torsdag 16 juni 2011

Onsdag...MIN FÖDELSEDAG! Presenter. Bjuden på mat. Spelkväll m.m.

För det är ingen Vanlig Dag för det är Min Födelsedag. Hurra Hurra Hurra...!!

Jag vaknade av att Krister ringde på dörren & jag var lite chockad att han kom, så tidigt, men bara trevligt. Han kom att bjuda mig på mat hela dagen & ge mig en annan present med. Han hade köpt något jätte fint & rogivande som jag vart jätte glad för att få. En väldigt ovanlig present, men ändå väldigt kul.

Fick...en liten fin Zen Trädgård av Krister. Jätte fin!

Tar en promenad tillsammans med hundarna i det sköna vädret.

Krister tog kortet på mig med mina små gulliga hundar Tingeling & Lucky med min kamera.

När vi kom in vart det att ta & sätta sig lite på internet innan vi skulle ta & åka in till stan. Jag skulle även kolla när det skulle gå en buss till stan då vi ska åka in till stan & sedan gå runt där, äta lunch, shopa & softa bara m.m.

Vi åkte med bussen in till stan & vi ska ta & ta en heldag på stan & göra en massa kul mysigt, bla äta lunch.
Vi klev av vid Våghustorget för att gå till ÖBO då Krister ville prata med dom. Han ska flytta ner till Örebro & börja plugga mest troligt i höst & vill veta mer om lägenheter & att han måste få en lägenhet då han ska plugga här.

Vi gick sedan till Indiska för att kolla på lite sommarnyheter. Här kan ni se några av dom sommarhyheter ovan som kommit.

Jag är född 13.01 på dagen, så snart så fyller jag år.

Sedan vidare till den restaurang där jag ska bli bjuden på lunch. Fujisan. Japansk Restaurang.

Rislampa i fönstret. Misosoppa som man börjar att äta när man ska äta Sushi.

Krister när vi fått in våra 16 bitars Sushi & självklart bjöd Krister mig på Sushin som ytterligare en födelsedagspresent.

Så himla gott & självklart när man blir bjuden på lunch så vill jag ha Sushi.

Drack även Japanskt te efter maten, men drack vanligt vatten till lunchen med lite citron i.

Vi var på Myrorna & jag hittade 2 st. böcker. Ska nog sälja kanske boken med Shi-Tzun med får se? Hehehe...

Efter att vi varit på Myrorna, så gick vi vidare till Bra & Begagnat. Vi kollade en stund, men hittade inget alls som jag ville ha eller jo kollade på 6 st. gröna glas, men har inte plats med några fler glas i skåpen så skippade dom.

Precis utanför Pressbyrån vid busshållplatsen träffade vi på min kompis Angelique som skulle möta upp sin pojkvän Fredrik på Arbetsförmedlingen. Vi stod & pratade en stund. Var kul att se henne då det var ett tag sedan vi träffades. Måste försöka att träffa upp henne & lite andra polare i Vivalla någon dag. Bla. även Lollo med.

Vi gick sedan vidare & Krister hämtade ut lite pengar då han ville att vi skulle köpa lite alkohol & sedan något gott att äta som vi ska kunna ha picknick någonstans som jag fick bestämma.

Vi gick till Systembolaget där jag fick bestämma vad vi skulle dricka så vart några cider & en bubbel. Vi gick in tillsammans men jag köpte det vi skulle ha tillsammans.

Vi var på + Röda Korset för att kolla lite om dom fått in några nya & roliga böcket, men absolut inget alls. Inge roliga saker heller. Eller jag kollade på en Bastet statyett men var alldeles för dyr & inte jätte snygg heller.

Vi var in på Vågen GallerianÅhlens där jag hittade dessa snygga "Emma likande" fotöljerna & denna snygga pall med lite "Josef Frank" inspirerat tyg. Vi var även in på den andra butiken Hemma, Home eller vad den heter?? där nere i gallerian som drivs av en söt blond gaykille.

Efter att kollat lite gick vi över till ICA för att Krister skulle köpa lite fika som jag fick bestämma lite vad vi skulle fika. Vi ska göra en liten picknick ute.

Vi tog sedan & gick genom stan söderut & då vi ska ta & gå förrbi Rusta innan vi ska gå & ta våran fika tillsammans. Vi köpte med golv rengörningsmedel & godis bla. Jag hade slut på det hemma & måste skura min golv hemma.

Väl nere vid Svartån i ett mysigt område som jag & Krister hittade nedanför några villor nere vid vatten. Detta ska vi äta & dricka. Vaniljbullar, Vaniljhjärtan, Pistage & Choklad brownies, Bubblizz godis, X-Cider med passionsfrukt & något annat i. & X- Cider med Svarta vinbär & nässlor. Mateusen ser ni även här som vi köpte, men blir att dricka den senare.

Här ser ni hur mysigt vi sitter & kollar ner på Svartån tillsammans & bara sitter & pratar. Jag är glad att Krister fortfarande är min vän & att han börjar komma över mig, det det var jag som gjorde slut.

Riktigt fint nere vid ån där vi satt i solen & njöt för fullt.

Tog & reste på mig för att gå lite runt & fota lite nere vid vattnet & dom träd & växter som växer där nere.

Bla. några superfina sorts gula liljor av någon sort? & gula näckrosor.

Krister där han sitter & kollar lite & fikar på det som köpts med till picknicken.

Jag lyckades komma väldigt nära dom fina gula liljorna & lyckades få några fina bilder på dom.

& självklart på dom vackra gula näckrosorna som det fanns massor av i vattnet.

Efter att ha suttit ett tag till vart att börja röra på sig...

Vi började gå då det började att duggregna från luften & vi ska gå över bro emot & förrbi MIO & sedan för att gå emot Willy:s & hemåt förrbi Lia & så.

Vi kom en bit, men efter ett tag fick vi söka skydd under ett träd, nästan framme vid Willy:s, men fick stå ett tag då det verkligen öste ner. Efter en stund vart det dock jobbigt att stå där så...

Ja det vart att börja springa till Willy:s, men det var verkligen supermycket regn & vatten ute så vi var alldeles sjöblöta när vi kom in på Willy:s folk tyckte synd om oss att vi var så blöta. Ja dom kommenterade & sa att jag hoppas att ni inte blir sjuka nu för vi var verkligen genomblöta båda två.

Men när vi ändå var på Willy:s, så passade vi på att ta & handla lite saker som jag behövde. Krister betalade för jag hade inte fått mina födelsedagspengar än, men dom kommer finnas när jag kommer hem. Hon i kassan trodde jag hade tränat då jag var blött, men sa att det ösregnade ute så var därför jag var så blöt då vi sprungit en bit i regnet som verkligen öste ner ute.

Vi fick stå en stund & vänta, men efter ett tag så sprang vi & efter en stund gick då det lugnade ner sig med regnet.

Men jävla idioter det finns tur att vi hoppade undan men 4 gånger höll vi på att bli nerstänkta för att några idioter körde med full fart genom vattenpölar & vi hade blivit genomblöta av smutsvatten om inte vi märkt att bilarna kom.

Fy fan...vad respektlöst & irriterad man vart. Finns en jävla massa idioter som inte borde ha körkort alls. Kunde inte låta bli att peka "Fuck You" till dom som gjorde så. Kanske lite omoget, men det sket jag i detta fallet.

Vi ska hem till Lia & ha det soft bara. Äta lite & spela lite spel.

Vi ska spela spelet Jägersro som är ett spel där man köper & säljer hästar, bolag & så, men även spelar på olika hästar. Ganska kul spel faktiskt.

Jag & Krister drack Mateus, då inte Lia fick dricka något då hon går på smärtstillande efter att ha stukat foten. Jag & Krister åt baguetter med en "guck" sallad med skinka & lök & stekta jalapika korvar.

Som sagt vi spelade Jägersro i några timmar & i slutändan när vi spelat dom lopp vi skulle skulle vi räkna pengar. Krister & Lia hade ungefär 250.000 kr var. Jag hade ca 600.000 men orkade inte räkna alla små hundralappar & femhundralappar när jag kommit till 600.000 kr men var några tusen till över det så vann med hästlängder. Höhö... Hahaha...

Efter att ha spelat klart ska vi hemåt till mig jag & Krister då han ska sova över hemma hos mig & åker hem i morgon.

Hundvakten har lämnat hundarna hemma & jag & Krister var ut med hundarna på en sväng innan dom ska sova & vi med. Han får sova brevid mig, men inget mer än som vänner.

Satt en stund på datorn dock båda två på olika sidor innan vi la oss för att snacka lite ett tag innan vi ska sova. Gosat med hundarna & katterna lite & sedan ta & bara sova.

ZzzZzZzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar