torsdag 22 december 2011

Tisdag, Onsdag, Torsdag...Mycket Etniskt, Djur, Hus, TV, Shopping m.m.

Tisdag...Vi har snö här ute & det är jätte mysigt & fint, även om det inte är så mycket snö, men vid Jul ska det vara snö tycker jag. Resten av året skiter jag i om det är snö, även om snö är vacker, men just vid Jul ska det vara snö.

Minns när jag & mina syskon var barn så på Julaftonsmorgon fick vi alltid en lite Julklapp på morgonen & sedan efter vi ätit frukost så gick vi ut i snön för att bygga snölyktor, snögubbe, ha snöbollskrig & sånt mysigt.

Trillade in på en sida när jag skulle leta efter en bild till detta inlägg & tyckte att det kunde vara kul att visa den sidan här. Roliga & udda saker i Retrodesign. Krask. http://www.krask.se/

Vart att sitta på blocket.se nästan under hela dagen. Jag kollade bla. efter dessa Underbara Gjutjärnstekannor & Lerkannor. Alla Asiatiska. Jag skulle så gärna vilja ha såna här kannor, speciellt i guldfärg & svart, men även gärna i andra färger med. Jag samlar ju på tekannor & dessa är underbart vackra.

Kollade även på en hel del annat som tex. Thailändska & andra typer av Buddhor som även är en sak som jag samlar på. Älskar denna vackra gud & en livsstil är Buddismen som jag försöker att tänka & leva mycket efter.

Indiska saker...är även en sak som jag älskar. Mörkt trä, färgglada tyger, mässingen, vackra gudar & budskap bakom gudarna m.m.

Sedan är även Marockanska saker något jag även älskar. Mässing, speglar, lyktor, mosaikbord, golvpuffar, brickbord, mattor i härliga färger & en massa annat.

Jag hittade bla. denna hemsida med Marockanska saker. MarockoBazar. http://www.marockobazar.com/

Sedan när man är in på blocket.se så kan man ju inte låta bli att kolla på olika djur. Djur som Alpackor, olika hönssorter, duvor, minigrisar, illrar, ankor, gäss, åsnor & ja en massa andra olika djur.

Även på dessa fantastiska djur; hästar. Arabiska Fullblodshästar, Quarter, Blandraser, Appaloosa hästar, Halvblod, Frieser, Islandshästar, Amerikansk miniatyrhästar m.fl. sorter.

Sedan kunde jag inte låta bli att kolla på dom underbart söta Sphynxkatterna & hittade svarta kattungar. Jag vill ha en svart hona eller maskad hona. Så himla fina.

Fastnade även att kolla på olika hus bla. på blocket.se, men främst en hel del andra sidor som bla hemnet.se. Hittade en hel del fina hus & tomter. Vill så gärna ha ett litet hus med en stor gård på minst helst 4 ha.

Jag kollade jag även på Arabiska Fullblodshästar på en hel del andra sidor. Arabiska Fullblodshästar TILL SALU. Finns en hel del vackra hästar till salu i flera olika ställen i världen.

Suttit en hel del på nätet för att redigera bilder, kolla på nätet, kollat min email, facebook, qruiser & på annat. Ja internet är ett skönt tidsfördriv för mig att kunna låta min tid gå & kolla på olika sidor som jag hoppas ni uppskattar dom sidor jag lägger upp länkar till & det jag skriver om olika saker jag gör i livet. Kul att se att det är runt ca 100 personer varje dag. Ibland mindre, men många gånger fler än så. Suttit ganska lång tid under dagen på nätet. I stort sett hela dagen.

"America's Next Top Model". Säsong 16. Dom är fortfarande i Marocko. Det är Hannah, Molly & Brittani kvar så dom 3 sista finalister.

Dom får denna gång i uppdrag att lära sig lite mer om 3 olika inhemska produkter för Marocko. Henna som används till , Svart kohl är bla eyeliner, Arganolja som används till hud & hår, naglar m.m. Varje person skulle sedan göra en TV-inspelning om produkten & intervjua folk.

Sedan fotade Tyra dom lite grann & sminkande dom snabbt för det med, men ska bli en riktig fotografering sedan. Efteråt vart det dans med Tyra på taket.

Fotograferingen vart i Marockanska bröllopsklänningar & med en manlig modell. Dom fotades av en av domarna Nigel Barker. Ja vid bedömningen fick även alla modeller 2 st. kort som nomalt bara brukar vara 1 st. kort var.

Här Brittani med sin manliga modell som för övrigt, var samma modell till alla 3 st. tjejerna. En riktigt snygg kille.

Här har vi Hannah & alla skulle även ha en viss story bakom sina bilder som passion, undanflykt & osäkerhet.

Molly som jag tycker alltis ser så sur ut på sina bilder, men något som domarna gillar hos henne & jag tycker absolut att hon har ett bra kroppspråk, men hennes ansikte som sagt blir alltid så surt tycker jag. Liksom en sur blick som ungefär vad tittar du på?? Den som tyvärr fick åka hem denna gång var söta Hannah som jag tyckte skulle få stanna kvar istället för griniga & alltid klagande Molly.

Resten av kvällen blev det bara att sitta på nätet en hel del för att fixa med detta inlägg & ja kolla min email på facebook & andra ställen. Hämta mina biljetter på nätet för att jag ska åka till Dalarna & fira Jul. Åker den 23 december & åker hem den 26 december. Sedan även biljetter till Göteborg som jag ska åka till mellan 5 januari & 9 januari.

Ja resten av kvällen blir lugn & skön för att sedan ta & sova i tid. ZzZzz...

Onsdag...Det blir en dag med att städa undan lite, diska & packa mina saker jag ska ha med till Dalarna.

Började dagen med att gå ut med hundarna, sedan vart det att ta & packa väskan. Det gjorde jag bara på 20 minuter, så var nog ett nytt rekord att fixa den så snabbt annars velar jag alltid vad jag ska ha med mig, men inte denna gång.

Efter det vart det att diska den disk jag hade & göra rent i köket, så skurade köksluckorna, diskbänken & sånt. Blir att skura spisen & lite av den sista disken jag säkert kommer att få under kvällen när jag kommer hem för att äta, men ska ta & ta en sväng till min tjejkompis Lia & vi ska ta en sväng upp på stan för att gå i lite olika affärer & hon ska bla ta blodprover & kanske ta en matbit & fika med.

Vi började med att gå på Myrorna & efter det sjukhuset, men sedan vart det under dagen att gå på Röda Korset, Ur & Penn & Bokia inne på Oscar C Gallerian m.m.

Jag köpte dessa böcker på Myrorna & Röda Korset för inte alls många kronor. Allt för under 60 kr. Ja, kul att kunna unna sig saker & om jag lägger några hundra varje månad på saker jag älskar som böcker så är det något jag ska få göra. Fått höra att jag köper alldeles för mycket böcker, men jag älskar böcker har alltid gjort det & sedan köpa begagnade eller billiga böcker är ju inte samma sak som att köpa dom för flera hundra kronor på någon bokhandel.

Vi såg även till att äta lite lunch & fika på stan. Vi åt lunch på Asiatiska Restaurangen Formossa. Jag beställde en asiatisk specialitet som jag inte minns namnet på nu men är med 3 olika sorters kött. Kyckling, fläsk & räkor wockade med mycket vitlök, chili, grönsker & annat gott. Lia beställde friterade räkor med sötsur sås. Vi fikade även senare på Vasa Bageriet. Jag betalade för både lunch & fika de jag & Lia åt då jag var skyldig henne 100 kr. Så gick typ nästan jämnt upp.

Efter att ha varit på stan tar vi bussen hem till henne för att soft lite bara & kolla lite på en serie.

Bla. på serien "Mythbusters" som är en serie där dom gör en massa experiment, men sedan även på en annan serie med svindlare som jag inte minns namnet på.

Jag tog mig sedan hemåt. Pratade med Henrik, Camilo & Christian innan jag ska ta & sova gott i min säng då jag är supertrött efter en riktigt lång dag. Zzzzz...

Torsdag...Den blir helt annorlunda, men inte kanske jätte mycket annorlunda från Onsdagens förrmiddag med städning & diskning. Däremot snöar det ute & så mysigt att se snön falla ner över mitt ansikte när jag är ute med hundarna. Känna den vackra snödroppen på min kind hur den med sin lilla köld smälter på min varma kind.

Jag kom idag att sitta med det sista till detta blogginlägg vilket dock var en hel del som jag skulle skriva om. Det vart nu ännu mer än jag tänkte, men nu är detta inlägg klart i allafall & resten av dagen ska jag ta & städa, så att det blir riktigt snyggt & fint när jag kommer hem ifrån Dalarna & i morgon ger jag mig iväg upp till Dalarna för att fira Jul med lite släkt & ingift släkt där uppe.

Ni får alla ha en riktigt trevlig Julhelg med massa roligt & mysigt.

2 kommentarer:

  1. Åh vilka snygga tavlor! Såna kanske jag skulle måla... ;)

    Du har så fina bilder i dina blogginlägg!

    SvaraRadera
  2. Ja det fanns en hel del fint.

    Tack så mycket!!

    SvaraRadera