fredag 9 december 2011

Dröm...Om en flicka som blir kidnappad.

Jag drömde en Dröm om att en liten flicka som blivit kidnappad av en man.

Jag vet inte om jag jobbar för polisen eller om jag bara gör det för att vill hitta denna lilla flicka levande & stora procent av dom barn som blir kidnappade slutar med att dom dör eller säljs till sexhandel. Jag ville inte detta.

Jag minns inte hela drömmen, men jag vet att jag pratade med polismästaren & att dom sa att dom kan inget mer göra än att vänta & se vad som händer.

Jag vet inte hur, men jag lyckas att hitta kidnapparen på något sätt. Jag kommer inte fram men lämnar ett meddelande till polismästaren som inte har tid att prata med mig.

Jag befinner mig i taket på dom gamla takstolarna i en väldigt gammal, halvsliten, fuktig & rucklig förrådsliknande byggnad i grå sten. Mört, kallt & med öppet från golv till taknock med små stenväggar som små rum i byggnanden. Jag har tagit mig in genom en gammal takfönster där glaset är borta. Jag hör hur mannen pratar med flickan & att han säger att hon aldrig ska komma där ifrån om inte hennes föräldrar betalar, men jag vet att ändå fast många kidnappare får betalt så slutar det med at barnen ändå mördas. Jag hör hur hon gråter & är väldigt rädd. Jag smyger mig försiktigt fram på takstolarna. Han lämnar rummet & låser igen dörren.

Jag smyger mig sakta fram & hoppar ner på golvet precis brevid henne. Hon skriker till & jag ber henne att vara tyst då jag är där för att hjälpa henne, men mannen har ändå hört det. Han kommer in genom dörren & har en påk med sig. Vi börjar slåss & rumla runt där slår emot väggar & golv. Jag hör hur barnet gråter & trycker sig emot ett hörn i byggnanden.

Ett stort fönster finns precis brevid. Jag blir knuffad emot fönstret & får mitt huvud inkört i ena glasrutan så att blodet från min panna rinner ner över mitt ansikte. Han tar sats & springer emot mig för att försöka att knuffa ut mig genom fönstret, men med min snabba reflex, så parera jag mig emot honom & han ramlar ut genom fönstret & ner för den klippa som huset ligger vid & ner i det vattnet, men jag ser hur vattnet färgas av hans blod & för att vara säker tar jag ett stämjärn som ligger på marken & kastar det ut genom fönstret för att få det att genom borra hans feta kropp & garantera mig att han är död.

Barnet gråter & jag sätter mig ner på det stampade jordgolvet, hon kramar om min hals & jag säger att nu är det över. Jag tittar mig runt för att hitta något att svepa in henne i, men hittar inget, så jag tar den rock jag lämnade upp på en av takstolarna/bjälkarn då den skulle vara otymlig att ha på sig om jag skulle lyfta upp flickan i taket.

Jag tar upp henne i min famn & sveper in hennes frusna & smutsiga kropp som bara har några tunna kläder på sig & som nog hade snart frysit ihjäl i den kalla kylan i min varma pälsrock. Hon håller hårt om min kropp för att värma sig & känna min trygghet & jag håller en hand under hennes kropp. När jag kommer ut genom dörren, kommer Polisen som fått nyss om vart hon finns. Polismästaren ser choackad ut & han tittar genom rummet & frågar mig...
- Vart är flickan, vart är flickan?
- Ja du lyssnade inte på mig; säger jag! Mannen är där nere.
Han tittar ut genom fönstret & ser att mannen är död.
- Vart är flickan då?
- Här är hon & jag öppnar mitt pälsrock & hennes lilla huvud sticker fram & polismästaren är chockad men glad.

Sedan är jag tillbaka på en annan plats i en solig vinterdag. Barnet har fått nya kläder som jag köpt & jag går & håller hennes hand efter att hon tilbringat en dag med mig. Innan hennes familj kommer från långväga ifrån. Där borta står hennes familj & jag säger att där borta är mamma. Jag ser hur hon lyser upp & springer allt vad hon kan & hennes familj springer allt vad dom kan med emot varandra. Tar henne i sin famn & gråter av lycka för att deras dotter är tillbaka igen.

Jag vänder mig om för att lämna dom, men då hör jag hur den lilla flickan ropar mitt namn & jag vänder mig om igen. Hennes mor kommer fram till mig med full av gråt i halsen & säger...
- Tack, tack, flera gånger om & kramar om mig hårt samtidigt. Hennes man & äldre syskonen kramar om mig med & då kommer t.o.m. gråten i min hals. Dom tackar mig & jag kan inte säga mer än tack tillbaka.

Sedan befinner jag mig någon helt annanstans igen där jag, flickans släktingar & jag själv befinner mig. Det är sol & vi sitter på en stor buss på väg på en semester till solen. Barnet sitter i mitt knä & är väldigt glad. Jag har även med mig en kärlek som jag funnit & tillsammans har vi blivit en del av denna familj.

Vet inte alls vad den dröm betyder, men var väldigt konstig & dramatisk. Vad kan den betyda???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar