pratade bara en massa. Sedan vart det att kolla på film...

Sisters Act. Amerikansk komedi. Sedan efteråt satt vi bara & pratade i några timmar innan han skulle åka hem. Var lätt att prata med honom & kul att få prata med någon ny människa i verkligheten & inte bara på nätet, för nätet är ju så oerhört opersonligt. Följde han ut till bilen med hundarna & han fick en kram. Var kul att hitta någon som det var så lättpratat & trevligt att bara umgås med.

Efter att ha varit ute så vart det sedan att jag skulle bara ta & sova. ZzZzzzzz....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar