onsdag 7 september 2011

Vad gör ägare med sina djur...???

Jag har under den senast tiden läst om många hundar som dött på olika sätt. Detta genom bla. råttgift, misshandel, värmeslag, överkörda, borttappade, bortsprungna, drunknade m.m.

Jag funderar även mycket på hur sköter folk sina djur nu för tiden egentligen??? Ja om dom lämnar dom alldeles för mycket ensamma djuren.

Det finns ju inte en chans att mina hundar skulle springa ifrån mig om man är ute. Dom får gå lösa emellanåt, men har alltid uppsikt på vart dom går för att jag skulle släppa dom helt & hållet med blicken eller hörseln. Skulle gråta ihjäl mig om det hände mina små älsklingar något. Jag sov ju inte ordentligt på flera veckor när min valp, Tingeling stucka tassen.

1 kommentar:

  1. Jag håller HELT MED DIG!1 fast.. haha Jag har mina tjejer lösa, MEN man måste ju ha STENKOLL på dem!! Man kan ju inte gå & lalla på.. Utan är man en djurägare, vilken man nu än är, så MÅSTE man ju ha ansvar för dem, vilket innebär att man HELA TIDEN ska ha hontroll på vad dem gör/äter!!
    Men det är ju förjävligt när man läser om onda människor som gör sånt enbart för att skada djur, t ex gräver ner avslagna flaskor i gräset, så att djuren ska skära sönder sina fötter!? Helt jävla vansinnigt!!

    SvaraRadera