torsdag 4 augusti 2011

Mina tankar om en gård...

Ja...vi får se vad som händer i framtiden?? Under tiden ska jag försöka & se vad som jag kan gör att jag ska kunna komma dit jag vill.

Jag har bestämt att jag vill leva på landet med hästar, får, höns, hundar, katter & andra djur, men det ska vara på mina villkor & det måste vara lite mer närmare en stad än det jag var på uppe i Hälsingland.

Sedan ser jag att allt ska vara otroligt bra organiserat för att jag veta vart allt finns. Ska även källsortera en massa & återanvända så mycket som möjligt av det som går.

Källsortering, kompostering, använda hönsgödsel till grödor & annat som jag ska odla, matrester ge till djuren, använda komposterad jord även till dom grödor jag vill odla m.m.

Även allt som kan komma från djuren som ägg, kött, skinn & annat ska tas redas på & användas till fullo.

Jag vill även sköta allt på mitt sätt som jag har skött djur under alla år som jag jobbat eller haft djur. Ingen kritik emot någon anna utan jag vill bara ha det på mitt sätt som jag tror dom flesta djurägare vill ha.

Jag gillar allt som har med frihetsträning att göra & kommer att nyttja det för att träna alla dom djur jag kommer att ha i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar