fredag 30 december 2011

Torsdag...Lugn dag hemma, skriva & kolla på nätet på olika saker.

Det är verkligen grått ute, riktigt blöt & kallt, men tar mig en liten promenad med hundarna i den kalla morgonen. Blir att bara ta det väldigt lugnt idag, ska skriva lite på min bok & resten av dagen blir ganska lugn med att sitta & kolla saker & ting på internet.

Jag drömde inatt...om en skimmel (vit) Arabiskt Fullblod. Denna häst var i en hage & galopperade fram & tillbaka medans han/hon kollade på mig & försökte få mig att studera honom/henne med blicken.

Att skåda en sån skönhet gör att jag funderar en hel del på livet & varför jag inte kunde fortsätta med hästar & varför jag vart så utsat & t.o.m. knivskuren i gymnasiumet när jag pluggade Hästutbildning på Rättviks Naturbruksgymnasium. Är det något enda i livet som gjort mig glad i livet så är det främst hästar & på andra plats andra djur. Så inte så konstigt att jag drömmer om mina hästar så ofta & jag har sagt att en dag ska jag ha egna hästar & dom ska vara lika vackra som hästan ovan eller som ni kommer att se längre ner i detta inlägg.

Jag kommer att ta & sitta en hel del på internet för att kolla email på facebook, qruiser, yahoo, gayromeo, alternativ.nu & vidare genom mina olika mail & chatsidor. Ja, kollat min blogg även & det finns tydligen idioter överallt för jag vart anklagad att vara en idiot efter min Julhelgsinlägg, en det som skrivits där är ren sanning. Så kan man inte hantera sanningen så ska man bara Rent utsagt Hålla Käften.

Jag kom att sitta några timmar med att skriva på min historia om den unga mannen som inleder en kärlekshistoria med en äldre kvinna, men allt slutar inte där utan det blir en hel del intriger & sånt med.

Men ska försöka att äta något med sedan efter att jag varit ute med hundarna. Det vart att äta Janssons Frestelse som jag fått av mamma. Världens godaste Janssons Frestelse. Sedan vart det även prinskorv & köttbullar som min farmor skickat med.

Men sedan fastnade jag på nätet & då på sidan Alternativ.nu. En helt underbar sida för folk som gillar saker som självhushåll, trädgård, djurhållning & jakt m.m.. Ja om man vill leva riktigt bondeliv & även vill lära sig med om saker & ting. Jag vill ju verkligen ta & lära mig så mycket som möjligt av detta för att kunna leva ett naturvänligt & bra liv med naturen som närmsta granne.

Vart sedan att sitta på blocket.se för att kolla lite & hittade denna annons som är en bekant/vän till mig som lagt ut.

Mycket barnvänliga British Spotted Ponys.
I olika färger med prickar.
Passar som kör eller ridhäst. Upp till 95 cm höga.
Friska och sunda, ingen fång eller eksem, trivs bäst på lösdrift.
Två redan sålda... Men två supertjejer kvar till salu, mycket bra pris detta året ut.

Välkomna att höra av er för mer info!
Kolla även in hemsidan: www.123minsida.se/sparklinghorses

Mvh Maria Andrén. 070-8355431
http://www.blocket.se/halland/Liten_pippi_hast_i_julklapp__37039324.htm?ca=8&w=3

Jag fastande även på blocket.se att kolla på olika hönsraser. Dvärgkochin, Dvärgwyandotte, Hedemorahöns, Chabo, Faverolle, Plymouth Rock, Blommehöns, Silkeshöns & en massa andra raser & blandraser.

Jag kollade även på andra hönsfåglar som Påfåglar som är otroligt vackra & här kan ni se en vit nedan med lite blått, grönt & brunt i på halsen. Fantastiskt vackra, men väldigt högljuda när dom pratar & skriker. Fast funderar på om man inte skulle vilja ha såna ändå på den framtida går man drömmer om. Fortsatte sedan att kolla på annat på blocket med.

Vart bla. på Mjölkkor, Highland Cattleboskap, Hereford, Belted Galloway m.fl. kött & mjölkraser. Kanske inte det första jag själv skulle kunna tänka mig att skaffa, men skulle inte ha något emot att träffa en man som är bonde eller vill ha nötkreatur.

Sedan så kollade jag så klart på dom vackra djuren Alpackor som jag verkligen älskar något oerhört mycket. Jag vill verkligen ha dessa vackra djur & skulle jag få chansen att skaffa mig dessa djur skulle jag absolut föda upp dessa djur & jag skulle även använda ullen till att göra vackra stickade saker & konstverk.

Jag ska nu ta mig ut med hundarna i det fortfarande tråkiga vädret men sedan blev det att dricka en jätte god glögg från Dufvenkrooks med Chili & Choklad i. Supergod glögg tycker jag med mycket smak & karraktär.

Jag sitter ofta på nätet & kollar på dom vackra Arabiska Fullblods hästarna som är min sagohäst & det vackra typen av djur jag någonsin sett i hela mitt liv.

Jag var även in på en hemsida. Miedl's Arabians som verar ha väldigt fina hästar & vet vad dom sysslar med i Arabiska Fullblods hästvärlden. http://www.miedlsarabians.com/index.htm

Väldigt vackra Arabiska Fullblodshästar på Tärenäs Arabstuteri. http://www.tarenasarabstuteri.com/

Även suttit & kollat på hastnet.se & kollade på dessa underbara & fantastiskt vackra hästar som fanns TILL SALU.

Riktigt snygg brun & ganska ung hingst. http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=534690

En blivande skimmelunghingst, så fin. http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=537281

Detta sto vart jag lite intresserad av. Hon är verkligen ett supersöt & litet Arabiskt Fullblodssto. http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=550613

Halvåtta hos mig. Par & denna gång är dom hemma hos ett äldre gaypar. Mats & Kjell. För att läsa om deltagarna denna kväll & ett par som var där gå in på. http://lisasgodbitar.blogg.se/2011/february/halv-atta-hos-mats-och-kjell.html

Roliga recept & recept från olika TV-program bla. Halvåtta hos mig, Leila, Tina & mångra andra. http://www.recept.nu/

USAa fulaste hem. Amerikansk realityserie från 2011. Säsong 1. Avsnitt 5 av 6. I dagens avsnitt får en ung man hjälp att göra om sina äldre morföräldrars hem, som är överfullt av julpynt året om. Jag tycker det dock inte vart, så himla snyggt det dom gjorde dock. Även 31/12. Programledare: Simon Davies, Tomas Cederlund.

Ut med hundarna en sväng så dom får göra ifrån sina behov.

The Buddha's Face. En sida som bara säljer Buddhor i olika former. http://www.thebuddhasface.co.uk7/

Så här är den typ av stil...som jag valt ut under fler år som jag vill ha fram i det framtida hem som jag vill dela med en underbar kille. Är typ ungefär så här jag vill ha det med lite olika mörka trä, turkost, brunt, vinrött, mörkblått & guld i accentfärger, eventuellt någon annan färg med. & basfärger i sandfärgat & beige't.

Pratat med Christian, Henrik, Camilo, Lia, Carina & flera personer idag & kollade "Scrubs" som är en superkul sjukhusserie innan jag skulle sova. ZzzzZzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar