söndag 1 januari 2012

Fredag...Hel shoppingdag & äta på stan...

Frost ute...men ut ska man med hundarna ändå. Lite småkallt för både mig & hundarna, men det kan man stå ut med då det kom att bli en underbart fin dag. Denna dag ska Lia & jag träffas upp på stan för att gå i lite affärer. Hundarna ska komma att få vara hos hundvakten några timmar idag.

Vi kom att mötas upp på Myrorna & vi kom att gå i en massa olika affärer på stan & vi kommer att komma att köpa en massa trevliga saker med på mycket billiga priser där det mesta var på 50- 75 % REA. Vi var i affärer som H&M, New Yorker, Cubus, Åhlens, ginatricot, Indiska, Röda Korset & en massa andra butiker. Ska komma att bli en hel dag på stan från det som egentligen bara skulle bli någon timme på stan & sedan åka till Willy:s för att handla mat.

Vi kom att äta i Oscar C. Gallerian på den lilla Restaurangen som ligger där inne & som jag aldrig minns namnet på, men dom har fantastiskt god mat. Lia hade även rabatter, så det blev att betala ungefär 50 kr var för maten så vart billigt per person. Vi åt Pasta Carbonara på skinka & pasta penne & i det ingick det en god sallad på grönsallad, rödlök, körsbärstomater, vinegrätt, lite olivolja & minderatvatten till att dricka. Jag & Lia drack båda Loka päron & sedan på det en kopp kaffe.

Som tidigare sagt vart det att springa i affärer hela dagen & vi ska komma att gå runt i stort sett hela Örebro Centrum i olika affärer & ska komma att göra riktiga fynd både hon & jag. Däremot spenderade hon ungefär 1000 kr denna dag & jag vet inte, men jag har en tendens att få folk att spendera pengar då jag hittar saker som folk älskar & inte kan låta bli att köpa.

Det vart även att ta & fika på stan innan vi ska åka hem till Lia en sväng & sedan gå till Willy:s för att handla. Men först en fika på kaffe & Coca Cola innan vi åkte till Lia för att lämna av påsarna med saker vi köpt & Lia skulle vila fötterna lite.

Vi kom att gå till Willy:s där jag skulle ta & köpa hem lite mat till mig & sedan vart det även innan vi gick hem köpa hundmat. Vi köpte saker so vi ska ha till Nyårsmorgonens brunch tillsammans jag & Lia, men jag köpte även hem en del saker som jag skulle ha med. Ska bli jätte kul att fira Nyår med Lia, hennes föräldrar & sedan lite vänner.

Här kan ni se dom saker jag köpte på stan i olika affärer. Tröjorna köpte jag på H&M för endast 150 kr/st. dom hade kostat 300 & 400 kr tidigare. Sedan köpt saker från Myrorna, ginatricot, Röda Korset & Cubus. Takkupan ska jag komma att sätta upp i hallen & det vart jätte bra då min takkupa där gått sönder, men mest nöjd var jag nog med tröjorna, armbanden & pendeln. Sedan är ju böckerna en skön & billig bonus i livet.

Hoppas att jag senare i livet får mina böcker jag skriver på pubicerade & älskade av det Svenska folket & kanske resten av världen med.

Resten av kvällen blev bara lugn hemma ensam med mina älskade djur.♥♥♥♥

2 kommentarer:

  1. En riktigt BRA start på det nya året!
    Kraaaaaam! =))

    SvaraRadera
  2. Ja detta var ju dagen förre nyår, men ska bli kul att fira in det nya året & det vart det även i nästa inlägg ovanför detta som Du även kan läsa. <3

    SvaraRadera