måndag 13 juni 2011

Söndag...Soft dag. Film & Seriedag.

Mys på morgonen & bara har det väldigt soft med hundarna. Tog en promenad med hundarna & sedan vart det att ta & sova en stund till. ZzZZzz...Sover så himla dåligt när jag är såna väderväxlingar & sedan den stekande hettan solen som ligger på min lägenhet hela dagen. Efter att ha sovit några timmar till var det dags att gå upp & gå ut med hundarna igen.

Ätit...några päron som var riktigt smaskigt söta & goda.

Mamma ringde, så det vart att sitta & prata om lite olika saker. Bla. om att grilla, födelsedagar, mat, resor, bakning, utbildning, hon kanske skulle bli tvungen att köpa en ny tvättmaskin för den gamla har börjat att krångla lite. Vi pratade även om han hon kanske skulle komma ner & hälsa på om hon har pengar till det.

Ja vart att sitta några timmar & bara prata med varandra.

Film på TV. Marry Me. Amerikansk komediserie från 2010. Rae Carter är en konstnärlig socialarbetare som alltid har trott på kärleken. Men denna a världssyn rubbas när hennes förhållande med pojkvännen Adam tar slut. Hon börjar tveksamt att träffa en stilig man vid namn Luke, och mot sin vilja upptäcker hon att hon håller på att falla för honom. Känslan tycks vara besvarad och Luke friar till henne efter mycket kort tid. Men Rae har knappt hunnit tänka efter innan Adam återvänder till hennes liv och även han bönar om att hon ska gifta sig med honom. Hon står i valet och kvalet mellan de två männen när en rik och älskvärd vän till Luke börjar visa intresse för henne. Nu måste Rae bestämma sig för vem som är hennes drömmars man. Medverkande: Lucy Liu (Rae Ann Carter), Steven Pasquale (Luke Maynard), Bobby Cannavale (Adam), Enrique Murciano (Harry), Danielle Nicolet (Candace).

Ätit lite...En ljummen sallad. Bladspenat, gurka, körsbärstomater, päron, rädisor, linfrön, olivolja, flingsalt, peppar, balsamico & smörstekt sparris där smöret sedan hällts över salladen för att få den ljummen.

Soft bara & sitter på nätet med min blogg vart att först redigera bilder & sedan sitta med att lägga in det inlägg som ni ska få läsa & som jag gjort under helgen.

Prinsen & Jag 2. Amerikansk komedi från 2006. Den unga amerikanskan Paige ska just gifta sig med sin stora kärlek Edvard som också är en dansk prins. Men då det visar sig att en gammal lag säger att prinsen måste gifta sig med någon av kungligt blod eller abdikera sätts plötsligt hela bröllopet på spel. Kommer Paige att få sin prins eller kommer giftermålet att ställas in? Medverkande: Catherine Cyran, Luke Mably (Prince Edvard), Kam Heskin (Paige Morgan), Maryam d'Abo (Queen Rosalind), Clemency Burton-Hill (Princess Kirsten), Jonathan Firth (Soren). Produktionsår: 2006.

Ätit lite mer...2 st. vitlöksbaguetter, stekt bacon med vitlök & en skivad tomat med peppar & flingsalt.

Ska läsa lite...Inredningstidningar..."Gods & Gårdar" & "Livet på landet" & på en bok som jag inte läst på ett tag. "The Good Earth" av Pearl S. Buck.

Var ut med hundarna på en liten promenad i det skymmande som ljus som kommit ute.

Brothers & Sisters. Amerikansk dramaserie. Sarah ska gifta sig med sin älskade man. Kitty är gravid. Kevin är bröllopskordinator & allt löser sig till det bästa. Säsongsavslutning. Helt fantastiskt avsnitt.

Jag funderade på...om jag någonsin ska finna Min Prins, den jag skulle vilja tillbringa & dela resten av mitt liv med & som skulle vilja dela resten av sitt liv med mig. Jag tror på äkta kärlek & sedan även att som en självklarhet är äktenskap en sak som jag skulle vilja genomgå med den sanna kärleken.

RuPaul's Drag race. Amerikansk dragqueentävlingsprogram. Göra om en docka av RuPaul. Grupper med att dom ska göra dansutmaning & så får dom lära sig bur.

RuPauls Drag race Untucked. Handlar om vad som händer bakom scenen med alla dragqueens som tävlar i RuPaul's Dragrace.

Vart efter det att ta & bara sitta på nätet i flera timmar på facebook, tagged, gayromeo, qruiser, emailen, MSN m.m. Chatat en hel del med olika människor, bara för att skingra mina tankar jag haft under dagen med kärleken, livet, utbildning & annat.

Ätit ett päron för att få lite mer i magen innan jag ska ut med hundarna & sova.

Var ute med hundarna på en sista liten tur ute på gården innan vi ska krypa ner i sängen för att sova & drömma mig bort. ZzZzZzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar