söndag 12 juni 2011

Fredag & Lördag. Fest & soft med Lia, Magnus m.fl.

FREDAG...

Efter en soft morgon med djuren vart det att ta en promenad i morgonsolen. Bra väder idag igen efter att det åskat & varit oväder. När jag kommit in vart det att ta tag i bloggen för att lägga in dagens blogginlägg.

Vart ingen dirrekt frukost utan mer en brunch/lunch...Där jag åt upp resterna av den mat jag gjorde igår med smörstekt potatis, palsternacka & en kycklingfile, kryddad med lite grillkrydda, salt & peppar. Kryddade bara lite mer & stekte på den snabbt.

Efter att suttit lite på datorn & softat & varit lite seg, så ringde Lia & ville träffas, så jag cyklade in till stan efter att jag varit ute med hundarna en andra gång under lunchen för att gå med dom till hundvakten.

Vi mötes upp vid + Röda Korset & kollade där lite, men jag köpte inget. Hade inte kommit in några nya böcker, för är ju oftast det jag brukar köpa, men inget nu.

Vi var på System Bolaget & Lia hittade ett vit vin på box som hette Zumbali för 129 kr. Så hon chansade & det visade sig vara helt drickbart & kom ju på att det måste ju vara samm tillverkare som det röda vinet Umbala som jag brukar köpa & det var det med, så ett billigt & lätt druckit vin är dessa båda.

Pinsamt var tvungen att åka upp till Nordea banken då mitt kort inte gick igenom. Åhh...vad förbannad jag vart då hade inte pengarna dragit för maten jag handlade förrut, men drogs idag. Får dela på vinet med Lia antagligen & så vart det. Vi ska cykla vidare...

Vi var på Myrorna & jag fick med denna bok för 10 kr av Dalai Lama. "Råd från Hjärtat".

Vi funderade på om vi skulle äta tillsammans, men istället för att äta ute som blir dyrt ska vi åka till en butik, LIDL istället för att köpa lite billig mat, men som jag vet att jag skrivit tidigare, så har LIDL & WILLY:S bäst köttmängd på sina korvar & annat. Vanligt kött är absolut bäst på WILLY:S då det är oftast Svenskt & färskt.

Vi vart att sätta oss på balkongen för att dricka lite vatten smaksatt med björnbär & Lia ville röka.

Det vin Zumbali vi kom att dricka först ett glas & sedan så skulle vi ta & äta lite mat.

Helt ok vin Zumbali att dricka för att vara ett så billigt vin. Perfekt då att dricka för en vanligt fest eller så.

Äta...Lia åt keso med kryddor, stekta starka korvar & 1 st. vitlöksbröd baguette. Jag åt 5 st. stekta & kryddiga grillkorvar med 87% kött i, skivade rädisor & skivade körsbärstomater, sedan 2 st. vitlöksbröd baguetter.

Sedan låg vi bara åt jäste & kände oss lite Partysugna, så det var att ringa runt lite till folk för att kolla om det var någon som skulle festa??

Vi ska komma att bli & festa med Magnus & lite av hans vänner, men först ska vi fixa oss i ordning innan vi ska åka in till honom.

Jag cyklade först hem för att byta kläder & Lia gjorde sig i ordning under tiden. Sedan kom vi att tillsammans cykla in till stan för att cykla hem till Magnus.

Vi satt hemma hos Magnus med hans kompis Jasmina & hade det supersoft. Snackade om alla möjliga saker & sedan kom även 2 st. andra kompisar över till Magnus som jag tyvärr inte minns va dom hette, men trevligt hade vi i alla fall.

Det vart att dricka vita vinet & fick även en drink av Magnus på vodka & dricka.

Sedan bestämmer sig Lia för att hon är hungrig så hon ska åka till MAX, men hon kom inte så långt för när jag skulle stoppa henne då en av dom andra tjejerna ville ha Hamburgare med så sa jag åt henne att vänta & ska jag hämta pengar & beställningen som den här tjejen ville ha & gick in igen då hör jag en duns & då har Lia trampat rakt ut utan att tänka att hon stod 3 trappsteg upp från lägenheten så hon dimper i golvet & stukar foten, så ja efter att jag kännt på den & lindat den med gasbinda fick hon åka in till akuten & det vart inga hamburgare.

Vi beslutade att jag skulle stanna kvar på festen & hon fick åka till akuten, men jag hade kul resten av kvällen ändå.

Vart sedan att jag sov över hos Magnus & jag & Magnus är endast vänner även om han även är gay, så vi sov på en varsin sida av hans stora säng. ZzZzzzZzz...

LÖRDAG...

Dagen började med att Magnus hade gått upp tidigare & lätt mig få sova i några timmar till. Hundarna hans Pingo & Falcor låg kvar hos mig & sov & ville gosa med mig när jag ville vakna speciellt Falcor som ville pussas med mig. Saknade lite mina hundar då, men dom var hos hundvakten så dom har det bra. Vart att dricka Yogi Tea till frukost.

Vi ska komma att ta & cykla idag med hundarna för att ta oss till Varberga, men träffade på lite av Magnus vänner & så innan vi cyklade till Varberga med hans hundar med oss.

Vi hämtade mina hundar hemma som hundvakten har lämnat hemma hos mig & ska iväg & äta.

Vi ska äta på Varberga Pizzerian på deras uteservering så hundarna kan sitta med oss där ute. Jag vart att äta en kycklingrulle med stark & vitlökssås & Magnus en kycklingpizza med strips & stark sås på. Hans vän Simon kom också förrbi. Jätte trevligt kille & han åt en schnitsel med vitlökssmör & strips med bearnaisesås.

Vi kom att gå hem till Simon för att bara sitta där & dega lite i hans soffa, spela lite TV-spel & ta oss en varsin öl för att piggna till lite då vi var så himla trötta av oss. Ja, Magnus lyckades t.o.m. somna till en sväng i Simons soffa.

Vi hälsade även på hans Nymfparakit "Polarn" jätte söt Nymfparakit som ville sitta på en axlarna på en. Han var en supersocial 13 årig herre.

Efter en stund skulle vi röra på oss då vi skulle förrbi Magnus Lesbiska tjejkompisar & hans barn som han har med dom. Hälsa lite på dom & barnen, men mest för att ta en sväng med deras hund då dom har en stor blandrashund som behöver komma ut på en ordentlig tur, så vi tog på oss det.

Pingo & Lucky sprang i förrväg, Lexus (stora hunden) sprang också lös & Tingeling med, men hon höll sig mest i närheten av husse. Falcor vågar Magnus inte ha lös då han inte litar på honom att han inte sticker. Sista bilden ser ni Tingeling som busar lite & springer efter Pingo.

Lucky & Tingeling som söta springer tillsammans med varandra.

Lucky, Tingeling, Lexus & Falcor som får hålla sig i kopplet, men som säkert gärna hade velat att springa med dom andra. Fast Magnus vet ju inte om han sticker.

Vi gick runt Varbergaskogen & efter en stund började det småregna. Jag ska dra mig hemåt & Magnus ska hemåt med Lexus tills hans lesbiska par & sedan cykla hemåt.

Jag kom in ganska precis & efter det vart skyn att öppna sig totalt & det började regna en massa & jag undrade om Magnus hade kommit hem innan, men det hade han inte, så han & hundarna var sjöblöta när dom kom hem. Han sms:a & sa att dom satt under en filt tillsammans & frös. Stackarna!!

Jag vart att sätta mig på nätet ett tag & sedan ska jag ta & vila, vilade en stund för att se om jag skulle orka sitta & dricka lite vin med min kompisar Karin, Nathalie & Marina. Linus var förrbi här en stund & ville umgås lite så han var här ca 1 timme & sedan skulle han åka hemåt då han skulle upp & jobba.

Det ösregnar ute, men jag tog paraplyet & cyklade till hem till Karin för att umgås lite.

Drack lite vit vin, pratade om bla män/killar, förhållanden, ex, skolan, mobbning, annorlunda människor, konst, musik, sjunga & annat trevligt. Bara hade det soft & pratade på hennes inglasade balkong. Jag, Karin, Nathalie & Marina, fast vart jag, Karin & Nathalie som pratade sedan resten av kvällen då Marina skulle hemåt.

Karin bjöd även på några mackor under kvällen & självklart lite snacks som popcorn & chips. Vart att jag sedan cyklade hemåt & det regnade fortfarande då med, men hade ju paraplyet med mig.

Var ut med hundarna på gården & sedan ska jag ta & sova efter att jag suttit en liten stund på datorn så blev det att natta kudden. ZzZzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar